fout

Moderators: Ods, MirandaT, Duhelo, Essie73

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten

xDaphnexx

fout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 23:20

Kan een mod diit verwijderen ?
Laatst bijgewerkt door xDaphnexx op 12-11-13 23:28, in het totaal 1 keer bewerkt

Heb jij leuke foto's van Horse Event? Doe mee aan de Bokt Fotowedstrijd!
Anoniem

Re: verhaal flicka de mustang

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:23

Sorry maar dit leest voor geen meter. Volgens mij kun je als veertienjarige prima met hoofdletters en interpunctie werken.
Verder vind ik het 'gewissel' tussen Mika en Flicka niet leuk en niet prettig lezen. Te 'onrustig' en het voegt voor mij niets toe.

Leen

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-13 23:36

Dat mag ook wel wat vriendelijker gezegd worden.
Daphne, laat je verhaal gerust maar staan. Van tips (en daarbij bedoel ik nuttige tips, niet alleen maar zeggen wat niet goed is) kan je leren en jezelf verbeteren.

Als je vanuit verteller praat hoef je niet te zeggen over welke persoon het gaat. Schrijf je uit de Ik-vorm, dan is dat wel handig. Maar nu is dat overbodig. Ik heb het maar snel gelezen omdat het ook voor mij al laat is :+ Probeer je interpuntie zo te zetten dat het iets wat vlotter leest. Ook dingen die personen zeggen tussen aanhalingstekens ("deze dus")
Probeer ook details subtieler te verwerken. Niet alles heeft een uitleg nodig.

Ik heb hier een klein stukje aangepast naar hoe ik het zou doen. Uiteraard heeft iedereen zijn eigen manier van schrijven, maar merk je ook dat dit iets makkelijker leest? Het is moeilijk om iets te bedoordelen wat je zelf geschreven hebt, omdat je weet wat er komt. Voor ons is dit moeilijk om te lezen omdat het niet duidelijk was wat er gezegd werd en wat er gedaan werd. Ik heb ook een aantal details korter verwerkt die het lezen makkelijker maken. Zoals 'het zadel, een westernzadel dus'. Daar kan je gewoon direct 'westernzadel' schrijven, als dat verder geen belang heeft in het verhaal kan je daar gewoon 'zadel' van maken.
Citaat:
Mika pakte de poetspullen en deed het halster om bij Flicka. "Eerst maar even borstelen, toch Flicka?". Hij liep naar de poetsplaats en bond Flicka vast. Hij pakte de roskam en borstelde haar/hem, toen hij klaar was pakte hij een westernzadel. Hij legde het op Flicka's rug en maakte het vast, daarna deed hij het hoofdstel om. Flicka was druk vond hij, maar hij ging het gewoon doen dacht hij bij zichzelf.

Edit: ik merk nu zelf pas dat de meeste zinnen beginnen met 'Flicka' of 'hij'. Probeer daar eens een andere draai aan te geven: Bv, onderweg nam hij de roskam; Toen nam hij de roskam; Daarna nam hij de roskam,...

Heb geen spijt van de dingen die je doet, maar van de dingen die je niet gedaan hebt.

Portfolio fotografie en tekeningen

xDaphnexx

Re: fout

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-11-13 23:40

Bedankt voor de uitleg :)

EvelijnS

Re: fout

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-13 14:21

Slotje dus.

“Always take a banana to a party, Rose: bananas are good!” - The Doctor

Dit onderwerp is gesloten, je kan geen berichten wijzigen of nieuwe antwoorden plaatsen.Onderwerp gesloten