Tips en ideeën gezocht voor alternatieve paardenfotoshoot

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

neile

Tips en ideeën gezocht voor alternatieve paardenfotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-09-13 22:04

Hallo allemaal!

Ten eerste hoop ik dat het topic hier op zijn plaats staat. Ik meen te hebben begrepen dat er voor vraagtopics geen tag moet staan, dus doe ik dat ook maar niet. Ik hoop dat het topic juist staat en anders graag reactie zodanig dat ik het in de juiste boards kan posten.

Mijn vraag voor jullie: ik ga over twee weken een fotoshoot hebben met mijn verzorgpaard, een witte Andalusische merrie. We gaan apart op de foto, maar evt. ook samenm met een vosse PRE-hengst... We zijn nog op zoek naar leuke, originele, creatieve ideeën. We dachten eventueel iets met een engeltje en een duiveltje te doen.. Maar eigenlijk ben ik ook nog aan het denken aan bepaalde attributen.. Ik kom alleen niet op iets origineels want alles waar ik aan denk is al gedaan?!

Even ter inspiratie:
Dit is de website van de fotografe die ons komt kieken.
http://barphotography.webs.com/

Hier nog creatieve zielen die leuke tips hebben voor ons?

Hartelijk dank! :j

Lipydo

Re: Tips en ideeën gezocht voor alternatieve paardenfotoshoot

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-13 23:43

Ik zal zelf oppassen met de aankleding die te veel naar carnaval/ verkleedpartijtje neigt. Hou het simpel en classy.
Andalusiër en PRE vraagt natuurlijk om een Spaanse aankleding :j Dus misschien iets in de sferen van conquistadors en stierengevechten? Als je samen met de vosse PRE gaat, een scene creeëren dat jullie om elkaar heen draaien (in plaats van de stier dus bijvoorbeeld).

http://www.flamencoshop.com/bullfight/i ... ez2004.jpg
http://img.photobucket.com/albums/v627/ ... lfight.jpg
http://3.bp.blogspot.com/-LhoBNTzu1Uw/T ... G_1676.JPG

neile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 12:59

De Spaanse aankleding gingen we sowieso wel doen. We zijn ook op zoek naar verschillende ideeën. Ik hou wel van de stijl van de fotografe.. Ben zelf niet zo'n fantasymens en ik hou inderdaad ook niet zo van verkleedpartijtjes, maar ik hou wel van een bepaalde sfeer die niet typisch 'kleedjemooiaanenlacheensmooi' is. De laatste foto vind ik wel heel erg mooi, wij hebben natuurlijk niet zo'n mooie arena als op de foto.. Het harnachement is prachtig. We hebben wel barok harnachement maar niet in geheel met die mooie kledij. Ook tips qua kledij zijn wel welkom. Ik vind het behoorlijk moeilijk omdat ik het ook niet té verkleedpartij wil laten overkomen, maar het wel origineel mag zijn!

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 13:20

Ben het helemaal met je eens! Fotografe is inderdaad lekker creatief bezig. Wat je kan doen met de locatie is een zandverstuiving, om het 'opstuivend-zandeffect' te krijgen met een mooie achtergrond.
Om in jouw engel en duivel idee verder te gaan zit ik te denken aan een black en white swan (van de film bijvoorbeeld). Wat minder duidelijk engel en duivel, dus wat minder fantasy:

http://farm4.staticflickr.com/3270/5864 ... 3d75_z.jpg

Wat ik je nog wil meegeven: pas op met te veel willen in 1 shoot. Je kan beter 1 idee tot in de puntjes uitwerken dan 2 een beetje zo-zo.

Lynn_FDA

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 20:19

neile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-10-13 21:18

Bedankt beiden om wat mee na te denken!!

