[FOTO] Fotoreportage hondjes en hun baasjes

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JonneN

[FOTO] Fotoreportage hondjes en hun baasjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 18:47

Afgelopen zondag had ik deze hondjes en hun baasjes voor mijn lens. De zon stond erg laag, waardoor er hard licht was en lange, harde schaduwen. Fotograferen in zulke felle zon vind ik altijd een grote uitdaging.
Ik ben benieuwd naar jullie mening over deze serie en ik sta open voor opbouwend commentaar :)

1 Afbeelding

2 Afbeelding

3 Afbeelding
Jammer dat ik geen extra paar handen bij me had, om het reflectiescherm vast te houden...

4 Afbeelding
Jammer dat de jongen hier een beetje moeilijk kijkt... ze hadden beide moeite met de felle zon, helaas.

5 Afbeelding

6 Afbeelding

7 Afbeelding

8 Afbeelding

9 Afbeelding

Als je denkt 'goh, de pup staat er wel vaker op dan de andere hond': dat klopt ;) Het was in eerste instantie de bedoeling om de pup te gaan fotograferen, maar uiteindelijk werd het een combinatie van speelfoto's, 'gezinnetje'sfoto's en dergelijke :D
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 14-01-14 19:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:21

Ik vind de foto's heel goed, lekkere heldere kleuren, scherpte is goed.
Maar je watermerk stoort me echt énorm, het is té aanwezig vind ik.

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 20:30

Dank je Hanna_94.
Het watermerk is het resultaat van heel veel verschillende watermerken en logo's die ik al gehad heb. Dat is een lange zoektocht geweest naar iets wat echt bij mij paste en wat ik prettig en mooi vond. Een logo in alleen de hoek werd eraf geknipt, een ander watermerk was 'te vaag'. Nu is het deze geworden en hier wil ik toch nog aan vasthouden (in elk geval de komende tijd).
Het enige wat ik in deze foto's had kunnen doen is de zichtbaarheid nog íétsjes verlagen... dan was hij iets minder opvallend geweest.

Overigens zijn er ook mensen die het juist mooi vinden en niet eens storend, ik ben bang dat dit altijd een kwestie van smaak zal blijven, al zou ik het weer veranderen...

Hanna_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:32

Ja, ik begrijp het zeker als je zegt dat hij anders afgeknipt wordt. Dat heb ik gelukkig nog niet mee gemaakt, maar hoor genoeg zo een verhalen...
De zichtbaarheid iets verlagen zou volgens mij al wonderen doen :)
Maar verder, ik zeg het nogmaals, vind ik je foto's wel echt super!

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-01-14 20:35

Dank je, dat vind ik heel leuk om te horen :)
Ik heb de zichtbaarheid nu op 20% gezet en die kan nog omlaag tot 10%. Feit is wel dat dan de tekst onder het signatuur meestal niet meer leesbaar is. En het scheelt ook wanneer de achtergrond van een foto lichter is. Dan valt hij bij dezelfde zichtbaarheid, een stuk minder op dan op een donkerdere achtergrond... dus per foto verschilt dat ook weer... Kortom: bij elke foto weer een dilemma :+

magda_90

Re: [FOTO] Fotoreportage hondjes en hun baasjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 11:44

Foto's 2, 6, 7 en 9 vindt ik de mooiste. Qua compositie en techniek springen die er echt uit voor mij. Qua logo... smaken verschillen, ik vindt het persoonlijk niet mooi dat ie zo overduidelijk aanwezig is. Ik wordt daardoor nogal snel afgeleid van de foto's.

Lipydo

Re: [FOTO] Fotoreportage hondjes en hun baasjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 12:29

Dit is een topic om foto's te 'beoordelen', kritiek en commentaar te geven. Nu is dat naar mijn idee bijna onmogelijk doordat je logo echt te veel aanwezig is en ik er gewoon niet doorheen kan kijken voor kleur en contrast-balans in de foto. De Jonnebuurs.nl is nu al nagenoeg onleesbaar.

Als je last hebt van de felle zon, probeer dan eens niet met de zon achter je te fotograferen, maar bijvoorbeeld tegen de zon in. Vaak geeft dit net weer wat meer sfeer (romantischer) dan het platte en harde zonlicht :) Verder valt het me op dat je aan de bovenkant meer ruimte wilt hebben dan onder, wat op de meeste foto's iets te krap is. De gezinnetjesfoto's vind ik qua compositie oké, maar de hondenfoto's wat minder. De een te veel ruimte omheen en te centraal, de ander had juist weer wat meer naar het midden gemoeten. :)

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 13:00

Lipydo schreef:
Als je last hebt van de felle zon, probeer dan eens niet met de zon achter je te fotograferen, maar bijvoorbeeld tegen de zon in. Vaak geeft dit net weer wat meer sfeer (romantischer) dan het platte en harde zonlicht :)

Dit heeft mede te maken met de wens van degenen die op de foto staan.

Lipydo schreef:
Verder valt het me op dat je aan de bovenkant meer ruimte wilt hebben dan onder, wat op de meeste foto's iets te krap is.

Dit is niet bij allemaal zo, bij sommige foto's zit juist onder meer ruimte dan boven...

Thanks voor je feedback en Magda, jij ook bedankt voor je reactie :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 15:32

De wens was op met geknepen ogen op de foto te gaan? :P

Ik zeg ook niet dat dit bij allemaal zo is... maar het valt wel op. Wat ik daar dus mee wil zeggen is: let op je complete kader, waar je die plaatst of later bijsnijdt.