[FOTO] Eerste keer fotokunst

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoycexEnya

[FOTO] Eerste keer fotokunst

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 21:12

Hallo, :wave:

Dit is mijn eerste keer in fotokunst.
Ik heb sinds juli een Canon EOS 1100D in mijn bezit.
Ik pak hem af en toe erbij. Zoals vandaag me vriendin(Chicalover op Bokt) met haar paard op de foto gezet. Ik wil hem meer bijpakken, ik wil nadat is Paardenhouderij opleiding afgemaakt heb beginnen waarschijnlijk met een fotografieopleiding

Mijn instelling waren.
Stand: TV
Sluitertijd: 1/800 sec.
ISO: 800

In het begin was er geen zon. Daardoor vind ik dat er wat ruis te zien is. Ook het moment van de draf was voor mij een drama. (ligt denk ik aan me instellingen?)
Ik heb mezelf nog geen fotografienaam gegeven, ik vind dat ik er nog niet aan toe ben. Moet nog veel oefenen.

Stap
Afbeelding

Draf
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Galop
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Springen van hoog naar laag
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

1.30 ( hun record, ze heeft haar paard nog maar 4 maanden.
Afbeelding

Afbeelding

Als afsluiter oxer van 1.10M
Afbeelding

Hoofdfoto (Assie had geen zin om oren naar voren te doen
Afbeelding

Bedankt voor het kijken en tips en opbouwende kritiek mag altijd

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 23:01

Ik zou zelf nooit de ISO op 800 zetten, omdat de foto hierdoor erg "korrelig" wordt. De ISO zou ik zelf op 100 houden. Het klopt dat het beeld dan lichter word, maar de kwaliteit van de foto gaat verloren naarmate je deze hoger zet.

Je kan de volgende keer beter het diafragma veranderen om meer licht te krijgen.

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 23:13

blowdiene schreef:
Ik zou zelf nooit de ISO op 800 zetten, omdat de foto hierdoor erg "korrelig" wordt. De ISO zou ik zelf op 100 houden. Het klopt dat het beeld dan lichter word, maar de kwaliteit van de foto gaat verloren naarmate je deze hoger zet.

Je kan de volgende keer beter het diafragma veranderen om meer licht te krijgen.

Bedankt, ik wou liever ook niet op 800 ISO zetten ik wist dat er dan ruis op komt, maar op de camera is dat niet te zien. Ik heb op TV gewerkt en daar kan je alleen de sluitertijd en de ISO veranderen

CoonArt

Re: [FOTO] Eerste keer fotokunst

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:35

Alleen 8, 10, 11 en de laatste zijn mooi. De eerste paar foto's hebben echt een zeer storende achtergrond (al die bomen) en 5e foto lijkt wel uit focus...

Maar oefen vooral verder, er zit potentie in!

Mooi paard trouwens! <3

xRiiannex

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 08:40

Probeer om je camera goed recht te houden, op sommige foto's is de horizon scheef.

Paard heeft trouwens erg mooie ogen! :j

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 08:53

Bedankt ik blijf zeker oefenen :D
En de tips meenemen voor de volgende keer

blowdiene

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 09:29

BrammetJee schreef:
blowdiene schreef:

Bedankt, ik wou liever ook niet op 800 ISO zetten ik wist dat er dan ruis op komt, maar op de camera is dat niet te zien. Ik heb op TV gewerkt en daar kan je alleen de sluitertijd en de ISO veranderen

Probeer dan de volgende keer eens in de handmatige stand te fotograferen zodat je alles zelf in kan stellen. In het begin zal het niet heel makkelijk zijn, maar op een geven moment leer je het zeker wel :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 10:06

blowdiene schreef:
Probeer dan de volgende keer eens in de handmatige stand te fotograferen zodat je alles zelf in kan stellen. In het begin zal het niet heel makkelijk zijn, maar op een geven moment leer je het zeker wel :)

Wou ij ook doen maar snap er niet veel van. Ga volgende keer zeker doen ;) gisteren ook geprobeerd maar de foto werd helemaal zwart ( bedenk me net dat ik toen alleen de sluitertijd en ISO had verzet en niet de diafragma die stond toen op F32

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:41

blowdiene schreef:

Dat vindt ik persoonlijk voor een beginner geen goede tip. Begin juist eerst te werken met diafragmavoorkeur of sluitertijdvoorkeur (bij de Sony en Nikon de S en A stand). Of als dat nog te moeilijk is, dan eerst op de P-stand. Waarom? Omdat je zo goed leert wat ISO, diafragma en sluitertijd doet met het aanwezige licht. Pas wanneer je dat afzonderlijk van elkaar weet, kun je mondjesmaat leren dit zelf te gaan combineren bij de manuele stand.

Vergeet niet dat je bij manueel alles constant scherp in de gaten moet houden. Bijvoorbeeld op een wisselvallige dag met perioden van zon en bewolking blijf je continu je instellingen aanpassen. Als je nog niet goed weet hoe alles met elkaar samenwerkt, is dat wel een pittige opgave.

Ik zou zeggen, oefen dus mooi door zo. Probeer tijdens het leerproces van de termen ook kritisch te kijken naar je omgeving en compositie. Neem ook echt op wat je ziet, zo kun je aardig wat storende elementen al vermijden. :)

Leverage

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:07

Iso 800?! Waarom.. :+ Als ik naar de eerste foto's kijk, dan was 200 nog goed geweest. 400 max want zo te zien was het een avond zonnetje. Probeer ook eens wat andere momenten te timen, vooral bij de springfoto's daar zitten een paar momenten bij die nét te vroeg zijn of te laat. Maar het begin is er! :)

JoycexEnya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 18:57

Bedankt, ik neem het zeker allemaal mee :)