Lens sluit niet meer aan

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Lens sluit niet meer aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 18:14

Hoi!

Ik heb al sinds een tijdje last dat mijn foto's niet meer helemaal scherp worden, ze zijn gewoon niet scherp zelfs niet bij een close up, of er komt een hele erge ruis over heen.
Laats had ik dus geprobeerd om mijn lens eraf te halen en mijn andere lens te proberen om te kijken of het aan m'n body lag, maar mijn lens wou er niet meer af?! -O-

Dus maar de lens erop gelaten en zou ''binnenkort'' naar de Dixons gaan om te kijken wat het probleem nou was, totdat gister mijn neef het probeerde en hem eraf kreeg, daarna weer op proberen te doen maar hij sluit niet helemaal aan, aan de ene kant zit hij goed maar aan de andere kant zit er dus ruimte tussen.

Zou dit een oorzaak kunnen zijn voor de opeens wazige foto's en ruis? :(

Ik ga morgen denk ik terug naar de Dixons, alleen ik heb 2 februari een fotoshoot, wat moet ik nou doen als ik mijn lens dan nog niet heb? Waarschijnlijk gaat hij naar de reparatie maar dat duurt zon 2/3 week. En heb in die tussentijd ook een fotomeeting..
Moet ik gewoon vragen of ik een nieuwe lens kan krijgen? Kan 'm eigenlijk niet zolang missen en ik heb gewoon garantie erop. Heb zo'n verzekering erop voor 3/4 euro per maand.

Hij is btw. niet gevallen of dergelijke.. heel raar dit.

Hopelijk kunnen jullie me helpen.

Groetjes. :D

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 07:59

Ik denk inderdaad dat dit wel de oorzaak kan zijn van onscherpe foto's. Gek dat hij opeens niet meer past... Weet je echt zeker dat hij niet gevallen is? Ben je er op een andere manier lomp mee om gegaan of zo? Heb echt nog nooit gehoord dat lenzen opeens 'niet meer passen'.

Denk overigens wel dat de reparatie iets langer duurt. Weet niet wat voor camera je hebt (merk) en of je lens van hetzelfde merk is, maar vrees dat ze beide opgestuurd zullen moeten worden. Bij mijn camera duurde het opsturen zo'n 6 weken. Dus voor je fotoreportages en meetings komende tijd kun je wellicht wat huren. De prijzen hiervan kunnen wel aardig oplopen. Beter dus gewoon je fotoreportage verzetten en meeting afzeggen. Je kunt niet fotograferen met een halve camera ;)

Wat dekt je verzekering?

Edit: ik betwijfel overigens of dit door de verzekering/garantie gedekt wordt, want het is wel een beetje een lompe actie om hem zo grof eraf te draaien. Als je kracht had moeten zetten, had je meteen terug moeten gaan naar de winkel en niks moeten forceren.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:33

Die verzekering is tegen zand/stof schade, schade als ik m bijv laat vallen. Ik heb zelf hem er niet af gedraaid mijn neef ging kijken en heeft m er toen af gehaald. Niet slim maar kan ik niks aan doen helaas.

Ga er morgen denk ik mee heen, baal als een stekker.

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:39

Believe schreef:
Die verzekering is tegen zand/stof schade, schade als ik m bijv laat vallen. Ik heb zelf hem er niet af gedraaid mijn neef ging kijken en heeft m er toen af gehaald. Niet slim maar kan ik niks aan doen helaas.

Ga er morgen denk ik mee heen, baal als een stekker.

Misschien kun je het regelen via de verzekering van je neef?
Laatst bijgewerkt door SSDesign op 28-01-14 20:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Re: Lens sluit niet meer aan

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:42

Ik heb geen vriend, ik ben 12. :+

SSDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:44

Sorry, ik bedoelde neef :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-01-14 20:45

Oh haha, ja dat zou ook een optie zijn! Ik ga morgen even informeren bij de zaak waar ik m'n lens gekocht heb.

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 08:47

Wauw ik hoopdat ze je kunnen helpen! Dat is echt wel een zware tegenslag!
Geweldig dat je al zo'n passie ontwikkelt hebt voor fotographie :)
Het opschuiven van je fotoshoot kan misschien een voordeel hebben met het weer :(:)

Ben benieuwd wat ze gaan zeggen....