[TEK] In jouw handen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannah41

[TEK] In jouw handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-13 20:07

Hallo!
Ik ben de laatste tijd maar weer een gaan tekenen, een paar wil ik hier graag laten zien. Tips zijn uiteraard helemaal welkom! :)

Afbeelding
Gemaakt met potlood, op printpapier. Hij is voor een actie van school (schoenen dozen voor arme kinderen in het buitenland http://www.schoenmaatjes.nl). Formaat is 10x15 ongeveer. Ik heb meerdere voorbeeld foto's gebruikt, maar ik kan deze helaas niet meer terug vinden. Ik ben me er van bewust dat ze elkaar de linkerhand geven, foutje! :')

Afbeelding
Ook potlood, het gekleurde stuk is met Bruynzeel potloden, het grijze is gewoon goedkoop potlood. Voor de zelfde actie als de tekening hierboven.
Afbeelding
Gemaakt met potlood, ook op printpapier. Voor een bokker, ben haar naam vergeten, maar heb toestemming om hem hier neer te zetten. :)

Afbeelding
Gemaakt met potlood, weer op printpapier.

Zoals ik al zei, zijn tips en commentaar erg welkom. Het zal wel fijn zijn als je rekening houd met mijn leeftijd en je je commentaar een beetje onderbouwd. Groetjes hannah41 :D

hannah41

Re: [TEK] In jouw handen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 15:42

Niemand? :)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 15:46

Mooi hoor! :)
Heb niet echt tips, maar misschien kan je wat dingetjes uitvegen? Dan lijkt het misschien wat completer ;)

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:18

Dankje! Wat bedoel je met uitvegen? :)

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:23

(kan alleen bij zachte potloden) als je lijnen hebt gemaakt, daar met je vinger overheen gaan zodat het vervaagt en een beetje uitsmeert, daar krijg je diepte van, ik gebuik het veel:
[UK] [TEK][WIP] At my side :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:24

De eerst twee vind ik goed gelukt, alleen is het een beetje jammer dat de wereldbol niet helemaal rond is.
De volgende keer even een passer gebruiken :j
Bij de laatste tekening is de neus volgens mij te klein, en voor de rest heb ik niet zoveel tips, ben niet zo goed in het zien van allerlei details haha.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-11-13 16:38

@SharonZ: O, zo bedoel je. Snap ik, zelf doe ik het niet heel veel omdat ik meerdere tekening gigantisch verknalt heb op die manier (lelijke vlekken, enz) maar misschien moet ik het toch maar weer eens gaan doen.

@[***] bedankt! Ik heb geen passer meer (gesneuveld), maar moet die inderdaad maar weer eens gaan halen. Nu je het zegt, de neus is inderdaad wat klein, dankje!

sofiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:43

uitvegen is geen techniek;)
laat mijn tekenlerares het maar niet horen.
Met potloden en dan stukjes weg gummen en weer inkleuren krijg je hetzelfde resultaat

WildDreams

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-13 16:51

sofiexx schreef:
uitvegen is geen techniek;)
laat mijn tekenlerares het maar niet horen.
Met potloden en dan stukjes weg gummen en weer inkleuren krijg je hetzelfde resultaat

Als je het aan het aan een tekenwinkel vraagt wel :P
daar bestaan doezelaars voor :Y)
Maar iedereen heeft daar een andere mening over haha

NatassJa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 15:22

Ik kan je niet echt tips geven, maar voor je leeftijd vind ik je al erg goed! :)

Wel 1 ding waar ik dan weer goed in ben :') In je bovenste tekening staat: "From the Nederlands", dat moet dan zijn: "From the Netherlands" ;)

Maar dat is maar een bijzaak :D De echte tips laat ik aan de talenten hier over.

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-11-13 16:19

NatassJa schreef:
Ik kan je niet echt tips geven, maar voor je leeftijd vind ik je al erg goed! :)

Wel 1 ding waar ik dan weer goed in ben :') In je bovenste tekening staat: "From the Nederlands", dat moet dan zijn: "From the Netherlands" ;)

Maar dat is maar een bijzaak :D De echte tips laat ik aan de talenten hier over.

Oei dat is wel een domme fout, even verbeteren. :o
Dankje!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-13 22:47

Wat een prachtige tekeningen heb je weer gemaakt. :+:
Ik zie nog steeds vooruitgang!!

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-11-13 17:16

Dankje! :D