hulp nodig, strik op geboortekaart maken, hoe en wat?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Lynn_Nikita

hulp nodig, strik op geboortekaart maken, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:38

Ik heb het ontwerp van het geboortekaartje klaar maar heb een probleem.
Gezien vele bekenden op het forum wil ik het voorbeeld niet plaatsen, ik hoop dat zo ook de vraag duidelijk is
( en anders kan het via pb)
lijkt hierop, plaats van strik is ook gelijk, alleen opent onze kaart dus niet zoals deze manier ( deze opent dus met omhoogklappen en de onze opent gewoon zoals een boek)
http://www.geboortekaart.nl/kaartdetails/61.609/

Ik heb 2 opties voor zover ik nu weet om de strik te verwerken
Het lint met de strik komt op de voorkant van de kaart.

Omdat deze horizontaal aan de voorkant komt kan ik hem niet zomaar over de kaart schuiven, en zal ik links van de kaart een inkeping moeten maken,het lint erdoor heen moeten trekken, het lint strak aantrekken en een strikje erin maken. Mijn man moet dit doen met 75 kaartjes en ik ben bang dat dit gaat schuiven of te zeer priegelwerk wordt voor hem. Zijn er handige tips? en welk lint, organza of satijn?

optie 2 is het lint afdrukken, dus gewoon een balkje afdrukken in kleur van de strik cm en hier een kant en klare strikjes opplakken
Als ik dit doe, welke lijm werkt dan goed?

Zijn er dingen waar ik niet aan gedacht heb, is er een makkelijkere optie?
Waar kan ik kant en klare strikjes bestellen of is het makkelijker om ze te maken?

ik heb de vraag ook op een hobby site gezet maar hier zijn ook vast handige bokkers die me misschien kunnen helpen
Laatst bijgewerkt door Lynn_Nikita op 06-01-14 20:51, in het totaal 1 keer bewerkt

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:44

Ik denk dat er om heen schuiven echt heel lang gaat duren, vast plakken kan met boekenlijm.

welshje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:44

heb je hier wat aan....75 strikjes maken en lint rondom kaartplakken en strikje erop lijmen...

ik gebruik altijd fotolijm...voordeel is dat je teveel aan lijm kan weg vegen als het droog is

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 20:50

als ik losse strikjes wil maken kan ik dat evt nu al doen, Als ik net bevallen ben en de kaarten pas gedrukt zijn ga ik niet niet knutselen. dan heb ik al genoeg werk gedaan :D

marleen, schuiven gaat niet, bedoel je met een inkeping maken? ik had een site gezien waar ze dus al kant en klaar lint met strik hebben op bepaalde formaten maar dat schuiven gaat alleen als ik het lint verticaal zou willen gebruiken of de kaart omhoog open laat klappen ipv gewoon openen hoe ik het nu heb. Als ik het namelijk eroverheen wil schuiven op de horizontale manier, dan kun je de kaart niet meer openen.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 20:53

Ik bedoelde dat dat moeizaam gaat en dus veel tijd gaat kosten. Wat misschien handiger is, een strikje met een lintje, dat lintje helemaal om de kaart doen en vastplakken onder het strikje.

Lynn_Nikita

Re: hulp nodig, strik op geboortekaart maken, hoe en wat?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 21:04

maar dan kan ik het kaartje toch niet meer openen? Als ik die om de kaart heendoe?

Het is een dubbele kaart, die je opent aan de rechterkant en aan de binnenkant staat dan de info zoals gewicht, lengte datum ed. het is de bedoeling is dat je de kaart incl strikje en lint gewoon kan openen en er niks af hoeft te schuiven.
Ik heb dan alleen als de kaart open is, aan de linker kant een lint zitten maar daar is al rekening mee gehouden dat er geen tekst onder komt te staan

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-14 21:05

O haha ja sorry blond :o .

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-14 21:09

Niet erg, ik dacht al dat ik het niet begreep.

vandaar de inkeping aan de linkerkant van de kaart, zodat ik het lint erdoorheen kan trekken en dan een strik maken aan de voorkant. Aan de voorkant heb je dan het lint en strik en als je de kaart opent zie je dus aan de linkerkant een lint zitten, maar dat is niet erg, is al rekening mee gehouden. het is dan alleen belangrijk dat dit goed wordt aangetrokken zodat het lint aan de voorkant niet gaat hangen en er een strik in gemaakt wordt.

makkelijker is denk ik op de voorzijde een lint drukken, in de kleur die wel willen en dan een losse strik erop plakken, evt al klant en klaar Afbeelding
maar denk dat dat minder mooi is dan een echt lint en strik. ook kan ik nu niet 1 opgestuurd krijgen, verzendkosten zijn meteen al 6,95 terwijl er 2 tinten roze zijn en de kaart proefdruk ook dezelfde kleur moet zijn

joyce83

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 09:35

Wil je dat het lint aan de binnenkant zichtbaar is? Zo ja dan zou je in het voorblad links en rechts een inkeping kunnen maken maar dan moet je kijken dat het aan de binnenkant op de goede hoogte is en dat het niet op de tekst komt. Voordeel is dat je 1 stuk lint hebt en dan strikt.

Je kunt ook lint knippen op de lengte van de voorkant, dat plakken met lijm (bij action bij knutselspullen is een fijne tube) en dan een los strikje erop plakken. Dan heb je dus wel beide met lint.

Wat je ook nog kan doen is op deze manier, maar dan moet je schuiven en weet niet of dit bij jouw kaart kan met de tekst.
Afbeelding

Als je je toch verveelt (hoor bij wie ik het zeg :+ ) dan kun je al strikjes zelf maken zo kun je dan ook het beste de kleur bepalen. http://www.youtube.com/watch?v=0pOe0GbNSMA

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 09:48

het lint met de strik komt dus precies in de andere richting, horizontaal, wat het zo lastig maakt . anders kon ik het er overheen schuiven maar dat gaat nu dus niet. Ik heb me weer ideeen....

vervelen,,, ikke??? hahahaha Ik heb wel een vriendin die graag knutselt :D

ik heb gisteren lint besteld en ga idd al strikjes voorwerken en dan plak ik het erna op het lint, of dan maak ik het vast met een touwtje, hoeven de andere het alleen vast te knopen of plakken als ik bevallen ben, denk dat dat het handigste en snelste gaat