Paarden tekeningen

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Paarden tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-02-14 23:56

Hallo bokkers!

Ik ben sinds kort begonnen met paarden tekenen, het leek mij leuk in de vrije tijd! :)
Nu ben ik nog niet heel creatief, en heb ook niet de nodige ervaring, en ben ik nu dus aan het opdoen :)
Ik had in het begin van de action die pastel krijtjes, het lukte wel aardig maar nog niet naar wens :P

Ik kan af en toe echt te streng zijn tegen mijzelf, om alles maar lelijk te noemen, maar het moet toch ooit beter worden hihi 8-)

Ik ben toen begonnen met Ojee te tekenen!
Deze vind ik nu gigantisch mislukt omdat ik nu beter teken naar mijn mening :o

hier Ojee:

Afbeelding

dat was de allereerste paardentekening die ik gemaakt had! ;)
toen ben ik gaan zoeken in het aanvraag topic voor paarden te tekenen naar een leuke foto om te proberen :) gemaild en het kon!
hij is nog niet helemaal af, maar ik ben der mee bezig! :)

allereerst de schets:

Afbeelding

daarna al wat ingekleurd:

Afbeelding

En nu het paard af, alleen de persoon nog :)

Afbeelding

Ik begin er echt lol in te krijgen, en wilde gaan werken met fijner spul waar ik iets beter mee kon werken :)
Toen heb ik pastelpotloden aangeschaft, en begonnen aan een andere tekening met die potloden, puur om te kijken hoe het gaat :)
Ik maak verder eerst de andere af, want dat is natuurlijk wel zo netjes ;)
Maar de schets:

Afbeelding

Al iets ingekleurd:

Afbeelding

en al wat verder :) :

Afbeelding

tot zo ver was ik gebleven :)
Als jullie tips hebben, heel graag!
Maar wees wel een beetje lief, want dit is mijn 3de tekening pas :)

groetjes!

Selina

Berichten: 14291
Geregistreerd: 20-10-13
Woonplaats: Ede

Re: Paarden tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 00:01

Het spijt me heel erg, maar die eerste tekening lijkt net een kindertekening. Niet een tekening die een 18-jarige heeft getekend.

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Paarden tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 00:04

dat kan, zoals ik er ook bij had gezet, is dat het mijn eerste tekening was. niet iedereen kan het gelijk. ;)

8nnemiek

Berichten: 43398
Geregistreerd: 22-01-05
Woonplaats: Limburg

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:04

In plaats van pastelkrijtjes zou ik wat pastelpotloden gebruiken :j Daarmee kun je veel nauwkeuriger werken.
Pastelkrijt is handig voor de achtergrond, die gebruik je dus als eerste, maar voor de detaillering zijn potloden veel fijner.
Pastel kun je met je vinger of een doezelaar uitvegen waardoor de tekening zachter wordt. Daarna kun je dan schaduwen en lichtere delen gaan aanbrengen, en als laatste werk je de tekening af door de details erbij te tekenen.
Hoe lang heb je hier aan gewerkt? In een goede tekening gaat véél tijd zitten, je hebt er heeeeel veel geduld voor nodig :) Ik ben vaak weken bezig met een enkele tekening.
Laatst bijgewerkt door 8nnemiek op 26-02-14 10:17, in het totaal 1 keer bewerkt

helena299
Berichten: 244
Geregistreerd: 07-01-13

Re: Paarden tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:07

Ik zou potloden gebruiken

Anoniem

Re: Paarden tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:14

De schetsen zijn steeds echt mooi, maar helaas nadat je hem ingekleurd hebt is het mooie eraf... Jammer!

Iolanthe

Berichten: 4078
Geregistreerd: 28-09-11
Woonplaats: Antwerpen (BE)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:22

Slina schreef:
Het spijt me heel erg, maar die eerste tekening lijkt net een kindertekening. Niet een tekening die een 18-jarige heeft getekend.


Joh, ik ben ook 18 en pas begonnen met tekenen, dat trekt nog op niets. Lijkt me normaal dat het in het begin niet meteen super is?

TS, je schetsen vind ik erg goed, maar het is jammer dat ze zo ruw ingekleurd zijn. Probeer fijner te werken en als je realistisch wil tekenen echt heel goed kijken naar de foto en zien welke vlakken donkerder en lichter zijn en die kleurverschillen ook in je tekening steken, want nu kleur je gewoon de vlakken in :)

Succes ermee!

Emerelle

Berichten: 1159
Geregistreerd: 20-11-09
Woonplaats: Utrecht

Re: Paarden tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 10:47

Ik ben ook net begonnen met pasteltekenen. (heb ook een vooruitgang topic gemaakt)

Ik zou misschien iets meer aandacht geven aan je schetsen en dit met een minder harde kleur aanbrengen.
Probeer zoveel mogelijk kleuren te gebruiken deze ook te mengen om zoveelmogelijk contrast en schaduwen te krijgen. (Bij de schaduwpunten niet harder drukken met je potlood, maar een donkere kleur pakken)

en idd verder gaan oefenen met de potloden en het krijt voorlopig nog ff laten liggen.

Succes :)

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Paarden tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 19:37

Bedankt voor de reacties!
Die laatste tekening is met potloden getekend, hoe kan ik hier meer details in krijgen zodat de haren duidelijk te zien zijn? En de schaduwen?

ladypaard

Berichten: 3737
Geregistreerd: 21-12-04
Woonplaats: Harderwijk

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:41

Slina schreef:
Het spijt me heel erg, maar die eerste tekening lijkt net een kindertekening. Niet een tekening die een 18-jarige heeft getekend.


:') Als ik een paard zou tekenen dan zou het niet eens op een paard lijken, en oja ik ben 26.
Niet iedereen is direct een natuurtalent

KittyDylan

Berichten: 8885
Geregistreerd: 08-09-13
Woonplaats: Kessel (LB)

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 19:45

Ik vind het niet echt heel mooi. Gewoon blijven oefenen. Die van mij waren ook niet perfect toen ik begon. Nu lijken ze al iets meer. Ik heb vandaag zelfs mijn eerste opdracht gekregen. Dus: Blijf oefenen. Het talend is er, je moet het alleen nog even onder de knie krijgen :) Succes.

plovesb
Berichten: 1467
Geregistreerd: 30-03-10

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-14 20:36

Zo te zien trek je de te foto ook over voor de schetsen? Ik zou eerst lekker beginnen met schetsen uit de losse pols, zodat je de anatomie goed onder de knie krijgt. Dit helpt ook erg dat je gevoel krijgt waar de botten zitten en zodat je weet waar je schaduw kan aanbrengen :) Zou ook de kleur nog even achter wegen laten, en misschien het realistische even los laten? Dat je eerst gaat werken met grafiet gaat richten op verhoudingen en schaduw.

Succes!

JenW

Berichten: 2597
Geregistreerd: 11-12-11
Woonplaats: Beuningen,GLD

Re: Paarden tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-02-14 21:17

Heb inderdaad alleen de omtrek vanuit de computer zo getekend inderdaad, om zo een beetje vorm te hebben.
verder heb ik zelf de rest erbij getekend.

Bedankt voor de tip!