[VER]Tess, een meisje met een verhaal...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Incroyable

[VER]Tess, een meisje met een verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 17:37

Sorry als er (spel)fouten inzitten, als je ze meld: graag! Ik sta open voor tips en/of kritiek, wel onderbouwd en netjes. Ik hoop dat jullie mijn schrijfstijl fijn vinden. Sorry voor de titel, het is niet erg toepasselijk.

Snel bond Yessa van den berg een elastiekje in haar goudblonde haren, ze moest opschieten het was namelijk haar beurt om Tess de Jong; haar beste vriendin op te
halen voor de woensdag middag les op de manege, ze rende de trap af. Snel pakte Yessa haar fiets en fietste zo snel ze kon naar Tess' huis.
Toen ze aankwam stond Tess haar al op te wachten 'Hey Yes! Komop we gaan! ' lachte ze. Samen fietsen ze naar de manege, eenmaal aangekomen kijken ze op wie ze moeten 'Leuk! Ik moet op Diddi!' roept Yessa blij, Tess zocht haar naam in de lijst 'oh, nee' kreunde Tess 'ik moet op Banjo! Die is heel irritant, hij probeert de hele tijd de teugels uit je handen te trekken ' Yessa zucht 'maar Tessie, dan vraag je toch of –' verder kwam ze niet omdat hun instructrice zich in het gesprek mengde
'Tess, jij kunt Banjo makkelijk aan, je moet wel streng zijn in het begin maar daarna is 'ie hartstikke braaf' vertelde Barbara . 'Nou, dat is duidelijk. Kom we gaan naar de pony's '. Er waren al een paar meiden bezig met het poetsen van hun pony's toen Yessa en Tess het stalgebouw binnenliepen. Didi hing al met haar hoofd over de boxdeur toen Yessa haar naam riep. Ze bondden de pony's aan de stal en begonnen met poetsen. Tijdens het poetsen stond Banjo een beetje te slapen ' Zeg Yes, ik vind Banjo toch niet zo erg ' zei Tess toen ze klaar waren met poetsen.
Toen ze de spullen gehaald- en omgedaan hadden liepen ze naar de bak.
Tijdens het rijden waren beide pony's heel braaf en liep Banjo aan de teugel. Tijdens het uitstappen zat Tess helemaal te gloeien 'hij is geweldig! Echt een toppony!'
Na de les was is iedereen moe, ze besloten om nog even te blijven en te helpen met de beginnerslessen.
Tijdens het poetsen van Misty en Vlekkie kletsten Yessa en Tess honderduit over de les en de pony's 'Banjo is zo lief! Bij het poetsen stond hij helemaal te slapen! Zo schattig!'
vertelde Tess enthousiast 'En Didi dan! Ze sprong super makkelijk aan in galop en ze zit zo lekker!'
Toen riep de staleigenaresse Marijke 'Tess en Yessa! Komen jullie, we gaan de paarden binnenhalen!'
Snel renden de meiden naar het weiland, Marijke stond al klaar met de halstertouwen.
Yessa mocht Apollo meenemen, dat is een lieve grote ruin. Tess neemt Japala mee ;een oude draversmerrie die zou worden afgemaakt door een beenbreuk maar Marijke had de hoop niet opgegeven
en dat had resultaat gehad: nu is Japala een van de beste lespony's die manege het hof ooit gehad heeft. Marijke vertelde op weg naar de stal dat ze overmorgen naar een pony ging
kijken; een haflingermerrie van 4 en dat zou een leasepony worden voor op de manege. De vriendinnen hoopten heel erg dat Milla van der hens of Senna van delft haar niet ging leasen.
Bovendien hadden zij er meer recht op vonden ze. Toen ze alle paarden op stal gezet hadden, besloten de meiden om naar huis te gaan. Ze zeiden iedereen gedag en stapte op hun fiets, tijdens
het fietsen begon Yessa weer over de springwedstrijd die over 2 weken plaatsvond 'Tess, kom op doe ook mee met de wedstrijd ' zei Yessa
'Nee!Ik doe niet mee!Ik durf echt niet' zei Tess geïriteerd
'Oke, sorry.'zei Yessa schuldbewust
'Geeft niet, ik vind het te echt te eng en op welke pony moet ik dan rijden? ' zei Tess, 'hm, Pandora misschien? ' Zei Yessa
'Nee die is te druk,en bovendien kan zij niet in mijn klasse starten.'
Aangekomen thuis vertelde Tess het hele verhaal aan haar moeder. Haar moeder hoorde het hele verhaal hoofdschuddend aan '
Ach, Yessa wil jou alleen maar aanmoedigen Tess' zei haar moeder.Tijdens het eten vertelde ze het verhaal aan haar hele gezin,
'Tess is bang! Haha! 'zei haar broer Max plagerig. Tess rolde met haar ogen 'Max doe niet zo kinderachtig. ' zei de vader van Tess
Tess stak haar tong naar Max uit. 'Jongens, zullen we het even gezellig houden?' vroeg haar moeder geërgerd.

