[ART] Dicky: paardenhaar sieraden

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

nathalie2302

[ART] Dicky: paardenhaar sieraden

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-14 18:52

Gezien mijn hobby zou je verwachten dat, zodra bij ons de tijd gekomen was om afscheid te nemen van één van onze paarden, ik er zorg voor zou dragen dat er van het overleden paard voldoende haar bij ons zou blijven.

Vorig jaar op 26 juli (1 dag voor de verjaardag van onze dochter en haar beste vriendin) hebben wij afscheid moeten nemen van onze meest fantastische, übergeweldige en spectaculair spetterende Dicky.

Voor de beeldvorming...dit was ons ondeugende stel:
Afbeelding

Toen Dicky's tijd gekomen was, bleek ik het niet te kunnen. Dicky was erg oud en had nog maar een heel dun staartje en ik kon mijzelf er simpelweg niet toe brengen. Niet nog bij leven en niet na haar heengaan om haar hele staart te nemen...

Een half jaartje voor dato had ik wel van al onze pony's een streng geknipt en dus ook van Dicky. Dit was alleen bij lange na niet voldoende om een dikke armband te maken dus ik schoof het maken van iets van Dicky voor me uit en maakte in de tussentijd andere sieraden voor Cayleigh om haar tevreden te houden. Deze week echter vond Cayleigh het eindelijk tijd om toch iets van Dicky te hebben want ze 'wachtte' al zooooo lang. Tja.....en zo geschiedde...

Zo maakte Cayleigh zelf eerder al, met hulp, een kettinkje met een gevulde glaskraal:
Afbeelding

Nu heb ik een plastron speld gemaakt. Cayleigh geeft alleen niets om wedstrijden e.d. dus zij gaat het simpelweg als broche dragen :)

Afbeelding

Als vlechtmethode heb ik hetzelfde gebruikt als voor deze armbanden (in wit is het iets duidelijker te zien aangezien mijn camera'tje erg veel moeite heeft met zwart in schemerig weer)
Afbeelding

En toen nog een armband...en er waren nog zo 150 haren over(voor de meeste van mijn armbanden gebruik ik minstens het dubbele!)

Dit is het geworden....

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch nog breed en stoer en maar 120 haren precies! 1 deel Dicky haren en 1 deel zwart leer (ik had zeker verwacht dat ze paars zou kiezen maar "nu past het overal bij" :D)

We zijn gelukkig al een poosje in het stadium van 'fijne herinneringen delen' en daar past deze armband ook weer heel mooi bij. :)
Er is nu alleen nog een klein plukje over en daarvan maken we samen een mooie muurhanger die samen met Dicky's stalbordje en een mooie tekening die van het stel gemaakt wordt aan de slaapkamermuur komt....
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 11-01-14 19:02, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [TAG] toegevoegd.

Isaboy

Re: [ART] Dicky: paardenhaar sieraden

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:49

Erg mooi !!

Ik ga zeker bij je bestellen :)

had je een mailtje gestuurd over mijn zusje haar haflinger,
morgen gaan we het proberen te wassen.

XxLMMxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 00:52

Wat mooi zeg

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-14 18:27

Prachtig! Ik heb al meer van je werken voorbij zien komen en ben er erg van gecharmeerd! :)

Wat ik mij afvraag: hoe zet je het haar en het leer vast in zo'n sluiting? Heb al eens vaker naar zulke sluitingen gekeken, maar het is mij een raadsel :+

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-14 08:50

Bedankt voor de leuke reacties :)

Letizia schreef:
Prachtig! Ik heb al meer van je werken voorbij zien komen en ben er erg van gecharmeerd! :)

Wat ik mij afvraag: hoe zet je het haar en het leer vast in zo'n sluiting? Heb al eens vaker naar zulke sluitingen gekeken, maar het is mij een raadsel :+

Allereerst bedankt voor het compliment.:) In deze sluitingen verlijm je datgene wat erin moet.

horsiegek

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 20:03

Wauw prachtig vlechtwerk! Ik ben zelf ook bezig met armbanden, al heel wat onderdelen verzameld maar nu de tijd er nog voor vinden want het is me een klus! Tel jij echt alle haren?

marloes_s

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-14 21:04

Wow, mooi hoor.
Als ik nog een keer iets met haar van m'n paard wil bestellen dan weet ik je site te vinden.
Dit zijn tenminste ook mooie prijzen.

JorisDy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-01-14 01:26

Wauw die plastronspeld! Wat een mooi idee. Kan daar elke gewensde foto bij?

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-01-14 12:31

horsiegek schreef:
Wauw prachtig vlechtwerk! Ik ben zelf ook bezig met armbanden, al heel wat onderdelen verzameld maar nu de tijd er nog voor vinden want het is me een klus! Tel jij echt alle haren?

Dank je :). Elke haar wordt inderdaad geteld en gesorteerd, dat is inderdaad veel werk maar zorgt ook echt voor het mooiste resultaat.

loesvan schreef:
Wow, mooi hoor.
Als ik nog een keer iets met haar van m'n paard wil bestellen dan weet ik je site te vinden.
Dit zijn tenminste ook mooie prijzen.

Bedankt voor het mooie compliment :)

JorisDy schreef:
Wauw die plastronspeld! Wat een mooi idee. Kan daar elke gewensde foto bij?

Daar kan uiteraard een eigen foto op maar ik heb ook hele mooie stenen die erop kunnen. Dit voorbeeld is natuurlijk een foto van onze Dicky :) :)

Jolalidanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-14 21:26

Ik zou graag weten hoe lang blijft zo'n armband mooi. Ik wil graag een mooie blijvende herinnering en vind dit super mooi, maar wil het ook graag dragen. Ben zo bang dat het snel " lelijk" wordt. Dit bedoel ik niet lelijk hoor, maar ik wil graag iets van zijn haren maken wat lang bij me blijft.

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-02-14 15:17

Abe schreef:
Ik zou graag weten hoe lang blijft zo'n armband mooi. Ik wil graag een mooie blijvende herinnering en vind dit super mooi, maar wil het ook graag dragen. Ben zo bang dat het snel " lelijk" wordt. Dit bedoel ik niet lelijk hoor, maar ik wil graag iets van zijn haren maken wat lang bij me blijft.

Ik vat je vraag ook niet "lelijk" op hoor ;). Als je er gewoon mee omgaat als met een normaal sieraad is er geen reden dat een armband van paardenhaar niet lang mooi blijft. Ik heb de vlechten uitvoerig getest op robuustheid. De oudste die ik heb gemaakt (voor mijn vader, zusje en ons dochtertje) zijn nu zo'n 2,5 jaar oud (en vooral mijn vader draagt ze elke dag ;) ).
Op mijn facebookpagina zitten heel wat mensen met paardenhaarsieraden, je mag je vraag anders ook gerust daar stellen :)

Jolalidanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-14 11:13

Vind ze echt zo mooi. Moet eens even goed bedenken wat ik wil en hoe en wat.

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-14 00:14

Wat mooi weer! <3

Ik heb een jaar geleden een armband besteld voor mijn zus en die is nogsteeds hartstikke mooi :D

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-14 16:52

Daphne__ schreef:
Wat mooi weer! <3

Ik heb een jaar geleden een armband besteld voor mijn zus en die is nogsteeds hartstikke mooi :D

Wat leuk dat je reageert :) Fijn dat je (jullie) nog steeds blij zijn met de armband.