[FOTO] Railroad

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Hanna_94

[FOTO] Railroad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-10-13 13:51

Hoi hoi
Enkele dagen geleden ben ik in men auto gesprongen en op zoek gegaan naar leuke plaatsjes om te fotograferen. Ik kwam aan het kanaal uit, waar een transportspoor loopt. Daar heb ik deze 2 foto's genomen;

Afbeelding

Afbeelding

De foto's hadden rechter gemogen, maar al bij al ben ik zeer blij met deze foto's :)
Het is tevens de eerste keer dat ik manueel heb scherpgesteld, normaal heb ik het altijd automatisch staan.

Tips en opmerkingen zijn meer dan welkom!
Foto's zijn facebook-kwaliteit
Laatst bijgewerkt door EvelijnS op 17-10-13 13:52, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Vergeet je [TAG] niet! :)

Iriscope

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 15:44

Mooi scherp gesteld voor de eerste keer handmatig scherpstellen!
De eerste foto is een goede foto, maar er ontbreekt iets aan. Als je kijkt naar de lijn van het spoor, dan zou het mooi zijn als er aan het einde van die lijn een onderwerp zou staan dat de foto interessanter maakt (en dan bedoel ik niet dat je moet blijven liggen tot de trein er bijna aankomt met gevaar voor eigen leven ;) )
Bijvoorbeeld het paaltje van de tweede foto zou daar mooi staan. De lijnen van het spoor trekken je ogen als het ware in de foto, naar het einde van de lijn toe.

De tweede foto vind ik al beter, maar ik zou graag nog wat meer verhaal en context zien. Deze foto had wellicht horizontaal genomen wat interessanter geweest, als je het paaltje rechts of links plaatst (rule of thirds) en wat meer van de hele scene op de foto zet.

Lekker zo doorgaan en blijven proberen, ik vind het zeker niet verkeerd!

Leverage

Re: [FOTO] Railroad

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-13 17:27

1e foto, erg interessant beeld! Zou alleen wel de horizon rechttrekken, dit stoort mij nu. 2e vind ik mooi, maar verder niets zeggend. Denk wel dat ze elkaar versterken als ze naast elkaar zouden staan, ik zie het nu als 2 losse beelden. :)

magda_90

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-10-13 13:49

Leverage schreef:
1e foto, erg interessant beeld! Zou alleen wel de horizon rechttrekken, dit stoort mij nu. 2e vind ik mooi, maar verder niets zeggend. Denk wel dat ze elkaar versterken als ze naast elkaar zouden staan, ik zie het nu als 2 losse beelden. :)

Dat denk ik ook. Het is een mooi stilleven wat je gefotografeerd hebt, maar i.c.m. de tips van Leverage denk ik dat je de foto's echt afmaakt. :j