Zelf costuums maken!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Zelf costuums maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:48

Hoihoi!

Ik heb sinds kort een nieuwe hobby: Cosplay/costuums maken. Mijn verandering van school heeft mijn ogen werkelijk geopend voor wat er wel allemaal niet mogelijk is (ik ben naar een kunstschool gegaan).

Zijn er nog meer bokkers met dezelfde hobby?

Ik ben vandaag met een nieuw project begonnen: Loki's (uit The Avengers) Armor. Hier een plaatje ervan:

Afbeelding

De basis van de armdingen is er al, die bestaat uit karton:

Afbeelding

Ik ga er zwart, breed elastiek aan vast maken zodat ze om mijn armen kunnen, en vervolgens ga ik er met 3D verf de vormen op maken.

Daarna alleen nog afwerken met goud/bronsverf, en klaar!

Haarbal

Re: Zelf costuums maken!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:51

Ping! Ik :)

Ik zou alleen geen karton nemen, 1 regenbuitje en je hebt pap...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:52

Haarbal schreef:
Ping! Ik :)

Ik zou alleen geen karton nemen, 1 regenbuitje en je hebt pap...

Daar had ik nog niet zo aan gedacht... Achja, gewoon goed onder spullen stoppen ;)

Haarbal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:53

Je zou eens een placemat (zo'n dunne van plastic of schuimrubber) kunnen proberen, en daar skaileer oid overheen plakken. Dan kan je je elastieken daartussen wegwerken. Weerbestendig, buigt mooier dan karton en gaat een stuk langer mee...

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:12

Ga eens google op materialen als Wonderflex ( deze site legt aantal materialen uit http://kazecosplays.blogspot.nl/2011/02 ... eorie.html ). Cosplayen wordt veel gedaan, vooral in het buitenland zijn er goede sites te vinden van materiaal keus, ik denk dat je met karton niet het gewenste effect zal bereiken.

julius_juut

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 10:18

Me me!
Hoewel ik een te zuinige knijpert ben om kostuums uit films echt na te maken, daar gaat me te veel geld in zitten om dat mooi te doen. :P

Ik ga wel mee met mijn voorgangers, karton en kostuums gaan niet echt samen tenzij je hem alleen binnen draagt. De papier macheé onderdelen van mijn weerwolf waren ondanks een heel aantal lagen lak verdomd snel beschadigd....

Je hebt trouwens wel meteen een gaaf kostuum uitgezocht om mee te beginnen!