dus maar een dubbele.Voor school moesten we een kort verhaal schrijven en 4 objecten maken om dat verhaal te begeleiden/uit te beelden.
Ik heb een kort soort van sprookje geschreven (wellicht is die nog een keer ergens leesbaar, nu nog niet in ieder geval)
In dit sprookje komt het erop neer dat het dorpje helemaal afbrandt, en niemand meer weet waar het ooit gestaan heeft.
Wel is er diep in de bossen een borstbeeld gevonden van een meisje. Op het tijdstip dat de brand het dorpje verwoestte is er een klok te horen die tikt en verschijnen er schimmen op het beeld.
Vanavond heb ik de mal voor het beeld gemaakt. Je werkt altijd met minimaal 2 personen: 1 moet smeren en de ander model zitten
Ik heb zelf model gezeten. Je wordt dan ingesmeerd met vaseline op de plekken waar het gipsverband komt. Dan wordt het gipsverband in stukken geknipt en natgemaakt, en vervolgens op je geplakt. Ik heb geen foto's van het erop doen, want de 'fotograaf' hielp even mee
Wel van het uiteindelijke resultaat van de mal
Hier zit het gipsverband er al op. Lekker rode oortjes
door een combinatie van de kou, zenuwen en vaseline/gips troep. Het was echt heel koud, want het wordt daar constant gekoeld.
Close-up van de zijkant

De achterkant (en nog een beetje erop smeren)

En toen mocht 'ie na lange tijd er weer af!

Ik voelde me er erg prettig bij
Het was best leuk, maar je moet er niet te lang in willen zitten.
Ze hebben er denk ik 20 minuutjes - half uurtje over gedaan en dat was echt lang zat, was blij dat 'ie er af mocht!
Morgen ga ik het gips gieten, zal dan ook weer foto's maken en hier plaatsen

Overigens gaat die vaseline niet weg zonder zeep en zitten er ook nog restjes gips in m'n haar en moest ik nog 1,5 uur terug naar huis reizen
een vieze vaseline vette en nog steeds onder de gips zittende Warboel