love_wiepke schreef:Tja.. even een vraag wat altijd in mij opkomt bij dit soort vragen..bespaar je ook op je droomjurk?
En 800 is vrij goedkoop voor een reportage trouwens..
Maar ik denk wel dat je een leuk album wilt hebben? Dit kost ook tijd en geld.. mooie albums inclusief werkuren liggen ook al rond de 800 €.
Het lege album kost tussen de 50 en 300 €..
Afdrukken van de fotos rond de 150-200€
Materialen die worden gebruikt ronde de 50€
En natuurlijk het nabewerken en misschien nog inplakken rond de 250€
Helemaal zelf weten war je op bezuinigd.. Maar je trouwt (als je het goed doet) maar 1 keer.. dus weet waar je op bezuinigt..
Misschien de reis even uitstellen of wat minder zien.. en dan een mooie dag die vlekkenloos verloopt omdat de fotograaf ervaring heeft en weet wat hij/zij doet met na afloop een mooi album als aandenken..
Uiteraard ben ik mij ervan bewust waar ik op wil bezuinigen. Ik weet dat juist de foto's heel belangrijk zijn en dat goede foto's heel wat waard zijn. Daarom ben ik nu ook juist op zoek naar goedkopere alternatieven, om vervolgens te vergelijken of het kwaliteitsverschil de kostenbesparing waard is. Een album hoef ik niet, dat maak ik zelf wel. En of ik ook ga bezuinigen op mijn droomjurk? Ja. Ik ben niet van plan veel geld uit te geven aan een jurk die ik maar 1 keer aan heb.
We hebben op dit moment niet heel veel te besteden aan de bruiloft (denk aan een max van ongeveer €4.000). Maar ook wanneer ik op dit moment wel meer geld te besteden had, zou ik niet een veel duurdere bruiloft willen. Omdat ik zulke hoge bedragen liever aan iets anders (zoals een reis) wil uitgeven. Ook wanneer je niet veel geld uitgeeft, kun je nog steeds je droombruiloft hebben.