Hier gaan we dan, beginnend met januari:
Een grafiettekening van Galadriël, het topic is hier te vinden.

Een van mijn eerste echt serieuze mensenportretten
. Ik heb haar nog steeds.Februari:
Deze maand heb ik een nieuwe techniek ontdekt die ik natuurlijk meteen uit moest proberen. Dry brush technique, oftewel: een olieverftechniek met een droge kwast, dus zonder terpentinte/water. Deze techniek heb ik ook een keer met aquarel gebruikt.

Gandalf, A3 formaat, olieverf.
Daarnaast heb ik voor de moeder van mijn schoonzusje hun hond vereeuwigd, helaas heeft ze niet heel lang van het portret kunnen genieten, net voor de kerst is ze overleden. Het is een pastelpotlood portret op A3 formaat: http://i.imgur.com/lT10uR4.jpg
Tevens een nieuw idee'tje uitgewerkt. De Streepjescode Zebra, die later nog een broertje heeft gekregen, de QR-Code Cow. Er staat nog een code op stapel, echter gebrek aan tijd...

Olieverf op doek, 40 x 50 cm. Topic: [UK] [SCH][WIP]Streepjescodezebra
In maart heb ik geen specifieke werken te laten zien, wel is in april het broertje van de Zebra ontstaan, uiteindelijk was Koe in mei echt klaar:

QR-Code Cow, olieverf op doek, 40 x 50 cm. Ook Koe heeft een topic: _San87_ @ [UK] [SCH][WIP] QR-Code Cow
In juli mocht ik een prachtige Bordeaux Dog vereeuwigen in grafiet op A3 formaat.
Ook heb ik in juli een nieuw portret gemaakt met de dry brush technique, Marilyn Monroe, A3 formaat:

In augustus ben ik begonnen met mijn meest gedetailleerde dry brush werk ooit, Captain Jack Sparrow, ook op A3 formaat:

Ook heb ik die maand een schattig veulentje gedrybrushed, het topic met foto's vind je hier. Dit veulentje heeft Uitgelicht gehaald
!In september heb ik na lang laten verstoffen, mijn toverstokjes weer eens tevoorschijn gehaald, Colourful eye was een feit:

En niet lang daarna volgde Colourful eye II:

Beide tekeningen zijn gemaakt met kleurpotlood van Derwent Coloursoft op wit A4 formaat.
Begin september heb ik voor de verjaardag van mijn lieve oma haar favoriete dier geschilderd, een kip met een kuiken:
Olieverf op doek, 30 x 30 cm.
Deze maand heb ik nog een oogje gedrybrushed, deze keer met aquarelverf en in kleur.
Ook heb ik het hondje van mijn vriendin voor haar verjaardag vereeuwigd op A3 formaat. Tutti Douchi von Galacien hangt in haar woonkamer mooi te wezen.
In de maand oktober heb ik gewerkt aan het paard van Bokker Riannex_, Unique.

Kleurpotlood op wit papier, A4 formaat. Deze tekening heeft Uitgelicht gehaald
!Tussendoor heb ik nog een aantal opdrachten afgewerkt.
In november ben ik begonnen met een priegelproject, het paard Karlijn van Bokker Kasmir.

Karlijn is gemaakt in grafiet op A3 formaat en heeft Uitgelicht gehaald
!Nu is het december, en in verband met privézaken ben ik een stuk minder aan het tekenen en schilderen en neem ik geen opdrachten meer aan voor onbepaalde tijd.
Wel heb ik in december een snel-schetsje gemaakt, het oog van een gazelle-baby:

Achteraf bedacht ik me dat deze best goed in mijn Colourful eye-reeks past
.Ook ben ik in december met Bellatrix Lestrange begonnen, grafiet op A3 formaat.
Voor nu ben ik zover:

en ga ik haar dit jaar niet meer af krijgen
. Nou ja, no biggie. Volgend jaar gewoon weer lekker verder tekenen en schilderen en vooral veel vrij werk maken! uiteraard heb ik dit jaar veel meer werken gemaakt, ook veel opdrachten, echter kan niet alles in een topic, haha
.Ik ben benieuwd wat jullie van mijn 'jaartje tekenen en schilderen' vinden, het jaar is voorbij gevlogen... Pfff. Op naar een nieuw jaar vol creatieve hoogstandjes
! 
)
ongelofelijk wat een talent jij bent ! Ik blijf je zeker in 2014 volgen als fan !
:) ben jaloers