Polychromos potloden of pastel?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Muiz, Maureen95, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
hannah41

Berichten: 3467
Geregistreerd: 08-03-10

Polychromos potloden of pastel?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 18:32

Ik hoop dat het hier goed staat, anders sorry!
Hallo!
Ik wil graag een nieuw materiaal proberen, en zie hier vaak hele gave pastel tekeningen. Ik wou hier dus een setje van aanschaffen om te kijken of ik het wat vind. Alleen net zag ik ook iets over Polychromos kleurpotloden, dat lijkt me ook gaaf! Dus ik vraag met af wat jullie ervaringen met beide zijn, en wat het fijnste is om mee te beginnen en om ook fijn gedetailleerd met tekenen. Eventuele merken die goed bevallen zijn natuurlijk ook welkom. Ik hoop dat jullie me kunnen helpen! :)

Groetjes hannah41.

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Polychromos potloden of pastel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 20:54

Qua kleurpotloden, derwent coloursoft. De fijnste potloden waar ik ooit mee heb gekleurd.

Qua pastelpotloden, ik gebruik het liefst Van Gogh.

idsie

Berichten: 1117
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Raalte

Re: Polychromos potloden of pastel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:23

ik ga voor polychromos heb ze een paar maanden geleden aangeschaft en ben er helemaal wild van. ik heb mijn pastel en derwent colorsoft verkocht destijds omdat voor mij pastel gewoon niet geschikt is omdat ik het moeilik vind er detail mee te tekenen, mijn derwent colorsofts bleven door mijn aanschaf van de polychromos in de kast liggen dus die heb ik ook weg gedaan. met colorsoft kun je niet intensief op gekleurd papier tekenen omdat de kleuren daar gewoon niet sterk genoeg voor zijn. dus mocht je op gekleurd papier willen tekenen dan raad ik je polychromos aan!

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Berichten: 41691
Geregistreerd: 18-05-09
Woonplaats: Het bos

Re: Polychromos potloden of pastel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 15:35

Coloursoft niet intensief op gekleurd papier? Echt wel.

idsie

Berichten: 1117
Geregistreerd: 10-10-07
Woonplaats: Raalte

Re: Polychromos potloden of pastel?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-11-13 16:23

nee die mening deel ik niet met je, met colorsoft komen de kleuren lang niet zo goed naar boven op gekleurd papier dan met polychromos.heb het 3 maal geprobeerd en ben toen afgehaakt. maargoed smaken en meningen verschillen en dat mag;)