[MOV] Rainy Day

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

[MOV] Rainy Day

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 15:47

Ik ben vandaag weer eens aan de slag geweest met de film functie van mijn camera :) Alle beelden zijn in de tuin geschoten. Ik ben nog een echte beginner van het filmen betreft, maar ik vind het wel ontzettend leuk.

Zet hem wel even op HD :D

Ik hoor graag wat jullie er van vinden en wat beter kan!

beestenfreak

Re: [MOV] Rainy Day

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 15:51

zitten leuke beelden tussen, probeer alleen niet te lang hetzelfde schot te laten zien, het wordt snel saai. ook je overgangen zijn heel plotseling.
wat voor programma gebruik je?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 15:52

Ik gebruik iMovie :) Oké, shots nog te lang dus? Ik heb ze al heel erg ingekort, maar wil ze ook weer niet al te kort maken, want dan blijft het zo flitsen..

Overgangen hou ik vaak gewoon zo, omdat ik dat in- en uitfaden er zo .. kneuzig uit vind zien :')

Nightingale

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 20:22

Ik vind het prachtige beelden. Ik weet niet of je er geluid bij hebt, dat had ik uitstaan, maar ik vond het zo ook al mooi. Heel rustgevend. Knap gedaan! Een Einaudi zou wel goed bij dit soort beelden passen, heb je zoiets wel eens geprobeerd?

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 20:45

Ik heb er geluid bij ja! Regengeluid en een zacht muziekje :D
Einaudi ken ik niet! Even googlen :) Ah, ik hoor het! Als je van Einaudi houdt kun je het muziekje dat er nu onder zit denk ik ook wel waarderen :) Maar een hele goede tip voor volgende filmpjes! Ben altijd op zoek naar dat soort muziek!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 15:19

Ik zou proberen je shots niet langer dan 1a2 seconden te laten duren, dat is eigenlijk ook ''regel'' in het filmen! :)
je hoeft natuurlijk niet te faden maar je zou wel je beelden over kunnen laten springen in de maat van de muziek, dat kijkt wat fijner!

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-10-13 18:18

Maar niemand vind het toch fijn om naar een beeld te kijken met shots van maar 1 seconde? Dan word je toch helemaal gek? Dan is het toch heel onrustig..? Lijkt mij :+

Nu zijn sommige shots inderdaad wel te lang, maar ik wil heel graag rust uitstralen, ook in link met het onderwerp :) dus vandaar dat ik de shots wat langer heb.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-13 19:57

1 sec is misschien wel erg kort ja :+ ik zou het tussen de 1a4 sec per shot houden, afhankelijk van de muziek, als de muziek meer dynamiek heeft in een bepaald gedeelte, moet het visuele gedeelte wel 'meedoen' imo!

rust kun je prima uitstralen, ook als de shots wat sneller gaan! :)