[TEK] Pastel tekening paardenhoofd

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

elsa91

[TEK] Pastel tekening paardenhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-10-13 12:03

Hallo!
Sinds de laatste tijd teken ik weer wat meer en probeer ik mijn eigen (witte) paard na te tekenen. Maar ach wat valt dat vies tegen.. Dus ik vond het tijd voor wat variatie, de stapel penny posters doorgezocht en een zwart paard uitgezocht!
Ik heb met een voor mij nog een nieuw soort materiaal getekend, pastel... Wat is dat leuk zeg! :D
Het was de bedoeling om hem na te tekenen, maar zoals je ziet lijkt hij niet echt. Ook baal ik erg van het rechter oor, maar ik durfde er niet meer aan te gaan prutsen. Dus snel mijn handtekening eronder gezet en hop weggelegd, maar achteraf ben ik eigenlijk best trots op het resultaat!

Ik weet dat het nog niet perfect is en ik nog veel kan leren dus vandaar dat ik hem hier plaats, tips en tops zijn meer dan welkom!

Hier komt 'ie:

Afbeelding
Afbeelding

Oja, hoe houden jullie het mooi, want als ik er per ongeluk overheen ga vlekt het nog een beetje. Haarlak durf ik niet goed aan omdat ik bang ben dat dat gaat vlekken, wat zijn jullie ervaringen?

kekaro

Re: [TEK] Pastel tekening paardenhoofd

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 12:21

wat mooi !
heb verder geen ervaring, weet alleen dat de meesten toch gewoon haarlak sprayen en dat
er niets mee gebeurt ;)

het valt me op dat op de foto het paardje heel brutaal kijkt en op de tekening juist angstig...maar buiten dat heel erg mooi gemaakt !

idsie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-13 13:09

heel mooi voor een eerste keer!

toen ik met pastel werkte sprayde ik nooit met haarlak, ik heb dit 1 x fout zien gaan bij iemand anders en dan is het bijna niet meer te corrigeren. je kunt bij kunstwinkels fixeerspray halen speciaal voor pastel dat kost je tussen de 7 en 10 euro voor een bus:)

elsa91

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 17:39

Dankjewel!
Kekaro, wat grappig dat je dat ziet! Was me helemaal niet opgevallen maar die blik is inderdaad anders!
Idsie, goed idee van die fixeerspray ga ik daar even na opzoek.
Nog tips voor het tekenen?