[FOTO] To the bridge

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

[FOTO] To the bridge

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 16:40

Een mooie omgeving, midden in de stad... Het kan nog.

Afbeelding

F 1/4
ISO 200
Sluitertijd 1/40

Tips en commentaar zijn zeer welkom, kwaliteit is helaas achteruit gegaan door verkleinen.
Ik heb zelf het idee dat hij een beetje overbelicht is.

magda_90

Re: [FOTO] To the bridge

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 16:43

De brug is inderdaad een fractie overbelicht waardoor ik niet direct het idee heb, dat het om een brug gaat. Het is een prachtige omgeving zo te zien, maar op een of andere manier komt dit niet helemaal over op de foto, al weet ik de precieze plek nog niet te benoemen.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 16:48

Waarom zo'n lage sluitertijd als ik vragen mag? :P
Hoe lager die is, hoe meer kans op onscherpe foto's als je niet zulke stille handen hebt. (tenzij je een statief gebruikt)
Ik denk dat de brug al minder overbelicht was geworden als je sluitertijd 1/200 was of nog wat hoger :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 16:51

_Lois_ schreef:
Waarom zo'n lage sluitertijd als ik vragen mag? :P
Hoe lager die is, hoe meer kans op onscherpe foto's als je niet zulke stille handen hebt. (tenzij je een statief gebruikt)
Ik denk dat de brug al minder overbelicht was geworden als je sluitertijd 1/200 was of nog wat hoger :j

Goede vraag, ik zag dit plaatje en schoot hem snel zonder even naar m'n instellingen te kijken. Moet nog veel leren :=.

_Lois_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-13 16:54

Toen ik zelf net begon ben ik wel eens naar buiten gegaan, een tijdje hetzelfde gaan fotograferen maar steeds met andere instellingen. Dan zie je goed wat die instelling nou eigenlijk doet :j
Dus je begint bijv. met een hele snelle sluitertijd en dan zet je hem heel laag, hoe meer je daarmee oefent hoe makkelijker het instellen voortaan gaat.

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-10-13 16:56

Bedankt voor de tip! Probeer ik al wel eens in de tuin, helaas is dit 'plaatje' 20 minuten fietsen, maar hier polder genoeg, dus ga lekker veel oefenen.