[FOTO] Tips gevraagd diverse foto's

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

LiVetime

[FOTO] Tips gevraagd diverse foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 20:01

Hoi bokkers :)

Ik beschouw mezelf nog echt als een beginner op het gebied van fotografie, dus please wees een beetje lief voor me. Mijn camera (Canon 1100D) gaat werkelijk overal mee naar toe en doe m'n best zoveel mogelijk ervaring op te doen.
Ik zou graag tips willen ontvangen adv de foto's hieronder. Wees lief, maar wel eerlijk.
Bedankt alvast voor het bekijken van de foto's!!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 26-01-14 20:30, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

LiVetime

Re: [FOTO] Tips gevraagd diverse foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-01-14 22:12

Echt niemand? Jammer...

showteam

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 10:41

De eerste foto was veelbelovend, mooie zwart-wit omzetting en mooi compositie. Jammer van het halster maar dat zou eventueel nog weggewerkt kunnen worden, of de volgende keer het halster afdoen bij een shoot.
De tweede foto was even zoeken wat het nou precies was, ik vind hem veelste veel contrast hebben. Het is witte is overbelicht en de foto toont heel 'hard'. Ook zie ik niet wat het onderwerp in deze foto moet zijn.
Foto drie is mooi, alleen de lucht is naar mijn mening teveel uitgebeten en neemt stukken van het paard en het voorhoofd van het meisje mee.
Foto 4 is niet echt ergens scherp, probeer daar op te letten.
Foto 5 mooie sfeer met die mist, het hoofd van het paard had er naar mijn mening meer uit mogen springen (iets lichter).
Foto 6: Liefff! Ik vraag me alleen af of het vogeltje echt goed scherp is maar het is een mooie foto. Jammer van de storende vetbol in beeld.
Foto 7: Deze is echt het mooiste, samen met foto 1. Rustige beelden die lekker kijken en mooie kleuren zeg!

Kortom ga zo door, probeer te bedenken van te voren wat je op de foto wil laten zien, zorg dat er geen storende elementen in de weg staan en dt het onderwerp ook voor de kijker duidelijk is.
Foto 1 en foto 7 vind ik echt prachtig, probeer een beetje meer die richting op te gaan met oefenen en dan ben ik heel benieuwd naar een volgend topic!

LiVetime

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 19:12

Hee super bedankt voor je feedback! Daar heb ik nu echt iets aan +:)+
Ik ben nog geen ster in het wegwerken van storende elementen helaas.. Heb daar nog wel even een lesje in nodig.
Foto 2 was echt een probeersel. Ik weet dat alles teveel contrast heeft en eigenlijk alles er fout aan is wat maar fout kan zijn, maar ik vond 'm wel iets hebben.
Foto 5 dus het hoofd iets lichter. Ik was erg aan het zoeken wat ik nu met het hoofd moest doen.
Je hebt ook gelijk dat ik me meer moet richten op het scherp stellen op een bepaald punt. Dat realiseer ik me meestal pas achteraf, bij het zien van de foto's op de computer.
Ik kan met al je tips weer verder :j

mindful

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-14 20:54

Knap hoor! Ben benieuwd naar de lens die jij gebruikt, heb hetzelfde toestel als jij. Ben net een 2de handse lens gaan kopen. Een Canon 70-200mm f4 L USM
Ik kan je jammer genoeg niet veel tips geven, dat van foto 5 vind ik ook wat te donker maar de anderen zijn heel mooi.
Vooral de eerste en de laatste zijn mijn favoriete ;)

LiVetime

Re: [FOTO] Tips gevraagd diverse foto's

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-01-14 20:58

Ik gebruik de 55-250 mm F4.0-5.6 :)
Die lens die jij hebt wil ik ook zo graag! Nog even sparen maar...