Dit jaar was voor mij echt een geweldig en behoorlijk druk jaar.
Het is eigenlijk niet in woorden te omvatten hoe mijn jaar is geweest.
Ik heb echt geweldige nieuwe mensen leren kennen en kansen gekregen die ik met beide handen heb aangepakt.
Graag wil ik jullie mijn fotografie jaar in vogelvlucht laten zien, wat was het moeilijk om een keuze te maken maar het is uiteindelijk toch gelukt

Het begon in Januari natuurlijk met mooie laag sneeuw, voor mij de perfecte gelegenheid om mijn eerste sneeuwreportage te gaan maken. Deze bonte pony leende zich graag als model en vond het heerlijk om uit haar plaat te gaan door de sneeuw.

Al een heel lange tijd had ik de afspraak staan om in Februari met Eva Roemaat & Jesse Drent ( Nalanta ) naar het strand te gaan en daar een leuke reportage van hun twee te maken. De ochtend dat we wilde vertrekken was ik echt zo ziek als een hond en moest ik echt mijn bed uit kruipen. Wat voelde ik mij belabberd maar afzeggen was er voor mij niet bij. Ik had me hier al zo lang op verheugd en zo lang naar uitgekeken dat ik het absoluut niet af wilde zeggen. Dus zo gezegd zo gedaan ging ik met kruik, zakjes en de hele reutemeteut op weg naar Noordwijk om daar Jesse & Eva te mogen fotograferen met hun prachtige paarden. Het was een erg geslaagde maar ooh zo slopende dag, maar wat heb ik genoten!

Topic van Eva over de reportage :
DesireeK @ [ITP] Jesse & Eva: Nalanta op het strand!
In maart heb ik dit prachtige en vooral ondeugende hengstveulen mogen fotograferen voor de verkoop. Hij wist maar al te goed wat de bedoeling was en wist ook maar al te goed alles te doen om het niet te laten werken haha, echt een heerlijk beestje en we hebben smakelijk gelachen om de smoelen die hij kon trekken ( zie links)

http://img13.imageshack.us/img13/7550/5lnp.jpg
De maand April stond voor mij vooral in het teken van heel veel mee gaan naar crosstrainingen. Bij ons een paar dorpen verder zit het trainingsterrein van Rob Janssen van de Heumstede. Met hun ging ik heel vaak mee naar trainingen en kon ik mij weer uitleven met de fotocamera!

In mei had ik een mini fotomeeting met een aantal hele leuke paarden en pony's. Hoewel het in de ochtend heel erg mistig was en het ook nog miezerde, hadden we in de middag heel veel geluk en kwam er een prachtige zon door

In Juni kreeg ik de kans om deze twee vrolijke zussen te fotograferen met hun pony's. We zijn naar de Haterse Vennen gegaan om deze combinaties te fotograferen.

Ook ben ik in Juni naar een vriendin van mij toegegaan die een heel leuk shetlander koppel te fotograferen. Deze twee shetlander veulens zijn Bert & Ernie en doen hun naam echt eer aan

Juli was voor mij het hoogtepunt van heel 2013. Ik heb de kans gekregen om met de Heumstede mee te gaan naar het EK SGW in Laintal ( oostenrijk ) Natuurlijk kon ik hier geen nee tegen zeggen en daar ging ik dan, op naar Oostenrijk. Daar aangekomen kreeg ik een perskaart zodat ik op het terrein mocht lopen en fotograferen. Dit was echt een enorme kans en ik heb daar zo van genoten. Ik heb mijn ogen uitgekeken en een hoop nieuwe mensen leren kennen.
Dit is een foto die ik gemaakt hebt tijdens de keuringen, wat waren dat slopende momenten zeg, worden ze goedgekeurd, moeten ze eruit, mogen ze wel mee doen. Het was weer een hele andere spanning om mee te maken.

Nienke van Roekel die het ver geschopt heeft en uiteindelijk 6e individueel is geworden
Deze foto is ook gepubliceerd in de Subli Kalender 

Topic over het EK in Laintal :
[SGW-ITP] Het EK SGW in Laintal ( oostenrijk )
In Augustus heb ik meegedaan met een paar andere meiden aan een fotomeeting in de Herperduin. Deze knappe palomino merrie genaamd Amber van capopjekop@bokt was ook van de partij

Een pony op de heide gefotografeerd :
http://img69.imageshack.us/img69/4873/kqy7.jpg
In September ben ik dankzij Bokt naar Horse Event gegaan. Ik heb hiervoor ook Hannah Mobach mogen fotograferen en de foto die ik had gemaakt is in de bokt lounge gebruikt als grote poster voor het dameszadelrijden. Dit is een foto van Hester Bischot met Trovador!

Topic met de foto's van Hannah Mobach :
[HE] Nederlands Kampioen dameszadel rijden - Hannah Mobach
Topic met de foto's van Horse Event :
rink @ [HE] Equigeniek Paardenfotografie @ Horse event [ 15/09/2013]
Ook ben ik met twee meiden uit mijn klas gaan fotograferen bij Outdoor Breda

In Oktober ben ik richting Hengelo gereisd om daar Ozal & Auri te gaan fotograferen. Dit is een foto van de prachtige Hengst Auri ( zoon van Quilo )

Ook mocht ik mee met de Heumstede naar de Military in Boekelo. Voor mij weer een hele ervaring die ik niet snel zal vergeten. Wat kan ik daar toch van genieten, paarden die in volle galop met de oortjes erop naar een hindernis toe crossen en er helemaal voor gaan, echt kippenvel momenten voor mij

Een filmpje dat ik gemaakt heb over de Military in Boekelo ( Film & Foto materiaal )
http://www.youtube.com/watch?v=NLih5FWF ... e=youtu.be
Het topic over de Military in Boekelo :
MendyGinger @ [EV] Military Boekelo door Equigeniek [ foto & film ]
Ook ben ik nog langs geweest bij Quirine Verhagen om haar 8 prachtige paarden te fotograferen in het bos met natuurlijk de prachtige herfstkleurtjes

http://img713.imageshack.us/img713/1006/easo.jpg
We sluiten voor mij dit jaar af in November waar ik deze prachtige goedgekeurde hengst Fergie heb mogen fotograferen voor Hengstenhouderij Dibbits. Deze foto is gebruikt als poster voor hun ruitersportzaak en hangt groot bij hun in de voortuin.

Iedereen heel erg bedankt voor het lezen en bekijken van mijn jaar! Ik heb echt enorm genoten van dit fotografie jaar en ga met volle moed en heeeel veel plezier 2014 tegemoet!
Iedereen alvast een gelukkig nieuwjaar en hopelijk tot 2014!!
http://www.facebook.com/equigeniek
Groetjes Dominique