[ART][WIP] De Stoel

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

[ART][WIP] De Stoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 09-12-13 22:40

Hallo allemaal!

Met school heb ik deze periode het vak Arbeid. We maken dan ook geregeld wat. Afgelopen twee weken is mijn klas bezig geweest met het maken van een stoel. Echter was ik deze twee weken ziek, dus ik ben vandaag pas begonnen (terwijl iedereen het al af moest hebben... Ach).
De bedoeling was dat je een klasgenootje moest interviewen en daaruit een stoel moest maken die de ander beschreef.

Ik heb vandaag de stoel in elkaar gezet. Verder moet hij nog beschilderd worden. Dit gaat een hoop werk kosten, want ik ben van plan er een soort regenboogstoel van te maken. Maar eer de ene laag droog is en ik met de volgende verder kan... Afijn, jullie begrijpen hem.

Ik doe dit soort dingen normaal nooit, het koste dus ook de nodige moeite. Ik mocht ook maar met 1 machine werken (een soort automatische figuurzaag), maar ik had eigenlijk ook de boor nodig. Ach, ik heb het met wat veilen en zagen ook op weten te lossen. Al heb ik wel mijn vinger meegevijld (au!).

1. Eerst de schets. Deze heb ik trouwens gemaakt voordat ik hoorde dat ik niet alle machines mocht gebruiken (er was namelijk geen toezicht).
Afbeelding

Daarna heb ik de pootjes afgetekend en gezaagd.

2. Hier ben ik een poging aan het doen om een pootje erop te timmeren.
Afbeelding

3. Zo eindigde die poging.... :')
Afbeelding

4. Uiteindelijk had ik 1 pootje erop getimmerd, maar het koste me teveel moeite, dus heb ik de rest met houtlijm gedaan :+
Afbeelding

5. Uiteindelijk toch maar vastgetimmerd, aangezien ze eraf bleven vallen. Ook gelijk de microfoon vastgetimmerd (dit ging wel in 1 keer goed!)
Afbeelding

6. En de leuningen op maat gezaagd en vastgelijmd.
Afbeelding

Ik weet trouwens niet of het te zien is, maar ik heb de pootjes een beetje geschuurd, zodat het vlak waar het op staat een beetje geronde hoeken heeft. Nu moet ik het geheel nog verven, maar dat doe ik van de week.

luuntje

Berichten: 13973
Geregistreerd: 18-08-04
Woonplaats: Nieuw-Vennep

Re: [ART][WIP] De Stoel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-13 22:16

Het idee is leuk.
Mag ik vragen waarom je de stoelpoten zo geplaats hebt?
Ene stoelpoot heeft een dicht vlak en de andere een soort laagjes.
Ook is het netjes om het overtollige houtlijm weg te halen.

goldenarrow

Berichten: 8661
Geregistreerd: 26-01-09
Woonplaats: Brabant

Re: [ART][WIP] De Stoel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-12-13 22:41

Ik moest hem nog schilderen, dus het maakte in principe niets uit welke stoelpoot op welke plek kwam. De overtollige houtlijm heb ik ook weggehaald.

De stoel is in principe klaar, maar ik heb nog geen foto van het eindwerk gemaakt. Deze moet ik nog maken. Ik zal de foto's van het schilderen er zo nog opzetten :)