[ART][TUT] Een klein aandenken, juweeltje paardenhaar.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

SETEFURII

[ART][TUT] Een klein aandenken, juweeltje paardenhaar.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 23:09

Helaas heb ik deze zaterdag afscheid moeten nemen van een grote leermeester. Om het allemaal een plekje te kunnen geven en om een aandenken te hebben, heb ik besloten om zelf een armbandje met paardenhaar te maken. Dit omdat ik het voor mezelf moest doen maar ook omdat ik er zeker van wil zijn dat het 100% van het desbetreffende paard is (mijn streng paardenhaar voldeed niet aan de normen die op de meeste website's stonden.

Met deze WIP wil ik het werk van de mensen die zelf armbanden, oorbellen e.d. maken niet afnemen, sterker nog, indien je zelf een echt kwaliteitsvol juweel wilt, raad ik je aan om bij iemand aan te kloppen die er veel van kent. Mijn juweeltje is broos en sober al heeft dat ook zijn charmes. Ik heb hierbij een tangetje, schaar, seconden lijm en een sluiting gebruikt, allemaal te koop bij de plaatselijke crea-winkel.

1.Afbeelding

Eerst begin je natuurlijk met het haar te wassen en te selecteren, door korte haren eruit te halen heb ik vermeden dat de vlecht dik begint en eindigt in 101 sprietjes. Daarna heb ik het laten drogen en een elastiekje er rond. Vervolgens pin je het vast in een kussen, of het tafelkleed van je moeder en begin je met vlechten.

2.Afbeelding

Nadien heb ik gemeten hoeveel cm mijn polsomtrek is, bij mij is dan 15 cm, ik heb dan ook voor ruim 18 cm gevlochten, zodat ik een extra'tje had. Vervolgend doe ik seconden lijm rond de plaatsen die ik net NIET meer in mijn vlechtje wil. Dit om de boel te verzekeren (uitrafelen voorkomen). Laat het enkele uren drogen, misschien is 24 uur beter, maar ik heb het om 3 uur gedaan.

3.http://imageshack.us/photo/my-images/580/ggkn.jpg

Vervolgens heb ik door de opgedroogde lijm heen geknipt en vlak voor de lijm, waar het haar nog zacht is, heb ik mijn sluiting gezet, als alles erin zit heb ik er nog lijm op gedaan

4.Afbeelding

Nadien duw je het dicht en aan de andere kant hetzelfde natuurlijk.

5.Afbeelding

Nog de restjes nadien afknippen, en voila. :)

6. Afbeelding
Het eindresultaat. Tips zijn welkom, ik ga ze misschien ooit nog nodig hebben. :)

Ohana_91

Re: [ART][TUT] Een klein aandenken, juweeltje paardenhaar.

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:13

Ik vind hem simpel, maar mooi
Heel erg veel sterkte gewenst

Amber27

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 23:13

heel gaaf! wat leuk om eens te zien hoe men dit nu doet. heb er zelf ook eentje, heb het altijd prachtig gevonden. te mooi om te dragen :')

over dat het niet aan de normen voldeed (hoe zeg je dat), dat had ik ook. ik had al jaren twee plukken haar liggen van onze overleden paarden, maar nooit iets mee gedaan. en toen wilde ik dus ook een armband. jammer genoeg was het haar dat ik had van de manen en niet van de staart. toen heb ik gewoon eens gemaild met iemand die dat dan deed en zo zijn we toch met een oplossing gekomen. ik heb drie strengen opgestuurd, die twee manen en dan nog een stuk van de staart van mijn huidige paard. dat ging prima! ja, het is iets breekbaarder als normaal maargoed.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 23:22

Bedankt Sammylover, het is een enorm gemis, heb ook nooit geweten dat een mens zo kan janken. Ik ben blij dat ik nu een aandenken heb.

Ja Amber27, dat had ik bij een vroeger verzorgpaard ook, ontzettend jammer, want buiten een enkele foto, waarvan een deel is verloren gegaan, heb ik nu niets meer van hem. Wel fijn dat ze heb bij jou hebben kunnen oplossen, ik wou het risico niet nemen, en wou echt iets van hem alleen. Maar het fijnste is als je gewoon hebt gekregen wat je wou. :)

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:19

Vind het mooie aandenken :)
Als tip zou ik kijken naar andere manier van afwerken, nu lijkt me vervelend zitten bij het slotje en verlengkettingkje. Je zou kunnen kijken naar ander eindkapje. Ik heb persoonlijk geen ervaring ermee (lijkt me flink wat gepruts!) maar zoiets bedoel ik http://www.artsandcraftsbyliek.nl/index ... 87969ecd9a

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 17:21

Heel mooi gemaakt! Mijn zus heeft er voor mij eentje gemaakt, met leren bandjes aan de uiteinden, en dan een sluitinkje erop. Maar dit is ook een mooie manier.

Sterkte met het verlies van je paardje.

love_Soraya

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 19:59

Sterkte !!
Vind het erg mooi wat je hebt gemaakt met een duidelijke uitleg, bedankt daarvoor :j ! Heb zelf ook nog aardig wat haar liggen van me overleden paardje. Ga je topic dus nog eens snel een x doornemen :)

Waar heb je de sluiting gekocht? Hobbywinkel ?

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-01-14 09:15

ja, ik heb alle benodigdheden gekocht n een hobbywinkel van de chiro zoals ze dat hier noemen. :) je kan het ook gewoon online bestellen denk ik. :)