Lipydo; helemaal waar hoor. Het is ook gemakkelijker om binnen 1 thema te werken en daar wat variaties mee te doen, maar we zijn er gewoon helemaal nog niet uit wat we kunnen doen en vooral ook hoe we dit kunnen doen, dus ben op zoek naar verschillende leuke ideeën en daar kiezen we de leukste uit (of evt. twee). Zandverstuiving is een goed idee, we wouden sowieso graag op de heide en in het bos gaan trekken. Daar heb je heidegrond, heidegras (van dat paars-groenig spul! ^^), een mooi pad iets verder met aan de zijkanten lang gras en veel bomen rond. Echt heel mooi en ideaal voor foto's! Nu, we zitten wel met een merrie die vroeger fokmerrie geweest is en een dekhengst. Het is niet de bedoeling om volgend jaar een veulen te hebben dus los kunnen we ze niet trekken en sowieso moeten we voorzichtig zijn. Best ook niet te dicht bij elkaar, merrie en hengst kennen elkaar vooralsnog niet. Het plan was om eerst in de weide foto's te nemen, daar kunnen ze wel los (aparte weides genoeg en de hengst kan even apart gezet worden). We zijn nog aan het denken voor een mooi plekje in de weide: het is een natuurweide van drie hectaren.. Feit is wel dat het overgrote deel afgegrazen is. Ik was al aan het denken om een stukje weide weg + bos daarnaast mee af te zetten, waar de paarden niet staan, en ze daar te laten lopen of daar evt. semi-losse foto's te doen. Echt buiten moet je met een hengst en een merrie toch net wat meer oppassen vind ik. Hopelijk vinden we nog iemand die buiten ons ook kan assisteren.. Zeker als we werken met attributen.

Lynn-Fda: bedankt voor de mooie links. Ik ga natuurlijk niet voor bruidsfoto's, maar de sfeer op de foto's die je doorstuurt vind ik alvast érg geslaagd. Zo'n vintage/warme sfeer vind ik héél erg mooi.. Alleen mag het nog net iéts origineler als het kan qua modellen. Dan vind ik link 2 iets beter, al gaat het voor ons echt onmogelijk zijn om een sofa te installeren op de weide (hoewel.. je doet me nadenken! Zo wel een gewéldig idee zijn!).

Wat hebben we qua harnachement voor de paarden:
- Geheel Spaanse tenue: Doma Vaquerazadel, Spaans hoofdstel, Spaans bit, Mosquero, ... --> Ik heb echter geen spaanse tenue, tenzij onze spaanse kleedjes op tijd aankomen.
- Zelf heb ik een portugees hoofdstel, de andere persoon heeft ook wel een portugees zadel. Mijn hoofdstel is zwart, dat van de andere persoon is bruin, zij heeft ook een borsttuig en een staartriem, dat heb ik zelf niet.
- Verder heb ik een Engels dressuurzadel en een heel mooi koningsblauw met goud barok dekje.

Ik had al deviantart zitten afzoeken voor leuke ideeën, wat inspiratie,... Maar ik denk dat ik de verkeerde trefwoorden gebruik. Ik kom altijd op de gebruikelijke lieve-meisjes-rijden-vrij-op-hun-mooie-pony-foto's.

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 21:52

Leuk dat je er zo enthousiast en serieus mee bezig bent neile! Spannend zo met merrie en hengst bij elkaar ja! Kunnen wel spannende plaatjes opleveren... :=
Ik ben ook altijd op zoek naar de juiste trefwoorden :') hopeloos. Ik probeer echt van alles uit, van NL tot engels tot synoniemen etc. Kijk bij Google, printerest en flicker. Fashion + horse doet het vaak ook wel goed.

Je kan er zo een hele dag mee vullen, voorbeeldfoto's zoeken :P

Ik ga binnenkort dit concept uitwerken: http://media-cache-ec0.pinimg.com/736x/ ... 17f49d.jpg

Had laatst ook deze moodboards gemaakt:

Afbeelding

Afbeelding

neile

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-10-13 10:14

Misschien is het inderdaad geen slecht idee om ook eens zo'n moodboard samen te stellen. Misschien komen we zo wel weer op een aantal ideeën. Ben heel erg benieuwd naar jouw foto's rond het classic horse racing: dat staat me héél erg aan! Heb even op je site gekeken: die foto van dat meisje op het paard vind ik heel erg mooi. Je hebt me allesinds weer aan het werk gezet om al eens na te denken over een moodboard. Bedankt! :D

Ga pinterest en tumblr dan ook eens afschuimen.