Toen Tess in bed lag sms'te ze naar Yessa:

Heej zullen we morgen op stal afspreken? Om 3 uur?
Ik kom jou dan ophalen.

Yessa stuurde terug:
Is goed. Tot dan :-)

Snel zette ze haar mobiel uit want ze hoorde voetstappen
op de trap.
De volgende dag belde Tess om 5 voor 3 aan bij Yessa
ze reden samen naar de manege. Eenmaal aangekomen bij de manege, werden er net 3 paarden ingeladen Diablo, Didi en Apollo. 'Hee meiden' Marijke liep naar ze toe.
De meisje's hadden net ontdekt tot hun afgrijzen dat Milla en Senna's fietsen er stonden. 'Waar gaan jullie heen?' Vroeg Yessa aan Marijke 'o, gewoon een onderling springwedstrijdje' antwoorde Marijke.
'Leuk! Veel plezier alvast' wenste Yessa haat toe. Snel liepen de m
eiden naar de stallen, overdreven gechiegel galmde door de stal. Zuchtend liepen de meiden naar binnen, en daar stond de prachtige Garnet; de pony van Milla.
'Zozo daar hebben we Tess en Yessa, durfde je tòch, Tess !' lachte Milla etterig 'Jullie weten van geen ophouden hē! ' zei Tess. Ze voelde woede opwellen. 'Negeer haar toch Tess, zei is het toch niet waard.' zei Yessa zoals altijd. De meiden gingen gauw naar Dreamy en Shamp hun lievelingspony's. Na dat ze de pony's net zo lang hadden gepoetst tot ze glansden en de hoeven van de pony's in het vet hadden gezet gingen
ze naar buiten, om te kijken of er nog iets was dat ze konden doen. Daar zagen ze een iets arabierachtigs met kuren, de pony wilde niet lopen en toen de ruiter een harde tik gaf met de zweep ging de pony helemaal door het lint. Bokkend rende de pony door de bak. Snel liepen de meiden naar het hek. 'Lukt het?' vroeg Tess toen de ruiter de pony
weer tot bedaren had gebracht ' nee, ze is echt strontvervelend ' antwoorde de ruiter geërgerd ' zal ik de longeerlijn halen?' vroeg Yessa
' is goed' antwoordde de ruiter die Charlotte bleek te heten. Terwijl Yessa de longeerlijn haalde stapte Charlotte af en praatte met Tess. Charlotte vertelde dat Willow pas 4 jaar was en dat ze haar al 3,5 jaar heeft. ' Het is alleen heel jammer, Willow word steeds banger. ' vertelde Charlotte triest. ' Wil jij er zometeen weer op of moet ik erop gaan?' vroeg Tess aan Charlotte ' Ach, ga jij maar. Naar mij luistert ze toch niet ' antwoordde ze nonchalant.
Daar kwam Yessa met de longeerlijn 'oke wie gaat erop?' Vroeg Yessa.
' ik ga erop' antwoorde Tess ietwat onzeker ' stoer! Lukt vast wel' zei Yessa vol belangstelling . Toen Tess naar de donkerbruine pony toeliep voelde ze langzaam maar zeker haar spanning wegvloeien.
snel en soepel stijgde ze op. Willow stapte meteen vlot weg
toen ze ging aandraven schrok ze van iets en sprong weg ' hooo, braaf' probeerde Tess Willow te sussen en met succes want Willow werd weer rustig. Net als bij het aandraven vond ze het aangallopperen even spannend maar daarna ging het erg goed. Toen Tess afsteeg gloeide haar wangen ' Wauw! Ze rijd heerlijk!' riep Tess uit. Tess was alleen manegezadels gewend. 'Charlotte, vind jij het spannend om op Willow te rijden? 'Ja, hoe weet je dat?' vroeg Charlotte een beetje verward 'nou dat zit zo' antwoorde Tess ' toen ik op haar reed was ze braaf omdat ik ontspannen was en bij jou neemt ze de spanning over. Snap je? ' zei Tess 'ooh' antwoorde Charlotte bedenkelijk. Nadat de meiden samen Willow op stal hadden gezet en hun nummers hadden uitgewisseld, fietsten Tess en Yessa naar huis.Ze vonden Charlotte allebei erg aardig.In bed lagen de drie meiden nog lang te kletsen via Whatsapp
Charlotte stuurde naar Yessa:
Hey!
Wil jij morgen in de les op Willow?
11:00 op stal?
X

