[FOTO] Mevrouwtje Meerkoet

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

CoonArt

[FOTO] Mevrouwtje Meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-01-14 12:59

Sjemeg wat was DEZE foto lastig! Constant op willen staan (wegvluchten), ik haar lieve woordjes toefluisteren (werkte maar half), ik weer met de camera omlaag, hópende dat ze bleef zitten waar ze zat... enigste foto die ook maar REDELIJK uit de bus kwam, de rest resulteerde in een paniekerig-wegvluchtend vogeltje, al racende naar het veilige water...

Trouwens, dit is de laatste foto die ik maak met deze camera... cammie heeft lensmankementen!

Hopelijk vinden jullie de foto wat.

Afbeelding

MyHu

Re: [FOTO] Mevrouwtje Meerkoet

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 15:37

Het is een goede compositie, en goede kleuren, máár, er is niet scherpgesteld op de vogel...
En het witte op haar hoofd is overbelicht.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:10

Ik mis de scherpte in deze foto. Het standpunt vind ik ook ongelukkig gekozen. Wit is overbelicht en zwart is dicht gelopen. Dat is zonde.
Je geeft aan dat je camera "lensmankementen" vertoont. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wat voor body en objectief gebruik je? Vaak wil het helpen om de contactpunten op de body en het objectief schoon te maken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-14 17:53

HD je kan echt heel veel beter dan dit.
De vogel is verre van scherp. Ook lijkt hij qua kleur wat groen uitgeslagen, hij is iig niet mooi zwart.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-14 15:40

Ook ik ben niet echt onder de indruk van deze foto :( ik heb vele mooiere fotos van jou gezien.

Ik vind dit eigenlijk gewoon een foto wat geknipt is omdat je toevallig een foto tegen kwam..

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-01-14 13:14

Tazzey schreef:
Ik mis de scherpte in deze foto. Het standpunt vind ik ook ongelukkig gekozen. Wit is overbelicht en zwart is dicht gelopen. Dat is zonde.
Je geeft aan dat je camera "lensmankementen" vertoont. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Wat voor body en objectief gebruik je? Vaak wil het helpen om de contactpunten op de body en het objectief schoon te maken.

Geen body, geen statief, alleen compactcameraatje. :) Mankement is dat er een HAAR (of zoiets) in de behuizing zit en bij het inzoomen een haar op de foto komt. Heel irritant! ;( Het is niet weg te krijgen.

Tazzey

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-14 19:58

Dan zou ik hem even wegbrengen en na laten kijken, als hij dat prijstechnisch waard is.

CoonArt

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-14 21:32

Tazzey schreef:
Dan zou ik hem even wegbrengen en na laten kijken, als hij dat prijstechnisch waard is.

Prijswaardig? Allang niet meer! Ik ga gewoon zeeeerrrrr binnenkort een nieuwe halen!