[TEK][WIP]Firehorse

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

drenterxx

[TEK][WIP]Firehorse

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 10:53

Hee, ik had het idee om een paard te tekenen, maar dan met allemaal vlammen in de manen en vacht ect.

Ik wilde als model een Fries gebruiken, en heb het volgende plaatje van internet geplukt: Afbeelding

Afbeelding omtrek is af!

Afbeelding wat vlammekes op de neusriem, uiteraard moeten deze nog afgewerkt worden!

Afbeelding
Close upje, ook in het oog zit nu wat vuur
Laatst bijgewerkt door drenterxx op 02-01-14 11:11, in het totaal 3 keer bewerkt

1234

Re: [TEK][WIP]Firehorse

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 10:56

Voor een WIP moet je eerst 3 stappen hebben gemaakt en foto's van gemaakt hebben. Je mag niet eerst alleen een foto plaatsen en dan later de stappen. :)

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 11:02

O, dat wist ik niet. Ik zal wel even doorwerken en de stappen in de OP zetten

drenterxx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-14 11:11

Zo, geregeld

1234

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:37

Oeh als ik dit zo zie, hoe heb je het nagetekend? Kijk eens heel goed naar de foto. Misschien is het handig om met een raster te werken. Dus dat je een ruitjes-patroon op de tekening heel licht zet en op de foto ook en dan precies per hokje natekenen wat er op de foto ook staat. De verhoudingen die je nu op je tekening hebt, kloppen niet. De oren zijn veel te klein, het oog is teveel een mensenoog en de neus is te rond.
Kijk daar eens goed naar en probeer het precies na te tekenen :)

Maar als het niet de bedoeling was om het paard de goede vorm/verhoudingen te geven, dan is het niet erg dat het niet zo lijkt op de foto :)

Adamootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 11:57

Ts, wat super dat je probeert die vlammen erbij te tekenen. Je bent al goed op weg. Ik ben benieuwd hoe hij is als hij af is.

Persoonlijk ben ik erg tegen rasters. Het leert je echt niet beter naar een foto te kijken, het is vooral wat makkelijker tekenen. Je kunt beter wat meer kleine schetsen maken, kijken naar basisvormen (dus waar zie je vierkanten, driehoeken en cirkels in?) en oefenen, oefenen, oefenen.

Succes Ts!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 14:28

Leuk idee zeg! Kan voor een leuk resultaat zorgen. :)

Probeer wel meer te schetsen in plaats van keihard op je potlood te drukken. Als je een foutje maakt, kan je dan veel makkelijker nog dingen aanpassen. Probeer inderdaad ook meer naar de foto te kijken, elk detail proberen te zoeken en dit uit te werken. Het gemakkelijkste is om met de omtrek te beginnen, en van daaruit verder uit te werken. Hier een klein vb'tje van een schets van mij, in dit geval geen paard (http://img689.imageshack.us/img689/1803/bth7.jpg) Ik maak ook gebruik van cirkels, zodat ik de verhoudingen wat beter kan krijgen.

Tekenen is vooral oefenen, oefenen, oefenen. Wat ook helpt is naar de creaties van anderen kijken. Hoe doen zij het? Kan ik het nadoen? En algauw zal je je eigen stijl en werkwijze creeëren. Je bent nog maar 12 zie ik, dus je hebt zat tijd om te oefenen :)

Het is ook wel deels zo dat het een beetje aanleg soms is. Je kan het of je kan het niet! Maar als ik je tekening zie, heb je zeker wel potentie! Succes!

- Over rasters; ik heb nooit rasters gebruikt. Ik vind het ondingen en het pakt veel te veel tijd om te tekenen.

Tinneh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:38

'Ik wilde als model een Fries gebruiken, en heb het volgende plaatje van internet geplukt: '

Dat is een schilderij, je weet toch dat je dit helemaal niet mag gebruiken? :)

Verder zou ik wat meer kijken naar je anatomie & hoe het paard zelf gebouwd is, verder wel heel leuk idee! :)

Sokje_6

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-14 22:43

Tinneh schreef:
'Ik wilde als model een Fries gebruiken, en heb het volgende plaatje van internet geplukt: '

Dat is een schilderij, je weet toch dat je dit helemaal niet mag gebruiken? :)

Verder zou ik wat meer kijken naar je anatomie & hoe het paard zelf gebouwd is, verder wel heel leuk idee! :)

Ik als 12-jarige had daar toentertijd nooit een idee van, eerlijk gezegd. :+

Ook ik ben geen fan van rasters, lekker oefenen en tekenen!
Ben benieuwd hoe je de vlammen gaat doen, leuk bedacht.