[FOTO] Resultaten na interview door Froukje Wilming

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Loontje_

[FOTO] Resultaten na interview door Froukje Wilming

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:12

Hee bokkers! :wave:

Een tijdje terug kreeg ik een berichtje van Froukje (ismy op Bokt) met de vraag of ze mij mocht interviewen.
Ze zou dan een dagje met me meelopen en alles op film vastleggen.
Hartstikke leuk natuurlijk! Afgelopen donderdag was het dan zover, samen met mijn modelletje Dominique hadden we Froukje opgehaald van de bushalte.
Na eerst wat gezellig praten en fotoboeken bekeken te hebben gingen we met zijn 3en op de fiets richting het bos.
Het was voor ons allemaal nog wat wennen, Dominique was in het begin erg gespannen en ook ik moest nog wennen aan dat er nog iemand bij was die ondertussen filmde en vragen stelde.
Volgens mij praatte ik ook heel snel haha, dat doe ik altijd als ik iets moet vertellen/presenteren. :Y)
Maar dat zullen jullie denk ik wel zien als het uiteindelijke filmpje klaar is!

Na een poosje ging het al stukken beter en ook Dominique deed vreselijk haar best, ben zo trots op haar :)
Ze wist precies wat ik wilde welke poses ze aannam en elke kleine aanwijzing pikte ze direct op.

Graag zou ik jullie de resultaten van de shoot dag willen laten zien.
Froukje nogmaals bedankt voor de super interessante dag!

(Nog even wat uitleg bij de foto's; de gedachte achter deze foto's is 'Vergankelijkheid'.
Andere synoniemen: sterfelijkheid, nietigheid. De foto's zijn gemaakt bij twee omgevallen bomen, de een had haar takken over het pad heen, de ander lag echt recht op de grond.
Ik wilde deze 'circle of life', het sterven, vergaan en daarbij horende 'tijd' in beeld brengen.
Niet alle foto's hebben deze lading, sommige foto's zijn net weer tussendoor momentjes die ik ook wel erg gaaf vond)

#1.
Afbeelding

#2.
Afbeelding

#3.
Afbeelding

#4.
Afbeelding

#5.
Afbeelding

#6.
Afbeelding

#7.
Afbeelding

#8.
Afbeelding

Ik denk dat wanneer Froukje het filmpje af heeft, ze het online zet zodat het te bekijken is!

Commentaar en tips zijn natuurlijk weer van harte welkom :)

Groetjes,
Lione

Lipydo

Re: [FOTO] Resultaten na interview door Froukje Wilming

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:42

Jaaaaa, nummer 4! <3 Prachtig! Springt echt boven je andere foto's uit. Prachtig licht, mooie kleuren, goede pose en blik :) Echt filmisch.

De eerste drie foto's doen/zeggen mij niet zo veel. Bij foto 1 mis ik lengte en ruimte van onderaf. Model had meer op haar tenen kunnen staan. Vind hem ook wat te licht denk ik, misschien als je de achtergrond donker maakt dat het geheel wat interessanter wordt. Foto 2 is gewoon een prima plaat, mooi licht, maar een beetje cliché. Nummer 3 snap ik niet zo goed. Ik zie een meisje met een klok bij een boom, maar ik zie niet duidelijk dat die boom dood is (omdat ik weet wat het thema is). Kleur wat te licht/flets. Foto 5 ook weer mooie foto! Mooi licht weer, mooie kleuren. Ik had haar rechter schouder/arm wat meer omlaag gedaan. Foto 6 is ook heel mooi, maar het is iets te veel 'hoopje' mens. Had haar een tak wat naar voren gebracht en lichaam langer gemaakt en de benen wat meer de lucht in. Foto 7, ja ook gewoon heel mooi haha. Niets op aan te merken.
Foto 8 is zeker geweldig!, of had geweldig kunnen zijn. Het raampje mag wat meer finetuning ;) Hij zweeft nu te veel. Maar samen met nummer 4 zijn deze zeker topplaten :j

Over het algemeen vind ik je thema-uitwerking niet zo geslaagd. Het neigt te veel naar het chliché-matige, mede doordat de beelden met een klok al zo vaak zijn uitgewerkt. Foto's kunnen ook opgevat worden als een seizoen bijvoorbeeld (natuur en tijd). Ik denk dat je 'de dood' wat beter had kunnen laten zien. Individueel vind ik je foto's zeker wel heel goed gelukt. :j

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-14 12:48

Ja klopt helemaal hoor, dat met de klok is inderdaad vaker gedaan! Ik had vantevoren ook niet echt een idee in mijn hoofd, ik heb de dag ervoor de locaties uitgezocht en de avond ervoor bedacht wat ik ongeveer wilde doen. Het was dus meer een soort van experimenteren :)
Voor school heb ik nu wel een gaaf idee door deze shoot, ik wil bij diezelfde boom iemand naakt fotograferen zodat het echt wat meer 'doods' is. Dit kan ik niet doen bij mijn 12 jarige zusje haha!
Maar bedankt voor je commentaar! Zal ik zeker meenemen naar mijn volgende shoots :j

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 12:52

Hihi snap ik (dat van je zusje), naakt lijkt me al een hele mooie toevoeging :j Succes!

Overigens wist ik dat je een opleiding aan het doen bent, dus heb even expres uitgebreide kritiek gegeven waar je misschien wat aan hebt :)

ismy

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 13:03

Zo, wat een fijne kritiek punten zijn dat zeg! Soms vroeg ik me ook af wat je allemaal aan het doen was maar dat is juist heel grappig om te zien. Je gaf meteen een uitleg en dat is heel leuk! De filmpjes zijn zeker geslaagd en ik hoop dat ik snel adobe premier ga begrijpen :')

Ik vond het een hele leuke dag en je hebt hele mooie beelden gemaakt! Ik ben benieuwd naar je volgende project!

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-14 16:07

Nummer 4 vindt ik het beste bij het thema passen en nummer 8 daarbuiten is gewoon erg prachtig. Ondanks dat ze niet allemaal bij het thema passen, blijf ik er gefascineerd naar kijken. :j

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-14 19:21

Bedankt! Foto 8 is tot stand gekomen door een idee van Froukje, we wilden er eerst een deur van maken maar tijdens het nabewerken vond ik een raampje toch ook wel erg grappig :)

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:29

Erg mooie foto's weer, maar ik vind foto 6 er een beetje raar tussen ik kan zelf de vinger er niet op leggen waarom niet. Maar ben ook erg benieuwd naar het filmpje :)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-14 21:36

Hele gave sfeer, echt prachtig! Ik vind de foto's bij de omgevallen boom het mooist. <3

Blitz22

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 01:24

Foto 8 geweldig...
Alle foto's trouwens... Wou dat ik dat zo kon...

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-14 20:53

Hee bedankt allemaal :)

ArGieVai

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-01-14 21:22

Wauw... Echt prachtig! Ik zelf vind 7 het mooist..

Loontje_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-01-14 16:21

nobbie91

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-14 17:13

leuk om te zien Lione, tof om een kijkje achter de schermen te krijgen met zo'n filmpje :)

Foto's zijn ook weer heel erg mooi geworden, ik vind foto 1, 4 en 7 erg mooi!