en als antwoord van Yessa kreeg ze:
Ja is goed, tot morgen
Byee
Charlotte stuurde Tess :
Hey
wil jij in les op willow?
Zullen we 11:30 afspreken op stal?

Groetjes!
Tess kon nog net een bericht terug sturen.

Ja leuk! Tot dan.
Ze was bijna ontdekt door haar moeder die kwam kijken of ze al sliep.
Die nacht sliep Tess erg slecht, ze droomde over een zwart paard dat haar om de haverklap aanviel. Badend in het zweet en trillend werd Tess wakker, oh nee! Het was al elf uur! Snel kleedde Tess zich aan en at
wat. Ze zette haar bord op het aanrecht, trok haar laarzen aan en pakte haar fiets om naar de manege te gaan. Toen Tess aankwam bij de manege ging ze naar de kantine, waar je uitkeek op de binnenbak waar de lessen waren. En tot haar verbazing reed Yessa op Willow, dus ging ze kijken of ze Charlotte kon vinden en ze vond haar. Bij de stal van Willow, ze was de stal aan het uitmesten 'Charlotte, waarom rijd Yessa op Willow? Je had het tegen mij gezegt ' vroeg Tess geirriteerd
'Yessa was hier eerder ' antwoordde Charlotte met een mengeling van nochalantheid en arrogantie 'maar je had het met mìj afgesproken ' bracht Tess uit. Charlotte haalde haar schoders op 'ach, pech gehad '. Tess was boos, ze ging naar de kantine en bestelde wat te drinken. Terwijl van haar chocomelk dronk keek ze naar de les, Willow was heel braaf. Tess voelde een steek van jaloezie. Tess stond op het punt om naar huis te gaan toen Marijke op haar afliep 'hoi Tess, heb je even tijd?' vroeg Marijke aan Tess 'ja hoor ' antwoordde Tess en ze ging weer aan de tafel zitten 'binnenkort is de open dag en we zoeken ideeën, dus zou
jij misschien iets weten? ' vroeg Marijke aan Tess terwijl ze een blik op de les wierp 'ja ik zal er eens over nadenken 'antwoordde Tess en ging naar huis. Toen Tess thuis kwam begroette Bambi haar uitbundig 'hee, dag hondje van me ' zei Tess tegen Bambi die haar met grote ogen aan keek. 'Kom we gaan wandelen 'Tess pakte het blauwe riempje en klikte Bambi aan. Tess besloot om een wandeling door het bos te maken want dat vond Bambi het aller leukst, dan kon ze lekker rennen.Tess liep het bos in ze snoof genietend de frise bos lucht op, ze liep een stukje het bos in. Ze liet Bambi los die meteen naar een boom toe rende en een plas deed. Ze klom de heuvel op toen ze bij de top was had ze uitzicht over de hele stad en een stukje van het bos. Toen ze thuis kwam gingen ze eten en daarna naar bed. Ondanks dat ze niet veel gedaan gedaan had was ze toch moe en viel als een blok in slaap. De volgende ochtend stond ze op en keek, zoals iedere ochtend, naar de foto's in leuk versierde lijstjes op haar nachtkastje. Haar blik bleef hangen bij de foto van haar en Shamp, waar de Penny sleutelhanger aan hing. Ze had een idee voor de open dag van de manege. Tess at twee boterhammen en dronk haar mok thee. Ze pakte vervolgens haar fiets en reed naar de manege. Toen ze daar aankwam stonden er maar een paar fietsen, maar die van Yessa of Charlotte stond er niet bij. Tess liep richting het eerste stallenblok, tot iemand op haar schouder tikte. Tess draaide zich om en een meisje met bruin, schouderlang haar en donkerbruine ogen 'hoi, ben jij Tess? ' vroeg het meisje nieuwsgierig 'ja hoezo? ' antwoordde Tess verbaasd 'van Marijke moest ik jou zoeken, want ik moet op Shamp rijden en ik weet niet waar hij staat of waar zijn spullen liggen ' antwoordde het onbekede meisje
