Mijn eerste keer in UK! verschillende tekeningen

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

caaramel

Mijn eerste keer in UK! verschillende tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 18:39

Hallo iedereen!

Na al zoveel topics van creatieve bokkers gelezen te hebben, en al naar zoveel prachtige kunstwerken gekeken te hebben...
Wil ik nu toch eens laten zien wat ik daar allemaal van geleerd heb!

Dus hierbij wat tekeningen van de laatste maanden (ik werk niet zo snel :+ )

Dit is mijn eerste keer ooit op niet wit papier. En mijn tweede pasteltekening Met pastelkrijtjes
Afbeelding

Met HB en 2B potlood. Overgetekend uit ROS. Voorbeeldfoto ernaast.
Afbeelding

En mijn eerste probeersel om een mens te tekenen
Afbeelding

Ik ben nu dus vooral nieuwe technieken aan het uitproberen en meer te spelen met contrasten.
Tips zijn zeer welkom!

caaramel

Re: Mijn eerste keer in UK! verschillende tekeningen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-09-13 20:01

Niemand tips? (Wat ben ik toch ongeduldig... :+ )

_San87_
BKB 2024 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 20:26

Ik heb wel wat tips :).

Probeer echt goed te kijken en ook echt te zien hoe de verhoudingen zijn, waar de ogen horen, wat de vorm van de ogen is, hoe lopen de schaduwen, hoe accentueren de schaduwen het dier/het gezicht.

In je grafiettekeningen zou ik proberen meer met contrast te werken, in de foto van het paard zie je heel veel schaduwen, probeer die duidelijker aan te geven met een verschil tussen schaduw op de neus en schaduw op de kaak, bijvoorbeeld.

Voor wat betreft de tekening van de wolf, probeer de ogen meer levendig te krijgen door glans toe te voegen. Ook oogt het natuurlijker wanneer je de haren van de wolf fijner maakt, in elkaar laat overlopen en je kleur toevoegt, zo krijg je een levendige tekening.

Mocht je voorbeelden willen zien, in mijn onderschrift staan er een aantal, verder staan er in UK meer dan genoeg voorbeelden van beginnende en meer gevorderde tekenaars :). En als laatste tip: Durf!

caaramel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-09-13 20:17

Bedankt voor de tips! Ik ga ze zeker proberen toepassen :)
Ik heb de laatste tijd UK heel nauwkeurig gevolgd en heb naar oa jou tekeningen echt met open mond zitten staren :D Daardoor ook dat ik pastel opnieuw uitgeprobeerd heb :)
Maar hoe kun je fijner tekenen met pastel krijtjes? Ik ben nu naarstig op zoek naar pastelpotloden, omdat ik hoop dat het daarmee beter zal gaan. Maar ik vind ze nergens... :(
En met die schaduwen ben ik idd nog een beetje veel mee aan het sukkelen... Daarom zoek ik ook voorbeelfoto's met heel wat schaduw en contrast, maar ik krijg dat nooit zo mooi getekend... Wel is het in het echt een béétje beter :)