[MOV] Deers in Austria

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xLoki

[MOV] Deers in Austria

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 13:39

Hoi allemaal!

Afgelopen vakantie ben ik in Oostenrijk op vakantie geweest, waar ik weer lekker veel foto's heb gemaakt :)
Ook heb ik dit keer voor het eerst de filmfunctie van mijn camera uitgeprobeerd.

Ik ben momenteel erg druk bezig met mijn 52 weken project ( http://carovanh.tumblr.com ), dus heb pas net tijd gehad om het filmpje af te maken!
De film/foto's zijn gemaakt met een Nikon D300s en een 70-200mm f/2.8 zoomlens. Ik had toen nog geen statief en vond het erg moeilijk om mijn camera stil te houden.

Hoop dat jullie hem mooi vinden!
Een reactie zou erg leuk zijn :)

PS: Zet hem op 720 of 1080p voor de beste kwaliteit.

Liefs,
Caroline
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 22-01-14 13:49, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [FOTO][FILM] -> [MOV]

Marit

Re: [MOV] Deers in Austria

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 15:50

Allereerst, je foto's vind ik echt prachtig! Heel erg mooi.

Maar de film beelden, ik heb hem op 1080p staan, maar de kwaliteit is echt heel erg slecht. Het had met een mobieltje gemaakt kunnen zijn.. Zo is het niet uit je camera gekomen denk ik!
Ook vind ik het jammer dat je zwart-wit hebt omgezet.

Je ziet inderdaad erg veel beweging, het lijkt alsof je het een beetje eruit hebt proberen te halen maar je ziet het nog wel. Filmen met en spiegelreflex en een flinke lens erop heeft helaas toch echt een statief nodig. Of je leunt je armen goed ergens op oid, maar vaak zul je toch een statief moeten gebruiken. Ook zou ik het je afraden om in te zoomen tijdens het filmen, maar meerdere shots te maken.

Heb je nog ergens een linkje naar de foto's in kleur? Ik vind ze echt heel erg mooi!

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 18:42

Wat heb je prachtige foto's gemaakt zeg! Ik heb eigenlijk ook hetzelfde commentaar als Marit. Met welk programma heb je monteert en hoe heb je het filmpje opgeslagen en geopend? Ik denk dat dit verkeerd is gegaan en je daarom deze kwaliteit hebt. Het is bij bijvoorbeeld adobe premier heel belangrijk hoe je begint!

Je shots zijn inderdaad erg eentonig en lang, je ziet bijna steeds hetzelfde. Misschien kun je de volgende keer iets meer afwisselen? Zelf vind ik het interessanter als je oogcontact hebt met zo'n beestje zoals op je foto's. Ik denk dat je shots dan ook veel meer aanspreken. Het lijkt net of de foto's door iemand anders gemaakt is dan het filmpje. Nog even door ontwikkelen! Ik hoop dat je er wat aan hebt!!

Je bent verder volgens mij wel thuis in het monteren? Je overgangen etc. zijn super netjes!!

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-01-14 19:24

He verdorie ik zie het nu ook..
Originelen zijn inderdaad een stuk beter. -O- (alhoewel ik die ook niet optimaal vond)

Ik heb de foto's enkel in zwart-wit bewerkt! Kleur waren ze niet fantastisch omdat de grond erg modderig en lelijk was :+

Ik zal binnenkort eens met mijn statief op pad gaan en proberen kortere afwisselendere shots te maken. :)

Filmpje is trouwens gemaakt met Windows Movie Maker... (Ik weet niet zo goed welk programma goed is?)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-14 22:38

Windows Movie Maker is een ramp inderdaad.. Ik werk zelf met iMovie, niet professioneel maar je kan er voldoende mee. Maar dat is lastig op een windows computer :+ Je zou naar sony vegas pro of naar software van Adobe kunnen kijken.