er verscheen een glimlach op het gezicht van Tess en ze zei 'je hebt geluk '. Het meisje keek verbaasd 'hoezo? ' Vroeg ze aan Tess die richting het eerste stallenblok begon te lopen, waar ook de zadelkamer was 'omdat Shamp een hele leuke en lieve pony is ' kreeg ze als antwoord 'wie ben jij eigenijk? ' vroeg Tess aan 'ik ben Anna.' Toen de twee meiden de spullen hadden gehaald gingen ze naar de stal van Shamp. Shamp begroette hun met een bries, toen ze het stallenblok binnenkwamen. 'Hee vriend! ' riep Tess naar de schimmel die met zijn hoofd over de boxdeur hing, bedelend om iets lekkers. Anna aaide de pony over zijn grote hoofd, dat nieuwsgierig in haar zakken snuffelde. 'Hij is schattig ' zei Anna terwijl ze de staldeur opende. Het geluid van de piepende deur deed haast pijn in je oren. Anna liet het haster over Shamps oren glijden en Tess deed de boxdeur verder open. 'Komt u maar ' zei Tess en Anna liep naar buiten gevolg door Shamp. Ze liepen naar de poetsplaats waar Charlotte net de hoek om wou komen toen ze Anna hoorde praten 'heb jij al een idee voor de open dag? ' vroeg Anna aan Tess terwijl ze Shamp vast zette aan de balk in de poetsplaats 'jup! En jij? ' antwoordde Tess 'nee, wat is jouw idee? ' 'dat er een fotograaf komt en je dan met je lievelingspony op de foto kan en dan maak je er een sleutelhanger van ' antwoordde Tess die Shamp begon te poetsen. Charlotte stond nog steeds tegen de muur ingespannen te luisteren naar wat de meiden zeiden. 'Ik haal zijn spullen wel ' zei Tess en ze liep weg, naar de zadelkamer waar Yessa en Charlotte stonden te smoezen.
' Heb jij al iets voor de open dag? ' vroeg Charlotte quasi nonchalant aan Tess terwijl ze een blik wisselde met Yessa 'ja, hoezo? ' aantwoordde
bot, en een beetje verward door de arrogante toon in de stem van Charlotte. 'Wat heb jij bedacht dan? ' vroeg Tess aan Charlotte 'een fotograaf die foto's maakt van jou en je lievelingspony en dan kun je daar een sleutelhanger van laten maken ' zei Charlotte. Er ontplofte iets in Tess, ze kookte van woedde en het duurde even voor ze iets uit wist te brengen 'dat is mìjn idee! ' schreeuwde Tess overdonderd 'echt niet! Je bent gewoon jaloers dat Charlotte wel iets leuks kan bedenken! ' schreeuwde Yessa tegen Tess die driftig de zadelkast van Shamp openrukte 'ach, laat maar, iedereen is wel eens jaloers ' zei Charlotte en zij en Yessa begonnen te giechelen. Tess was kwaad, ze pakte de spullen van Shamp en liep de zadelkamer uit en botste expres tegen Yessa aan. Ze rende naar de stal waar heel vroeger Shalla, haar eerste lievelingspony stond. Op Shalla had ze leren rijden en was haar beste vriendin geweest, ze kon uren tegen Shalla praten.

