[SCH] Orange power - horses

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

NewGirl_BQ

[SCH] Orange power - horses

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-10-13 12:15

Oké, dan toch nog eens een topicje.
Al superlang geleden dat ik hier nog iets gepost heb, maar dacht, waarom ook niet...
Een beetje bang voor de kritiek, maar uiteindelijk, alleen door kritiek kan je verbeteren :)

Ben in Juni afgestudeerd als leerkracht plastische opvoeding en heb toen voor mijn eindwerk een drie luik gemaakt. Thema was balans, ik wou balans in kleur weergeven en balans in expressie van het paard. Ene paard heel uitbundig, andere 'afwezig', 'eenzaam'.
Heb dit drie luik nu ondertussen in een paardenwinkel (Het Ruyterhuys) mogen hangen van Mallootje hier op bokt en het hangt daar echt perfect! :)
Afbeelding

Afbeelding

Om dat ik soms van die buien heb waar ik echt wil gaan schilderen maar niet weet wat... nog maar even geoefend op het paard van Jolienvdb hier op bokt, haar lieve reus Grafiet :+
Nu ik hem nog eens terug zie zou ik alweer zoveel dingen kunnen veranderen :+
Afbeelding

En ondertussen nog een opdracht gekregen van iemand anders om haar paardje te schilderen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En jup, mijn rommel na enkele dagen schilderen :P
Afbeelding

Heb het gevoel dat ik nog zoveel te leren heb en zou dit ook graag willen, alleen kan ik hier niet meteen een goede cursus schilderen vinden in de buurt voor volwassenen. Of althans, die lessen zijn ondertussen al begonnen.
Soms weet ik gewoon niet goed wanneer nu iets echt 'af' is, ik kan soms blijven werken op een schilderij...
Dus ondertussen blijf ik maar oefenen als ik opdrachten heb of opeens een ingeving krijg :))

Wou ze nu toch even laten zien :) maar wees een beetje lief :D

Groetjes, Alison

Resfeber

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 12:36

Prachtig die kleuren zo bij elkaar van je drie luik! :j Ziet er leuk uit zo in de winkel.
Je laatste opdracht vind ik mooi gedaan. Ook weer prachtige kleuren.

De verhouding van het hoofd vind ik alleen niet helemaal kloppen. Die lichte streep over de neus zou ik denk iets aanpassen.
Het kan ook liggen aan hoe je de foto gemaakt hebt. Op de laatste foto vind ik het al meer kloppen dan de foto ervoor. :D
Heb je dit schilderij aan de hand van een foto gemaakt?

Babbelkous

Re: [SCH] Orange power - horses

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-10-13 17:31

Ik kan alleen maar zeggen; respect voor wat je doet! ;) ik zou niet weten hoe eraan te beginnen.
Wat ik zo leuk vind aan jou schilderijen, is dat het echt je eigen persoonlijke stijl heeft :j

Echt technisch heb ik weinig te vertellen ;)

Je drieluik vind ik echt ontzettend mooi tot z'n recht komen in de winkel :j