Filmen in HD, wat gaat er mis?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Marit

Filmen in HD, wat gaat er mis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 08:03

Ik ben al een tijdje wat meer aan het filmen met mijn Canon 650D, maar ik krijg de beelden niet op dat ultra scherpe HD.. Anderen lukt dat wel, met hetzelfde toestel.

Een voorbeeld van een filmpje;

Je kunt hem wel op 720p zetten maar dan vind ik hem alsnog niet helemaal haarscherp. Terwijl hij dat qua scherpstelling etc wel was.. Ik werk met iMovie en converteer via Quicktime via de hoogst mogelijke instellingen.
Ik ben wat gaan zoeken en kwam dit tegen; http://prolost.com/flat . Iemand daar bekend mee?

Ik wil ook haarscherpe filmpjes zoals deze; http://www.youtube.com/watch?v=IekUAtbN4VI :+

Wie helpt mij? :D

NikkivanOlst

Re: Filmen in HD, wat gaat er mis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 10:47

Misschien eens kijken wat je doet met je lens? Elke lens stelt anders scherp. Wat ik wél weet is dat de scherpstel functie van de 650D op auto niet zo geweldig is, eens handmatig scherpstellen? :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 15:20

Handmatig scherpstellen doe ik altijd al. :D Vandaar dat ik ook zei dat de scherpstelling goed is :j Mijn lens is ook prima. Op het schermpje is het namelijk ook haarscherp.. Tot ik er iets mee wil editen dus :')

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 15:33

Hmmm. Hoe laad je het in? Kan al heel veel schelen, wat zijn de instellingen van je project? Welk programma gebruik je voor editing? (het ene programma rendert hem beter uit als het andere)

of zit het probleem echt in het uploaden naar youtube?

Edit: had er alweer overheen gelezen:
imovie is nu niet echt het meest ideale programma om in te bewerken, en converten is énorm slecht voor de kwaliteit van je video :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 16:22

Okee.. Tsja ik bezit zeg maar niets anders dan iMovie :') Adobe Première zou ik wel graag willen hebben, maar ja he :+ Ik schiet de filmpjes gewoon in de een na hoogste kwaliteit (HD maar dan dus niet in RAW).

NikkivanOlst

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:47

Kun je met iMovie zeker alleen maar in .mov exporteren?

In welke extensie schiet je de filmpjes? Want als je .mov al kunt instellen bewaar je alweer kwaliteit, anders zet iMovie het alweer naar een andere extensie omzet om te kunnen bewerken. En het converteren is echt killing voor kwaliteit en scherpte...

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:53

Er bestaat ook Adobe Premiere Elements, weet niet of je op een HBO opleiding zit maar dan kan je 'm via Surfspot voor 50 euro aanschaffen :)

Marit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 18:23

VisibreTeam schreef:
Kun je met iMovie zeker alleen maar in .mov exporteren?

In welke extensie schiet je de filmpjes? Want als je .mov al kunt instellen bewaar je alweer kwaliteit, anders zet iMovie het alweer naar een andere extensie omzet om te kunnen bewerken. En het converteren is echt killing voor kwaliteit en scherpte...

Echt? Oh oke! Ik exporteer nu elke keer met Quicktime (dus .mov) omdat ik daar de meeste mogelijkheden bij kan instellen en zo de beste kwaliteit er uit kan halen. En ik schiet mijn filmpjes ook in .mov.