Incroyable

Re: [VER]Tess, een meisje met een verhaal...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 20:55

Niemand? -O-

Vereentjex

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 20:57

jolijn2001 schreef:
Niemand? -O-

rustig rustig! je topic staat er net op! geef mensen de tijd om te lezen ;)
ik vind het erg leuk geschreven en zeg: 'ga zo door!'

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 21:08

Vereentjex schreef:
jolijn2001 schreef:
Niemand? -O-

rustig rustig! je topic staat er net op! geef mensen de tijd om te lezen ;)
ik vind het erg leuk geschreven en zeg: 'ga zo door!'

Dankjewel!!

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 21:25

Kan het dat ik dit verhaal al een keer heb gelezen het komt me zo bekent voor

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-09-13 08:02

xDaphnexx schreef:

Nee, niet echt. Ik heb net de namen veranderd, eerst heette ze Lise.
Misschien in het centrale topic voor bokkers die een boek schrijven?

HoresesLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 09:58

Ik vind het erg leuk geschreven en ben benieuwd naar het vervolg!
Let er wel op dat je alles in een tijd schrijft. Je hebt soms stukjes in de tegenwoordige tijd staan, en andere weer in de verleden tijd. Soms heb je ook komma's staan op de plekken waar punten horen, maar voor de rest vind ik het een erg leuk verhaal! :)

Ga zo door!

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:21

jolijn2001 schreef:
xDaphnexx schreef:

Nee, niet echt. Ik heb net de namen veranderd, eerst heette ze Lise.
Misschien in het centrale topic voor bokkers die een boek schrijven?

Mischien dat ja

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 11:27

ik ga nu verder, straks komt er misschien een stuk.

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 11:28

Jeeeh

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 12:51

OP DIT VERHAAL/BOEK ZIT COPYRIGHT!!!

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 13:28

Ik ben druk bezig met een upje ;)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 16:43

Jaaaa, een upje!

