[DIGI][WIP] Thunder

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Selina

Berichten: 14340
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [DIGI][WIP] Thunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:04

Is een tablet niet iets voor jou dan?

EmmaVZ

Berichten: 2707
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 19:08

Neee, das niets voor mij haha. En daar heb ik een aantal redenen voor waaronder sowieso dat ik links ben en ik nu de muis al 3,5 jaar gebruik met mijn rechterhand en me daarom daarop heb geoefend en niet op links. Als ik een tablet zou kopen, zou ik met links tekenen, omdat ik dit op papier wel zo doe, dat zou weer hele omschakeling zijn. Plus, ik hoor van veel mensen dat als ze eindelijk gewend zijn met tablet, ze niet meer met muis kunnen en ze kunnen dan eigenlijk niet tekenen op plaatsen waar ze hun tablet niet bij hebben. En ik hoor altijd dat er veel gedoe is met die dingen, dus nee, ik blijf bij m'n geliefde muis haha.

Selina

Berichten: 14340
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: [DIGI][WIP] Thunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:13

Oh, ik ben ook linkshandig en ik vind het ideaal want als ik met de muis teken (dus met rechts) ziet het er hetzelfde uit als ik schrijf met rechts; heel slordig. Alleen pixels doe ik met me muis.
Maar ieder z'n manier :P

EmmaVZ

Berichten: 2707
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Re: [DIGI][WIP] Thunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 19:15

Ja, dat was bij mij ook zo, misschien als ik direct een tablet had gekocht, was het wel goed uitgepakt. Maar nu ik al jaren met rechts digitaal teken, nee laat maar :P

Selina

Berichten: 14340
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 19:23

EmmaVZ schreef:
Ja, dat was bij mij ook zo, misschien als ik direct een tablet had gekocht, was het wel goed uitgepakt. Maar nu ik al jaren met rechts digitaal teken, nee laat maar :P


Je tekeningen zien er prima uit dus lekker blijven doen dan :P

Evaencoco
Berichten: 84
Geregistreerd: 13-06-13

Re: [DIGI][WIP] Thunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 20:13

omg emma! ik volg je ook op deviantart en vind je werk echt fantastisch! ik teken ook digitaal en je bent echt een voorbeeld voor mij samen met cerona :D

EmmaVZ

Berichten: 2707
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Re: [DIGI][WIP] Thunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 20:18

Samen met cerona? Wauw, dat vind ik wel een gaaf compliment eigenlijk :D Bedankt!

puppy1128

Berichten: 5013
Geregistreerd: 20-11-12
Woonplaats: Den Helder

Re: [DIGI][WIP] Thunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:50

Haha, mijn tekentablet is ook niet zo 'normaal' meer, moet nu eerst 10 dingen doen voor ik kan tekenen, en dat iedere keer wanneer pc opnieuw is gestard.. Gelukkig teken ik niet iedere dag :')

Maar de muis die ik heb blijft vaak hangen en heeft ook andere geintjes, dan vind ik me TT leuker... Photoshop kent nu ook een paar geintjes, zoals een streep zetten (bv streep van rechts naar links) komt er een streep bij die naar rechts-onder uitwijkt... Moet ik heel PS opnieuw opstarten omdat ie dat dan bij iedere streep dat doet, of pendruk begeeft het plots, start ik ps opnieuw op, TT weer opnieuw herstarten en dan doe ie het weer..

Maar die streep gedoe heb ik zowel met muis als tekentablet :')

Snap alleen nogsteeds niet hoe je die manen doet met muis, als ik het doe dan ziet het er niet uit :')

Kaaaren
Berichten: 3985
Geregistreerd: 02-04-07

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-12-13 23:51

EmmaVZ schreef:
Ja, dat was bij mij ook zo, misschien als ik direct een tablet had gekocht, was het wel goed uitgepakt. Maar nu ik al jaren met rechts digitaal teken, nee laat maar :P


Meid je bent pas 18! Als je nu al te oud bent om te leren haha :+
Zeker als je ook nog in het grafische wereldje zit, zou ik je het echt aanraden over te stappen op een grote tablet en ik spreek uit ervaring.
Laatst bijgewerkt door Kaaaren op 04-12-13 23:51, in het totaal 1 keer bewerkt

EmmaVZ

Berichten: 2707
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 23:51

Nog veel meer geduld en een vaste hand (+ bestendig tegen rsi-hand hebben is belangrijk, want je gaat er echt last van krijgen, zoveel streepjes zetten :'))

EmmaVZ

Berichten: 2707
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-13 23:53

Kaaaren schreef:
EmmaVZ schreef:
Ja, dat was bij mij ook zo, misschien als ik direct een tablet had gekocht, was het wel goed uitgepakt. Maar nu ik al jaren met rechts digitaal teken, nee laat maar :P


Meid je bent pas 18! Als je nu al te oud bent om te leren haha :+
Zeker als je ook nog in het grafische wereldje zit, zou ik je het echt aanraden over te stappen op een grote tablet en ik spreek uit ervaring.


Ik weet t, maar tablet komt er bij mij écht niet in. Ik heb er door zoveel redenen afkeer tegen, twordt m komende jaren echt nog niet. Momenteel teken ik op school wel met die cintiq dingen, wel met pennetje (en dus linkerhand), dat gaat gewoon! Maar dan kan je ook meteen zien op het scherm wat je tekent, dat zit dan echt onder je hand meteen. En niet een zwarte plaat ergens onder het scherm en dan maar gokken waar je moet tekenen, zo ongeveer :') Neh, gewoon niks voor mij.

Axivoca123

Berichten: 1113
Geregistreerd: 05-09-13
Woonplaats: Utrecht

Re: [DIGI][WIP] Thunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-12-13 20:40

Het is echt heel mooi geworden!! ^ _ ^

EmmaVZ

Berichten: 2707
Geregistreerd: 20-11-10
Woonplaats: In m'n hoofd nog in Zeeland

Re: [DIGI][WIP] Thunder

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 08-12-13 20:50

Thanks ^^