Sinds kort ga ik een paar keer per week naar mijn favoriete plekje en schrijf daar een kort verhaaltje geinspireerd door wat ik daar zie.
Het lijkt me wel leuk om ze ook op bokt te zetten. Elke week een nieuw kort verhaaltje in dit topic.
Verhaaltje dat ik vandaag heb geschreven:
5 minuten in het leven van een waterspin;
Ik strek mijn poten en neem een grote sprong op het gladde oppervlak van het water. Het water onder mij gaat in kleine cirkels van mij vandaan. Ik laat mijn blik langzaam over het water glijden tot mijn spiegelbeeld tevoorschijn komt. Ik zie hoe mijn twee voelsprieten het water raken en hoe mijn 4 poten veranderen in 8. Een plons klinkt in de verte en mijn voelsprieten vangen de trilling op. Een kikker! Snel neem ik 2 flinke lenige sprongen en verberg mij achter een blad dat zojuist in het water is gevallen. Een prachtig kunstwerk aan scheuren en gaten drijft hier recht voor mijn ogen. Gefascineerd blijf ik kijken naar de vormen die door de tijd zijn ontstaan in het blad. De randen die zich zo sierlijk naar binnen omkrullen en de symmetrie van aders die nog steeds zichtbaar zijn ondanks ze al een tijd niet meer functioneren. Als gehypnotiseerd klim ik op het door wonder geschapen natuurkunstwerk en laat mij langzaam meevoeren op de stroom. Langzaam banen wij ons een weg door het kroos, meegevoerd op een stroom dat geen tijd kent. Ik en mijn blad, tijd is niet meer van belang.
Mocht er genoeg interesse zijn, ga ik vaker korte verhaaltjes plaatsen.

Babeth