Tips gevraagt voor konijnenfotografie!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Tips gevraagt voor konijnenfotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 15:26

Hallo,

Vrijdag ga ik voor het eerst serieus konijnen fotograferen. Dit zijn de konijnen van mijn beste vriendin.
Het gaat om een albino en een zwart konijn. Beide houden er niet van om opgepakt te worden, dus ergens opzetten en stil laten zitten gaat niet lukken. Ze kunnen wel in de ren en in de tuin.

Ik ga fotograferen met mijn Nikon D60. Ik heb twee lenzen, een 18-55mm en een 55-200mm. Ik denk dat ik het best met de laatste lens kan werken.

Heeft iemand tips om ze goed te fotograferen?

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:19

Ik heb toevallig afgelopen weekend ook voor het eerst konijnen op de foto gezet. Ik heb eerst op google gezocht voor voorbeelden, maar daar werd ik niet veel wijzer van. De konijnen die ik op de foto heb gezet zijn ook buiten in een ren gedaan. Echt tips kan ik je eigenlijk ook niet geven. Alleen veel geduld hebben zoals bij alles met fotografie. Ik heb zelf wel op de hoogte van de konijnen zelf gezeten, dus heel de tijd op mijn knieën. Maar ik ben benieuwd of andere dus nog wel tips hebben.

Eske_B

Re: Tips gevraagt voor konijnenfotografie!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 16:12

Bedankt voor je reactie!
Geduld zal zeker nodig zijn, en misschien helpt een wortel of een stuk witloof ook wel.

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 21:37

Wie weet werkt dat ook inderdaad! Succes voor morgen in ieder geval :)

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 21:38

Dankjewel :)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-13 21:08

Is het gelukt met de konijnen? Ik ben benieuwd naar de foto's!

Geduld is inderdaad wel een belangrijke tip (de belangrijkste denk ik :p), lekkers werkt ook goed, verder is een laag standpunt inderdaad mooi, van bovenaf krijg je weinig moois. Ik fotografeer regelmatig konijnen, zowel buiten (die van mezelf) als in de studio (voor klanten én mijn eigen flappies).

Mocht je nieuwsgierig zijn naar mijn konijnenfoto's, op mijn site staan er een aantal: www.famouspetspictures.nl

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-10-13 13:50

Met andijvie en wortels is het gelukt om ze eruit te krijgen. Helaas konden we ze dus niet ergens neerzetten op een kleedje waardoor de achtergrond minder mooi is. Hier een paar foto's:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 17:39

Ah, leuke flappies! Leuk ook die langharige cavia, ik vind het licht mooi op de vacht vallen.