[FOTO] De laatste dag van 2013

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HeavensLove

[FOTO] De laatste dag van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 13:42

Op 31 december 2013 heb ik 4 paardjes op de foto gezet. Dit omdat de eigenaar van de stalling aan zijn ruiters foto's als cadeau wil geven, hij wil van elk paard 2 foto's in het groot laten afprinten voor zijn ruiters.
Bij deze de foto's die ik gemaakt heb op de laatste dag van het jaar 2013.

Chanti v/h Pachthof

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gaultier, allicht valt het op, maar zijn rechter oog kan hij niet volledig openen, dat is al sinds het begin dat ze hem hebben, hij moet ooit eens een slag gekregen hebben als hij veulen was en hierdoor staat de rechterkant ook iets dikker dan de linkerkant van zijn hoofd. Maar niettegenstaand vond ik het wel een prachtig paardje!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Karakaz, een zeer opgericht paardje, was niet zo gemakkelijk naar mijn mening om mooi op de foto te zetten

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Prutske, jammer van de achtergrond, maar we konden haar niet los laten op de andere wei waar de andere foto's genomen zijn, omdat daar een andere 2-jaarse liep (volbloedje)
deze shetland merrie is 2 jaar oud nu en ze hebben haar nu 2 maandjes, ze was heel erg verwaarloosd, ze hebben ze bij deze ook afgelopen week geschoren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

_Denise_

Re: [FOTO] De laatste dag van 2013

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 14:02

Nette foto's hoor! Mooi helder, goed scherp. Als ik een kritiekpuntje moet geven zal het het wegwerken van de teugels bij paard 1 zijn. Niet omdat dit niet netjes gedaan is, maar omdat er een deel van het hoofdstel nu abrupt stopt in de bitringen. Je aandacht wordt ernaartoe getrokken en dan zie je precies waar er gepoetst is, en dat lijkt me nu juist net de bedoeling.
Wel vind ik het geheel wat 'veilig', het mag allemaal wat gedurfder in mijn ogen.

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 14:12

ik zat er aan te denken om dat in de bitringen ook weg te werken, het is een ophaaltrens, dus is sowieso niet zo ideaal om het weg te werken omwille van dat stuk dat door de bitringen loopt

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 16:26

Dan kun je in dat geval ervoor kiezen om de teugels te laten zitten, want dit ziet er ook raar uit namelijk. De schimmel en de shetlander vind ik wat overbelicht. De composities zijn netjes uitgewerkt. :)

HeavensLove

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 16:53

er is niets uitgebrand en de schimmels zijn in het echt vrij wit ;)

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 18:13

_Denise_ schreef:
Als ik een kritiekpuntje moet geven zal het het wegwerken van de teugels bij paard 1 zijn.

Mij valt het juist op dat bij de schimmel de lijn of teugels niet heel netjes weg gewerkt zijn, je ziet het behoorlijk.
Verder vind ik het erg fijne foto's, nette, heldere, strakke platen.