[WIP][ART][MOV]Borstbeeld

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Warboel

[WIP][ART][MOV]Borstbeeld

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 23:06

Euh ja, ik wist even niet welke tag ik hieraan moet geven :+ dus maar een dubbele.

Voor school moesten we een kort verhaal schrijven en 4 objecten maken om dat verhaal te begeleiden/uit te beelden.
Ik heb een kort soort van sprookje geschreven (wellicht is die nog een keer ergens leesbaar, nu nog niet in ieder geval)
In dit sprookje komt het erop neer dat het dorpje helemaal afbrandt, en niemand meer weet waar het ooit gestaan heeft.
Wel is er diep in de bossen een borstbeeld gevonden van een meisje. Op het tijdstip dat de brand het dorpje verwoestte is er een klok te horen die tikt en verschijnen er schimmen op het beeld.

Vanavond heb ik de mal voor het beeld gemaakt. Je werkt altijd met minimaal 2 personen: 1 moet smeren en de ander model zitten :D Ik heb zelf model gezeten. Je wordt dan ingesmeerd met vaseline op de plekken waar het gipsverband komt. Dan wordt het gipsverband in stukken geknipt en natgemaakt, en vervolgens op je geplakt. Ik heb geen foto's van het erop doen, want de 'fotograaf' hielp even mee :Y) Wel van het uiteindelijke resultaat van de mal

Afbeelding
Hier zit het gipsverband er al op. Lekker rode oortjes :+ door een combinatie van de kou, zenuwen en vaseline/gips troep. Het was echt heel koud, want het wordt daar constant gekoeld.

Afbeelding
Close-up van de zijkant

Afbeelding
De achterkant (en nog een beetje erop smeren)

Afbeelding
En toen mocht 'ie na lange tijd er weer af! *\o/*

Afbeelding
Ik voelde me er erg prettig bij :Y)

Het was best leuk, maar je moet er niet te lang in willen zitten.
Ze hebben er denk ik 20 minuutjes - half uurtje over gedaan en dat was echt lang zat, was blij dat 'ie er af mocht!

Morgen ga ik het gips gieten, zal dan ook weer foto's maken en hier plaatsen :)
Overigens gaat die vaseline niet weg zonder zeep en zitten er ook nog restjes gips in m'n haar en moest ik nog 1,5 uur terug naar huis reizen :D

:wave: een vieze vaseline vette en nog steeds onder de gips zittende Warboel

_mexx_lady_

Re: [WIP][ART][MOV]Borstbeeld

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-14 17:58

Super cool en je sprookje lijkt me ook super leuk!!
Ben benieuwd naar het resultaat

liliekska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 18:54

leuk! dit ga ik volgen!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 19:40

Whahaha, briljant :D. Ik ben heel benieuwd hoe het gaat worden.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:12

Geniaal!

eclair98

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:20

Wat leuk :oo

blair

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-14 21:21

Haha super leuk idee! Ben benieuwd hoe het gips eruit ziet.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 01:04

Ik heb foto's, hij is bijna af :+
Ben alleen nu even mobiel op bokt, als ik er aan denk en tijd heb zal ik ze morgen plaatsen!
We hebben nu in ieder geval een gipsen hoofd in de badkuip liggen haha. Morgen mag die 10 minuten onder water, daarna moet ik 'm opschuren en dan gaat er talkpoeder op.
Heb het verhaal uitgetypt, zal 'm dan gelijk ook posten :)

Ondertussen ben ik ook nog bezig met een jurkje naaien en een linosnede, ik blijf nog maar even hangen op deze school denk ik :D

Thanks voor de leuke reacties! Vind ik leuk!

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 12:09

Goed, hier zat het gips er al in maar de mal er nog omheen (van het vloeibaar gips gieten zelf heb ik geen foto's, dan sta je met je handen emmerdiep in het gips :D en ik had verder niemand bij me die foto's kon maken)

Afbeelding

Hier is de mal er al af:

Afbeelding

Toen die een beetje bijgewerkt was dacht ik "oke, zo zie ik er dus uit als ik dood ben" omdat de ogen dichtzaten. Was best een raar gezicht, dus ik heb de ogen maar open gedaan :+ Ziet er een beetje vreemd uit, maar het is best moeilijk om te doen en het was de eerste keer dat ik het deed. Ben er opzich wel tevreden mee. De wenkbrauwen staan een beetje verdrietig :')

Afbeelding

Daarna mocht 'ie in bad om daarna geschuurd te worden :)

Afbeelding

Vanmiddag ga ik filmen.

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:01

Leuk, was het ademen niet moeilijk met zoveel gips om je?

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:05

Wat leuk zeg :D
Ik ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt!

Heb je nog wel wimpers over? :D Ik kan me voorstellen dat veel haar gewoon vast blijft plakken aan dat gips.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 13:18

Yisss wimpers zijn er nog :D De werkplaatsassistent had aangeraden om een goede laag mascara op te doen, en er daarna nog vaseline op. Bij mijn klasgenoot waren er wel een paar wimpers weg :P

Ademen ging goed hoor! Je neusgaten blijven -gelukkig- gewoon vrij. Je moet alleen niet te erg verkouden zijn.
En heel rustig blijven, want als je snel gaat ademen ga je al snel door je mond ademen en raak je alleen maar in paniek omdat dat dus niet kan :+ Dus aan leuke dingen denken is een beetje de oplossing haha.

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-01-14 13:32

het wordt mooi. Ik moet er zometeen aan geloven haha, alleen van mij wordt er een andere afdruk gemaakt. Ongeveer vanaf mijn neus tot de achterkant van mijn hoofd. een soort helmpje zegmaar.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 13:44

Ja dat kan ook! Hoe "plakken" ze je haar af? Vershoudfolie of een badmuts? Ben benieuwd!

PocoGaucha

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-14 12:17

we hebben folie gebruikt. ik heb dat een beetje vastgeknoopt en vastgetaped. Het is allemaal gelukt. Maar het drogen duurt erg lang. Hij was erg snel hard, maar nu blijft hij een beetje nat waardoor ik nog niet verder aan de slag kan. Hij staat nu bij de verwarming hopelijk gaat het dan wat sneller
.