Nu weet ik dat ik nog bezig ben met Bellatrix in grafiet, maar ik had toch echt schilder inspiratie en daar moet je wat mee doen, vind ik. En verandering van spijs doet eten en jada jada jada. Ik ben begonnen met een hele simpele schets om te bepalen hoe de pony op het doek moet komen.

Inclusief correctiegummen, haha.

Achtergrond kleur gegeven, helaas was het al aan het schemeren dus de kleur komt niet helemaal over. De achtergrond is heel donkergroen.

Daarna heb ik de basiskleur opgezet. Van hieruit ga ik de details opzetten en uiteraard de vormen in het hoofd goed uitwerken, ik ben begonnen met het oog. Welke uiteraard nog lang niet af is. Het is best lastig om leven te krijgen in een blauw oog, maar volgens mij slaag ik daar wel redelijk in. De eerste laag zit er iig op zodat ik morgen, als de eerste laag wat aangedroogd is, verder kan met de verdere lagen.
Met bovenstaande stappen gecombineerd ben ik ongeveer 2 uur bezig geweest, om even een indicatie te geven. Het schilderij wordt gemaakt met olieverf van Van Gogh en Rembrandt op een doek van 50 bij 50 cm. Ik hoop morgen een update te hebben dat de kleuren mooier weergeeft.
. Al is er nog niet zo veel te zien, ik was vergeten hoeveel tijd schilderen ook alweer in beslag neemt, haha.
. Blijft de achtergrond deze kleur groen, of komt er nog een andere kleur overheen?