Met deze WIP wil ik het werk van de mensen die zelf armbanden, oorbellen e.d. maken niet afnemen, sterker nog, indien je zelf een echt kwaliteitsvol juweel wilt, raad ik je aan om bij iemand aan te kloppen die er veel van kent. Mijn juweeltje is broos en sober al heeft dat ook zijn charmes. Ik heb hierbij een tangetje, schaar, seconden lijm en een sluiting gebruikt, allemaal te koop bij de plaatselijke crea-winkel.
1.

Eerst begin je natuurlijk met het haar te wassen en te selecteren, door korte haren eruit te halen heb ik vermeden dat de vlecht dik begint en eindigt in 101 sprietjes. Daarna heb ik het laten drogen en een elastiekje er rond. Vervolgens pin je het vast in een kussen, of het tafelkleed van je moeder en begin je met vlechten.
2.

Nadien heb ik gemeten hoeveel cm mijn polsomtrek is, bij mij is dan 15 cm, ik heb dan ook voor ruim 18 cm gevlochten, zodat ik een extra'tje had. Vervolgend doe ik seconden lijm rond de plaatsen die ik net NIET meer in mijn vlechtje wil. Dit om de boel te verzekeren (uitrafelen voorkomen). Laat het enkele uren drogen, misschien is 24 uur beter, maar ik heb het om 3 uur gedaan.
3.http://imageshack.us/photo/my-images/580/ggkn.jpg
Vervolgens heb ik door de opgedroogde lijm heen geknipt en vlak voor de lijm, waar het haar nog zacht is, heb ik mijn sluiting gezet, als alles erin zit heb ik er nog lijm op gedaan
4.

Nadien duw je het dicht en aan de andere kant hetzelfde natuurlijk.
5.

Nog de restjes nadien afknippen, en voila.

6.

Het eindresultaat. Tips zijn welkom, ik ga ze misschien ooit nog nodig hebben.

! Heb zelf ook nog aardig wat haar liggen van me overleden paardje. Ga je topic dus nog eens snel een x doornemen