[VER] Angstzweet

Moderators: MirandaT, Ods, Warboel, Muiz, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Anoniem

[VER] Angstzweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 21:18

Inleiding:
Het was zwart buiten, het enige wat ik zag was een klein lichtje in de verte: een lantaarnpaal, gokte ik.
Ik luisterde zwijgend naar het geluid van vallende regendruppeltjes.. "We gaan, Rhoda. En wel nu, voordat het te laat is.." Ik klikte het halstertouw vast en liep de zwarte diepte in.

Hoofdstuk 1. Je bent niet alleen
“Doe normaal, Rhoda!” Ik moest lachen om de malle streken van de kleine welsh pony. Ondeugend draafde ze naar mij toe. Ik stak mijn hand uit om haar te aaien, maar voordat ik haar ook maar met één vinger aan kon raken, was ze al weer weg gegaloppeerd. De oude vos merrie Domino kwam zachtjes aan sjokken. Domino hield van geaaid worden, ze dommelde altijd heerlijk in slaap wanneer je met haar bezig was. Ze kon niet meer gereden worden, en daarom keek haar eigenaar, Joe McCalister, niet meer naar haar om. Wat had je immers aan een paard als je er niet op kon rijden, was zijn mening. Maar juist omdat de lieve merrie zo genoot van aandacht, verzorgde ik haar samen met Rhoda. Even borstelen, een aaitje en daarna een kwartiertje lopen. Dat was geen extra moeite voor mij, maar het zorgde er wel voor dat Domino weer gelukkig was.
Ik kriebelde Domino even over haar voorhoofd en deed haar het halster om, wat ik mee genomen had van huis. Ik duwde het hek open en leidde Domino er door heen. Langzaam liep ze met mij mee naar de stal. Eenmaal aangekomen duwde ik met bevroren vingers de schuifdeur een stukje open. Het ging met moeite, en ik en Domino pastte er maar net tussendoor. De stal had een grauw kleurige grond met vieze muren. In de linkerhoek lagen een paar strobalen, en in de rechterhoek waren twee ‘boxen’. Ik kon het eigenlijk niet meer noemen als een paar houten planken in de vorm van een box. Toen ik wat beter keek, zag ik dat er wat wits tussen de planken uit stak. “Hu, wat is dat?” mompelde ik hardop. Ik zette Domino vlug vast aan een roestige ring in de muur, en liep toen naar de box toe. Het was een brief zag ik. Ik trok met bibberende handen van de kou het stuk papier er tussen uit en vouwde het open.
JE BENT HIER NIET DE ENIGE
Geschrokken bekeek ik de tekst. Van wie was dit? Waarom was dit er? Was dit voor mij bedoeld?
Ik las het nog een keer door, en daarna stopte ik het verbijsterd in mijn zak.
Het was er gisteren nog niet, dus er moest vandaag iemand gekomen zijn. Wanneer? Was die gene er nog steeds?
Schichtig keek ik om mij heen. Niemand te zien. Misschien was die brief wel helemaal niet voor mij. Ik dacht dat ik me gewoon veel te erg aanstelde. Hij was gewoon naar binnen gewaaid en was vast komen te zitten. Niks aan de hand dus. Ik zuchtte nog een keer diep, en liep toen, nog steeds aan het bijkomen van de schrik, naar Domino. Daar pakte ik het dikke paardendeken van de kast af en legde het over haar rug. Ik bukte en maakte de buikriemen vast. “Braaf zo.” Ik gaf haar zachtjes een klopje op haar hals, want ze vind dekens opdoen altijd heel spannend en daar mocht ze dus flink voor beloond worden. Ik maakte de knoop in het halstertouw los, daarna liep ik met haar naar haar box. Voorzichtig deed ik het halster af.
“Tot morgen, Domino” Ik deed de grendel op de box en liep terug naar de wei. Daar stond mijn fiets tegen het hek geparkeerd.
Ik dacht terug aan het briefje tussen het hout. Was het echt toeval of probeerde ik mijzelf dat wijs te maken? Ik had wel vaker het idee dat ik niet alleen op stal was, maar Joe McCalister verklaarde mij voor gek toen ik hem dat vertelde. Immers kwam er nooit iemand op stal, behalve ik dan. En dat geloofde ik toen ook.
Maatr nu.. Dat briefje had me toch wel erg laten schrikken. Misschien had ik wel gelijk gehad, toen ik tegen Joe zei dat er nog iemand op stal was. Misschien.. Misschien ook niet. Ik wist het niet, en had op dat moment ook niet heel veel zin om er over te piekeren.
Ik deed mijn hand in mijn jaszak, opzoek naar mijn fietssleutel. Op dat moment voelde ik het briefje weer zitten. Ik mocht het niet kwijt raken, het kon later misschien wel als bewijs dienen. Ik duwde het wat verder mijn zak in, en haalde mijn fietssleutel er uit.
Met een simpele handomdraai haalde ik mijn fiets van het slot, en reed erop weg.
“Doei Rhoda!” Ik draaide mij nog even om en zwaaide naar de pony in de wei. Niet wetend dat er achter de struik een gedaante lag te wachten tot ik weg was..

Anoniem

Re: [VER] Angstzweet

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:10

Spannend verhaal!

Probeer wat meer alinea's te maken, dit is een grote lap tekst, dat leest wat rottig.

maras

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:11

Spannend !

Nikki_Haya

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:15

Spannend verhaal! Gauw doorgaan!

YouTube
“Just know, when you truly want success, you’ll never give up on it. No matter how bad the situation may get.”

arinazazoe11

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-13 22:19

leuk verhaal zo! wel updates plaatsen he :D

Lindeeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 20:04

Lees de forumregels alsjeblieft even door voordat je iets plaatst ;) Je moet minimaal 1500 woorden plaatsen bij elk upje.

Verder een erg leuk verhaal! Leuk geschreven!

Sjors & Sjimmy [o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie