Waarop foto af laten drukken?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Steef

Waarop foto af laten drukken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 15:10

He Bokkers,

Ik heb een vraagje! Ik zou graag een lege wereldkaart af laten drukken, zoals dit: http://www.plannex.nl/lessons/organisat ... dkaart.gif en dan de landen inkleuren waar ik ben geweest. Nu vraag ik me af of ik ook op elk materiaal met stiften kan kleuren.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben en mij een materiaal kunnen aanraden :)

Alvast bedankt :)

JonneN

Re: Waarop foto af laten drukken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:38

Leuk idee. Ik denk dat op een glad materiaal, zoals papier het het beste gaat. Doek is vrij ruw en ik vraag me af of je dat goed krijgt ingekleurd met stift (en hoelang je stift meegaat). Je zou doek natuurlijk kunnen schilderen.
Heb je al nagedacht over hoe je het op wilt hangen/waar je het kwijt wilt? Het lijkt mij vervelend om elke keer dat je thuiskomt van vakantie, die grote wereldkaart uit zijn lijst moet halen ;)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 17:52

Ja ik dacht eraan om hem misschien in te lijsten zonder glasplaat, haha. Ik wil hem graag boven m'n bed hangen en van redelijk groot formaat hebben. Weet het nog niet helemaal precies, dus ideeën zijn altijd welkom :') Ik ben ze wel van plan om met verschillende kleuren in te gaan kleuren, dus het stiftprobleem heb ik niet, haha. Ik weet ook niet zo snel waar ik een groot formaat op papier kan laten printen..

JonneN

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 17:54

Bij een drukkerij in de buurt? Gewoon even binnenlopen, die printen dat zo (meestal)...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 18:00

Je kan groot formaat (groter dan a3 ongeveer) laten plotten :j
Dat kan vaak tot een bepaalde breedte en oneindig lang.

Zou gewoon even een drukkerij in de buurt binnenlopen inderdaad.
En even in de gaten houden dat je afbeelding groot genoeg is!

Overigens zijn er wel stiften waarmee je op bijna elk materiaal kan tekenen hoor! Maar als je het op groot formaat laat printen of plotten voldoen gewone stiften :) Op doek kan ook prima met stift.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 20:37

Gaaf idee! Ik heb verder geen tips, maar ik wil wel even zeggen dat er op jou plaatje op sommige plekken (in ieder geval bij Nederland ergens) blauwe stukken bevat. Nu zie je ze niet zo goed, maar als je hem groot uit laat printen kan dat wel storend zijn. :)

Steef

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 10-01-14 21:49

Ik zag dit inderdaad ook, ben dus ook nog op goed naar een goede versie.. Kan namelijk nog geen betere vinden. Of ik vraag even of iemand ze voor me kan photoshoppen :D

Ik wil het het liefst wel op mooi papier laten printen, daaronder versta ik mat, iets grover papier. (heb er zelf een goed idee van in m'n hoofd maar kan het niet zo goed omschrijven.) Ik ga nog even op zoek naar een goede foto en evt een drukker zoeken :)