Ik heb 2 jaar geleden een Canon EOS 1100D gekregen voor mijn verjaardag van mijn familie.
Omdat het een beetje zonde is om zo'n camera alleen maar op de automatische stand te zetten en te klikken (want dan had ik net zo goed een compactcamera kunnen hebben) zit ik sinds kort op een basiscursus fotografie. Om de 3 weken is er een les waarbij een onderwerp van de camera aan de orde komt. Aan het einde van de les krijgen we een opdracht mee en de volgende les moeten we onze foto's afgedrukt meenemen en presenteren.
Wat betreft het afdrukken: Ik zat er aan te denken om misschien een fotoprinter aan te schaffen zodat ik makkelijk zelf de foto's kan afdrukken. Maar ik wil wel zelf kunnen bepalen hoe de foto's eruit komen. (op internet kwam ik printers tegen met "intelligence" functie die je foto's beter van kleur maken etc. maar ik heb die aanpassingen liever zelf in de hand dmv een bewerkingsprogramma)
Hebben jullie tips voor een betaalbare printer met degelijke kwaliteit?
Of kan ik beter met mijn foto's naar een copyshop oid gaan?
De eisen voor afdrukken zijn: foto's moeten op A4 afgedrukt worden, max. 2 foto's per A4 verhoudingen van de foto's voor de rest zelf te bepalen.
Ik hoor graag van jullie!
(ps ik ben een echte beginner, wel een hele enthousiaste, maar ik ben dus niet heel erg bekend verder met fototermen etc. dus als ik "domme" fouten maak/ "domme" dingen zeg: sorry
) 
Gewoon zonde. Ik vind zelf dat een geprint portfolio ook zeker wel een bijdrage heeft. Op een beamer kan je foto's ook niet mooi bekijken vaak (helderheid/contrast/kleur zijn dan toch anders). Printwerk vind ik wel iets 'chiquer' dan op scherm