Laatst scheen de zon en had ik zin om met mijn camera te oefenen. Dus werd Muttley ( mijn hond) mijn slachtoffer en deze foto rolde eruit;

Ik moet nog veel oefenen, maar een berichtje zou leuk zijn.
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Want zo zonder instellingen zou ik zeggen het is een foto die op autostand eruit gerold is en dus een HTK kiekje.
KimD schreef:Misschien kun je wat meer vermelden, waar fotografeer je mee, wat zijn je instellingen etc? Dan kun je ook wat meer tips verwachten.Want zo zonder instellingen zou ik zeggen het is een foto die op autostand eruit gerold is en dus een HTK kiekje.
saskiakefie schreef:Ik denk dat je sluitertijd wat te lang was want de foto is niet helemaal scherp. Vind de achtergrond wel mooi zo. Verder zou je nog wat beter op de compositie kunnen letten, nu is de hond erg centraal en dat is gauw saai. Het is mooier als er wat meer ruimte is waar de hond naar toe kijkt. Dus je had de camera wat hoger kunnen houden en wat verder naar links.

magda_90 schreef:Je hebt een mooie hond.
Hierbij wat tips:
- Een groene achtergrond met een zwart onderwerp is lastig qua balans. Je zou meer ruimte kunnen creëren tussen achtergrond en onderwerp zodat je meer licht vangt. Ook zouden zaken als reflectieschermen/inflitsen meer licht en meer contrast kunnen toevoegen aan de foto. Omdat je maar twee basiskleuren hebt, zal dit echter lastig blijven vooral als je te maken hebt met fel zonlicht.
- De sluitertijd oogt kort wat de onscherpte kan verklaren. Probeer deze dus te versnellen al dan niet icm met een wat hogere ISO of inflitsen om de hond niet te donker te laten worden.
- De compositie is nog wat neutraal en daardoor niet niet echt sprekend. Probeer daar dus wat mee te variëren.
Succes!