Polaroid camera

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Iolanthe

Polaroid camera

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 10:38

Hallo!

Zijn er onder jullie die een polaroid camera hebben? Hoe werkt dat precies, moet je soms papier of zo bijvullen?
Ik zit te denken om er eentje te kopen, maar wil me eerst goed informeren natuurlijk :) Dus tips of ervaringen of... zijn welkom :)

Groetjes, Iolanthe

Jilletje

Re: Polaroid camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:40

Ik heb er ook eens naar gekeken maar ze zijn heel duur.
Het toestel zelf kan je 2e hands betaalbaar aanschaffen maar de cardridges ziin heel duur omdat die niet meer gemaakt worden voor veel modellen.

En die van nu zijn ook echt ontzettend duur.

Nooor_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:46

Ik heb een polaroid 600 geloof ik, toestel zelf heb ik voor 25 gekocht alleen de cartridges zijn ookweer 20 per 10 foto's, dus is wel een dure grap (;

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:55

Als je niet perse een poloroid camera wilt kun je ook kijken naar de fuiji instax mini of wide. Deze camera werken ook met een instant foto concept maar hebben een ander formaat.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 15:57

Ik heb een 'nieuwe' polaroid camera, dus de Fuji mini; die kostte 75 euro, en voor 10 foto's betaal je 10 euro. Je moet cartriges kopen (per 10) en die stop je in je camera :)

Iolanthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-09-13 14:51

8Eveline schreef:
Als je niet perse een poloroid camera wilt kun je ook kijken naar de fuiji instax mini of wide. Deze camera werken ook met een instant foto concept maar hebben een ander formaat.

Als ik het goed begrijp, heb je dus ook meteen een foto, maar werkt het op een andere manier?

Bedankt voor de info iedereen :) Als het papier zo duur is, zou ik beter eerst met een gewone camera oefenen, zodat ik dan zekerder ben dat ik mooie foto's maak met een polaroid en zo geen papier verspil :)

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 20:03

persoonlijk vind ik polaroids ook meer voor de herinnering en sfeer, dan van de mooie foto op zich :)
je hebt de foto op dezelfde manier, maar het is gewoon en nieuw ontworpen model, en niet van het merk polaroid;, maar het zijn wel polaroidfoto's.

8Eveline

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-09-13 14:16

Iolanthe schreef:
8Eveline schreef:

Als ik het goed begrijp, heb je dus ook meteen een foto, maar werkt het op een andere manier?

Bedankt voor de info iedereen :) Als het papier zo duur is, zou ik beter eerst met een gewone camera oefenen, zodat ik dan zekerder ben dat ik mooie foto's maak met een polaroid en zo geen papier verspil :)

Zover ik verstand heb van poloroid heb wel. Je doet er film in de camera, richt deze, drukt knop in en dat schiet de foto eruit en moet je even wachten tot deze op kleur is :)