[wip][tek] Alles in één, in pastel.

Moderators: chocobroodje, Ods, Dreamy, Duhelo, Essie73

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

LoveUggs

[wip][tek] Alles in één, in pastel.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 10-11-13 23:08

Ja hele simpele titel voor iets wat me wel leuk leek.
Ik ben totaal geen ster in werken met pastelpotloden, maar ik probeer het te leren, en vind het leuk om te doen.
Ik begon in mijn tekening met het oog van een paard. Geprobeerd om op kleur te letten, maar bij mij word het altijd een hele mooie regenboog.. :j toch ben ik er trots op.
Afbeelding

Vervolgens ben ik doorgegaan met een liggend paard. De verhouding klopt niet helemaal, het lichaam is te kort in combinatie met het hoofd, maar toch wel trots op het kleurgebruik. (Een voorbeeld leert je soms heel goed naar kleur te kijken!!)
Afbeelding

En tot slot heb ik het paard van m'n stalgenootje na getekend. Vind zwart-wit tekenen best lastig, en ook nog niet tevreden over. Moet deze nog een beetje afmaken. :j
Afbeelding

Tot slot nog een foto van de 3 bij elkaar.
Afbeelding

Wat ik graag wil doen is zo veel mogelijk op dit blaadje zetten. (A3 formaat) Veel oefenen en dus ook fouten maken, maar wil graag ook tips.. Hoe hebben jullie beter naar kleuren leren kijken, enz enz.
Ik weet dat het geen denderend goed werk is, maar vond goedgelukt pastelwerk ZO goed dat ik erg mijn best doe om het ook te kunnen bereiken. :j
Op de een of andere manier ziet het er hier op papier wel veel mooier uit dan op de foto's :( probeer morgen betere foto's te maken!

Soms is er zo veel wat we kunnen voelen, maar zo weinig wat we kunnen zeggen...
https://www.facebook.com/pages/MA-Fotog ... 6784189755

Fnanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-13 08:33

Goede foto's maken van werk blijft moeilijk... :(:)
Lukt mij ook nog lang niet altijd.

Ik vind je oog echt al sterk; lekker kleurgebruik en een prettige manier van materiaalgebruik. In de twee paardjes vind ik dat minder geslaagd, maar dat komt ook door het formaat waarop je werkt; dat wordt priegelen... Ik denk dat je, als je het materiaal wilt leren kennen en lekker wilt experimenteren, je beter wat groter aan de slag kan gaan :)
Succes!

"...Farewell my fallen idol and false friend, one by one I watched illusions shattered..."
Mijn Facebook met (p)aardige tekeningen en schilderijen; https://m.facebook.com/paardigekunst

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie