Plakboek/Scrapbook

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Plakboek/Scrapbook

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 08:03

Van de zomer ben ik met mijn vriend 3 weken rond gereisd (Duitsland, Denemarken, Noorwegen, Zweden en Polen) en we hebben eigenlijk alles bewaard en een hele hoop foto's gemaakt.
Nu heb ik gisteren een plakboek/scrapbook gekocht en wil hier iets leuks van maken. Punt is, ik heb het nooit eerder gedaan.

Wel heb ik een idee hoe ik het wil gaan maken, de kaart met route als "rode draad" door het boek. Deze dus ook zelf tekenen en langs de route hebben we op veel plekken mooie foto's gemaakt, die wil ik er dan langs plakken. Verder de dorpen/steden waar we verbleven zijn wil ik weer aparte bladzijde(s) van maken.

Maar nu komt het, waar moet ik op letten? Welke materialen wel gebruiken en wat absoluut niet? Verder ook op zoek naar nog andere ideetjes als die er zijn. :o

Jespri

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:16

Hier nog een die graag een scrapbook wil gaan maken. Heb het zelf ook nog nooit gedaan, hopelijk vinden we mede bokkers met goede adviezen en leuke foto's. :D

MightyMike

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-13 19:22

Scrapbooken is echt erg leuk om te doen, ik ben er een paar jaar terug mee begonnen en het werkt echt verslavend! Inmiddels maak ik ook veel kaarten, klinkt oudbollig, haha, maar dan nieuwe stijl zou ik bijna zeggen, ik mag graag freubelen. Er zijn veel sites met voorbeelden, misschien daar eens rondsnuffelen. Verder gewoon kijken naar wat jezelf leuk vind, en dan aan de slag gaan. Belangrijk wel voor zelf foto's opplakken met materialen is dat je zuurvrij papier en plak spul gebruikt, voor het behoud van je foto's. Mocht je na googlen en voorbeelden kijken, vragen hebben, pb mij rustig. Een linkje naar mijn blog: http://www.lindacreations.blogspot.nl/ Onder sept en eerder vind je wat van mijn scrapmateriaal daar. Ik kijk veel naar een site voor voorbeelden, http://www.twopeasinabucket.com/gallery ... apbooking/

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:34

Hier nog een doorgewinterde scrapper.
Als je net begint zou ik het nog niet te ingewikkeld gaan maken.
Al je foto's op een rijtje leggen met bijbehorende memorabilia (hoe heet dat in het Nederlands? :')), zoals bonnetjes/entreekaartjes/plattegronden enz. en een kleine samenvatting van de dag.
Daarna de foto's die leuk bij elkaar passen op een pagina leggen en een beetje gaan schuiven en spelen met alle spulletjes die je hebt. Voorbeeldjes bekijken kan hierbij helpen, inderdaad de two peas site heeft er oneindig veel, studio calico is ook leuk.

Tegenwoordig kan je in gewone winkels ook al een hoop spulletjes vinden die je kan gebruiken voor het scrapbooken. Hema/xenos/kruidvat enz. hebben tegenwoordig ook gewoon washi tape (even googlen als je niet weet wat het is) waar je een heleboel leuke dingen mee kan doen. Verder hebben ze zo nu en dan ook leuke stempels liggen (vooral de hema) en af en toe ook nog best leuk papier.
Verder zijn er in Nederland genoeg online shops waar leuke dingetjes te vinden zijn ((http://www.scrapbooknederland.com).

Wees in ieder geval niet bang om je spullen te gebruiken en gewoon te gaan beginnen. Niet teveel er over na denken en gewoon doen zou ik zeggen. :P

Bliksem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-14 21:51

YMJArabians

Re: Plakboek/Scrapbook

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-14 10:30

Leuk idee! Ik wil ook nog een mooi plakboek maken van onze 'reis' het afgelopen jaar. Net als jullie hebben wij ook rondgereist en echt álles bewaard (Entreekaartjes, bonnetjes etc.) Wij hebben gereisd in Duitsland, Slovenië, Oostenrijk en Zwitserland. Ook nog door Italië en Liechtensteijn gereden.