Afgelopen september ben ik begonnen met de opleiding illustratie op de Willem de Kooning Academie in Rotterdam.
De eerste opdracht was al direct vrij pittig, we moeten een boek maken van 30 pagina's aan de hand van één van de 4 droppings die we gehad hebben. De 5 droppings waren: 1. Noordereiland Rotterdam, 2. Blijdorp, 3. Witte de Withstraat Rotterdam en 4. Venetië.
Ik heb gekozen voor een boekje over Blijdorp. Het wordt een soort informatief boekje voor wat kleinere kinderen.
Verder laat ik nu alleen de illustraties van de dieren nog zien. Het boek ben ik nog hard mee bezig namelijk, wellicht dat ik 'm hier nog laat zien na de uiteindelijke eindbeoordeling (ergens in november dacht ik)
Gister heb ik de tussenbeoordeling gehad en hij is als voldoende bestempeld.
Uiteindelijk ga ik natuurlijk voor een goed
Naast deze 5 illustraties heb ik een uitvouw van 6 pagina's over het Oceanium en begint elk "hoofdstuk" met een werelddeel waarna ik het dier uitlicht. (Afrika - Giraffe, Azië - Olifant, Amazonica - Schildpad, Europa - Flamingo, Noord-Amerika (Arctica) - IJsbeer, Oceanium - uitvouw vissen, haaien en pinguïn)
Ik vond het echt ontzettend leuk om deze illustraties te maken en ben er best tevreden mee!
Ze zijn gemaakt in Adobe Illustrator, en de opmaak van het boek in Adobe InDesign.
Hier zijn ze dan:

Giraffe

Olifant

Flamingo

IJsbeer

Schildpad
Ik hoor graag jullie mening en eventueel commentaar
Warboel