pottenbakken

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

hannahaapje

pottenbakken

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 20:51

Hey
ik ga wss op pottenbakken.
ik heb er toen ik klein was een jaar of drie op gezeten. Alleen zijn die potten, schalen en kopjes best lelijk want toen tekende ik er alleen maar dolfijntjes op en zo.
ik heb er veel zin in.
wie zit er nog meer op of vroeger?
doei

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:53

dubbelpost ;)
Laatst bijgewerkt door Iolanthe op 29-10-13 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 20:55

Ik heb deze zomer een workshop gedaan en dat was super! Ik wil het echt graag verder leren, maar praktisch lukt dat niet -O- Dus wacht ik nog even. Ik heb toen ook een topic geopend, misschien heb je er iets aan: [UK] Potten bakken

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-10-13 21:58

Ahh leuk dat je een workshop hebt gedaan :) Heb je nu nog iets leuks in de woonkamer staan?
Ik denk dat ik voor de tien lessen ga. Het lijkt me leuk om twee bakjes te maken voor m'n kitten, om uit te drinken en eten. Het beschilderen lijkt me ook erg leuk. En cadeautjes weggeven aan anderen! Een heel servies gaan maken lijkt me wat hoog gegrepen, heb geen flauw idee hoe makkelijk of moeilijk het ook al weer is maar okee we zien wel.

Iolanthe

Re: pottenbakken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-13 22:28

Nee, dat was één dag, dus toen moest alles eerst nog goed uitdrogen, gingen zij dat bakken en dan iets laten weten... Nog niets van gehoord, maar zo mooi waren ze nu ook wel niet :')
Ik wil het echt goed leren, lessen volgen, zodat ik dan zelf een draaischijf kan kopen en potjes maken wanneer ik zin heb. Het is gewoon zo'n fantastisch gevoel om die klei te voelen bewegen en veranderen en jouw handen, haha, ik ben nu al een beetje verslaafd denk ik :+ (Daar had de lesgever voor gewaarschuwd nochtans :') )

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-13 17:23

_O- Ik moet ook alles voelen.
Misschien houd je ook van het gevoel van creëren?

Ik ben op youtube aan het kijken hoe het ook alweer moet en al die herinneringen komen naar boven. Ik verheug me er zo op. Dinsdagavond heb ik me eerste les.

Zou het raar zijn als je een eigen schort mee neemt?

Ik ga veel voor me opa en oma draaien. Ze hebben nog steeds m'n asbak uit 2002 met me naam eronder :o Het is schots en scheef, een heel dikke bodem, en echt geverfd door een kind. Haha tijd om een nieuwe te maken :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-13 19:17

Ik zou die schort gewoon meenemen. Ik had dat dus niet gedaan en er zat zelfs klei op mijn teennagels :')
Laat weten hoe je les was :)

hannahaapje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-11-13 19:55

In het begin moest ik erg wennen.
Het is best moeilijk.
En ik mors echt veel bij het schoonmaken maar ja.
Vooral als het instort werd ik de eerste keer echt kwaad maar nu is het te verwachten dat zoiets gebeurd. :+
Hier de eerste creaties (nog niet af ... :') )

Afbeelding

Afbeelding

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-13 14:33

Wow, ziet er best goed uit, denk ik :j Ze zien er mij goed regelmatig uit. Dat instorten is inderdaad vervelden, vooral wanneer je eigenlijk een mooi potje had, maar toen te hoogmoedig was om nog iets te willen veranderen

Ik krijg zelf weer zin ook! -O-