[TEK][WIP] Captain Jack

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Telpeva
Moderator Algemeen

[TEK][WIP] Captain Jack

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 17:50

Dit keer een soort van compilatie artwork van 'dingen die ik leuk vind', gewoon zomaar, een eigen werk. Een betere omschrijving kan ik niet verzinnen :') Omdat hij nu momenteel in de potlood fase zit heb ik er de [TEK] tag aan vast geplakt, maar de kans zit er wel in dat ik hem op de pc verder ga bewerken en dat het uiteindelijke resultaat een [DIGI] zal zijn.

Het begon met een paard, onder het mom van 'goh leuk, weer een keer even een paard tekenen. Dus had in grote lijnen een paardje nagetekend en vooral gekeken naar de bespiering, vooral als zelfstudie. De voorbeeld foto wil ik hier niet plaatsen, is een stockfoto met auteursrechten enzo. Het gebruik van die foto kost mij ook geld dus ik hou hem voor mijzelf Mijn raster is een beetje raar, ik had geen liniaal in de buurt dus het moest maar even zo :Y)

Paardje
Afbeelding

En laat ik nou een gruwel hekel hebben aan dingen natekenen... liever verzin ik, en teken ik zelf dingen, vandaar ook juist deze zelfstudie, snappen jullie mij nog? en dit plaatje hierboven voelt zó niet als 'van mij' zeg maar. Tja wat doe je dan... ik vind het zonde om hem maar weg te gooien dus ik borduur er maar even op door, ik had wel zin in een leuke uitdaging :7 ik wil wel een... pegasus! Jaaa *\o/* en ik werk graag met layers dus ik heb voor mijn gemak een nieuw blaadje gepakt zodat ik het paard zelf niet verknal:
Afbeelding

Maar een pegasus is ook maar een pegasus, echt zó 13 in een dozijn, en na 2 minuten ben ik erop uitgekeken. Wat dan.. :') Ohja! er bestaat nog zoiets als een hippogriph, ff kijken of mij dat lukt... los vogelpootjes erbij getekend in dezelfde vorm en beweging van het paard, en dan krijg je zoiets als dit:
Afbeelding

Alles bij elkaar ziet het er ongeveer zo uit (deze UGLY versie wou ik jullie niet onthouden :D zelf moet ik erom lachen als ik er naar kijk, voor geval mensen het leuk vinden om met mij mee te lachen om de chaotische lelijkheid van deze compilatie, hieronder de link van de UGLY)
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... c29131.jpg

Hij is voorlopig nog niet af, ben nu momenteel de schets aan het opschonen :D ik heb er ook nog een groter plannetje mee, maar ik wil eerst eens kijken of dingen gaan zoals ik wil dat ze gaan, voordat ik mijn uiteindelijke plannetje ga verklappen. Hopelijk vinden jullie het begin van mijn project alvast leuk, en het blijft in elk geval een hippogriph :D

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 21:54

Opgeschoonde versie, line art
Afbeelding

Bird bird bird, bird is the word

Toch twijfel ik over die pootjes en of ik hem niet toch maar gewoon een pegasus met 4 paardenbenen maak.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-13 23:21

Eigenlijk gaat hij wel lekker vlot en naar mijn zin zo, maar volgens mij ben ik alleen de enige die hem boeiend vind :')

Voor geval er mogelijk toch nog iemand mijn topic opent en erin kijkt, dit wordt een paard-mus mix fantasy wezentje, in het Engels is een mus een sparrow, en Jack Sparrow vind ik awesome, vandaar de naam Captain Jack. Vergezocht, maar hey...

Nog een laatste WIP voor vandaag, herkent iemand de mus al erin?
Afbeelding

Nienke15

Re: [TEK][WIP] Captain Jack

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:34

Heel gaaf!! _/-\o_ weer eens wat anders!

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-13 23:35

Vind het héél gaaf! Al lijken de poten beetje oversized. Zal vast aan mij liggen..

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 08:49

Ligt niet aan jou hoor, ze zijn inderdaad oversized dat heb je juist goed gezien! Ik zit er ook een beetje mee te stoeien met wat ik ermee wil doen, dit zijn mussenpootjes, die zijn in verhouding tot het diertje groter en minder verfijnd dan paardenbenen, iets van struisvogelpootjes zouden veel beter in verhouding zijn maar zoiets vind ik eigenlijk niet echt leuk erbij passen. Ik twijfel enorm met wat ik wil met die pootjes.

Heb inmiddels de pc opgestart, en ik ga er zo mee verder :D

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 09:25

Als je hippogrif googled krijg je idd veel massievere klauwen. Klauwen van een Adelaar ofzo :) Maar dat maakte deze wel apart.

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 15:44

Hij is een stuk sneller af dan ik verwacht had. Totdat ik op de klok keek, ik ben vanaf vanochtend bijna nonstop bezig geweest, en dan gaat de tijd snel :') de zon is al onder aan het gaan, verdorie, maar hey de tekening is af :D Achtergronden ben ik niet goed in, dus ik hou hem zo.

PegaMus :Y)
Afbeelding
Voor eventueel liefhebbers een grotere versie hieronder:
http://i29.photobucket.com/albums/c269/ ... 4b6181.jpg

Dat er auteursrecht op zit lijkt mij logisch, maar ik denk ik zet het er maar even bij voor geval dat.

Kaatastrof

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:06

Manier waarop het ingekleurd is is not my taste :o Maar hij is wel leuk geworden!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 16:44

No problemo! en bedankt :D

kekaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:50

Leuk!
Supermooi in elkaar gezet en door de kleurtjes zie je echt een mus er in...heel apart!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 16:52

Waaa door jou heb ik het 'Bird bird bird, the bird is the bird is the word' in mijn hoofd. Bedankt. Nee hoor grapje, echt mooi allemaal!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 16:55

hahaha, mijn missie is geslaagd, dankjewel!

it_is_me

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:02

Bijzondere creatie, knap gedaan!

Pippaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-13 17:05

Ik vind hem super gaaf! Eerst dacht ik dat de vleugels op die van een vlinder moesten lijken, maar nu je hem ingekleurd hebt, zie ik dat het de staart van de pegaMus (briljant bedacht :D ) voorstelt. Heel erg leuk gedaan!

Telpeva
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-13 17:06

Bedankt voor de leuke reacties :D!