Shella was een pony met een hart van goud, uren kon ze stilstaan en haar vacht laten borstelen tot het glansde en haar manen laten vlechten tot ze krulden. Ook was Shalla voltigepony geschikt. Totdat Shalla kreupel werd, Tess wist niet wat het was, maar wist wel dat het ernstig was. Op een regenachtige woensdag kwam ze op de manege, en ze was laat. Alle meisjes uit haar les stonden in de kantine in een groep samen moet de instructrice en een van de meisjes stootte haar aan en zei 'weetje, Shalla is ingeslapen. Echt erg! ' en Tess was ter plekke in tranen uitgebarsten en de instructice had haar getroost met een ijsje, alsof dat haar verdriet minder kon maken. Ze liet zich op haar knieeen zakken en snikte het uit. Tranen drupten op haar blauwe, stoffige rijbroek. Ze dacht aan Anna, die wachtte vast op haar. Ze vermande zich, stond op en liep met het tuig, dat ze op de grond had gelegd, naar de poetsplaats. Anna stond bij Shamp, die ongeduldig met zijn hoef schraapte 'waar bleef je? ' vroeg Anna verbaasd 'o, ehm, hij moest nog peesbeschermers dacht ik, maar dat was niet zo ' verzon Tess. Ze had geen zin om over deze ruzie te praten. 'Oh, oke. Zullen we 'm maar opzadelen? ' Shamp schraapte nog eens met zijn hoef en Tess pakte handig het zadel en legde het op Shamp's rug. Anna stak haar vinger in Shamp's mondhoek en schoof het bit handig naar binnen. Toen ze klaar waren met opzadelen gingen ze naar de bak. De les ging goed, ondanks dat Shamp wat traag was had Anna toch fijn gereden.
Anna kon Shamp zelf afzadelen en dus ging Tess naar huis. Tess' voeten waren van lood, althans, zo voelde het. Ze was klaar met Charlotte. Toen Tess thuis kwam voelde ze hoe moe ze was. Ze at haar eten, en ging douchen. De hete stralen liepen over haar lijf, het werkte ontspannend. Ze was klaar met douchen en pakte een handdoek, ze wikkelde hem om haar heen. Ze pakte haar pyama en trok hem aan en ging in bed liggen en deed haaar ogen dicht, ze was meteen in slaap. De volgende morgen werd ze wakker en voelde ze zich moe. Ze bleef nog even in bed liggen en bedacht wat ze ging doen vandaag, ze kon naar de manege, of afspreken met een vriendin. Ze koos voor de eerste, en kleedde zich aan. Ze zette een beker melk neer en at een boterham met worst. Wat ze op de manege ging doen wist ze nog niet maar onbewust hoopte ze dat Anna er was. Ze pakte haar fiets en reed naar de manege, onderweg zag ze kleine eendjes en ze dacht aan Shanna. De link tussen de eendjes en Shanna kon ze niet leggen, maar ze voelde zich er verdrietig door. Toen ze op de manege aankwam was het erg rustig, er stonden maar een paard fietsen en één auto. Ze drentelde een beetje over het erf, op zoek naar iets te doen. De vloer van het derde stallenblok was bezaaid met stro. Ze pakte een bezem en begon te vegen. Ritmisch schoof ze het stro naar de stallen om het vervolgens bij de stallen naar binnen te vegen. Na een half uur veegde ze haar voorhoofd af met de rug van haar hand, ze trok haar vest uit en hing het over de kar met biks. Opeens staat Anna achter haar 'hee, ben jij er ook ' zei ze vrolijk 'ja, ik ben alvast de stallen aan het vegen, deze is klaar 'vertelde ze en ze tikte met haar vinger tegen de bezem. 'Zal ik helpen? ' bood Anna aan 'ja graag 'antwoordde Tess en ze gaf haar bezem aan Anna. Zelf pakte ze een andere bezem. Anna had kauwgum bij zich en beide namen ze er een. Al kauwend veegden ze alle stalleblokken, met 2 man ging het een stuk sneller. Toen ze bij het 4e, en laatste stallenblok waren liep Marijke naar binnen 'hebben jullie alle stallenblokken
geveegd? ' vroeg Marijke verbaasd 'jup! ' antwoordde Anna en 'met twee gaat het super snel ' viel Tess haar bij 'nou, mooi! Als jullie willen heb ik nog wel een paar klusjes. ' Anna en Tess wisselden een blik 'okee, vertel ' zei Anna die haar bezem tegen de muur zette 'paarden binnenhalen ' 'alles?! ' onderbrak Tess haar 'ja alles en alles voeren ' zei Marijke, ze haaldde haar hand door haar haar 'oke, dan doen we dat en gaan we dan naar huis 'zei Anna en ze stootte Tess aan. Marijke liep weg en Tess zei 'weet je wel hoeveel paarden hier staan? ' vroeg Tess stomverbaasd aan Anna 'ja, euhm, stuk of 30? ' twijfelde Anna 'het zijn er 50 ' giechelde Tess
Anna keek haar ongelovig aan 'nee, nee, dat méén je niet ' bracht ze lachend uit 'nou, aan de slag dan maar hé. ' Eerst voerden ze alle paarden, de 50 voerbakken in de stallen moesten gevuld worden. Tess kende de manegepony's uit haar hoofd en er hing een blad voor de pensionpaarden. Het was al 6 uur toen ze in alle voerbakken eten hadden gedaan. Nu nog de paarden binnenhalen dacht Tess vrolijk. Het was zwaar werk maar de meiden vonden het heel leuk, en ze hielpen Marijke er ook mee. 'De manegepony's die zetten zichzelf op stal, we hoeven alleen de deuren dicht te doen ' legde Tess aan Anna uit 'dus met een draadje en dan rennen ze zelf naar binnen? ' vroeg Anna voor de zekerheid 'exact! ' De meiden zetten samen de paaltjes neer en hingen er een draad aan. 'Oké, nu het hek open, pas op ze komen superhard aangalloperen ' waarschuwde Tess. Alle pony's stonden achter in de wei en keken met gespitste oren naar de twee meiden. Toen het hek een stukje open was zette Rambo, als eerste een spring in. Hij schoot vooruit en dat was het startsein voor de andere pony's en de hele kudde van welgeteld 29 pony's kwam op de meiden afgerend. Snel doken de meiden onder het draad door en denderden alle pony's langs. Shamp matigde zijn tempo nog voor dat hij bij het hek was 'hé, vent, moet je niet rennen? ' Tess kroop onder het draad door en aaide Shamp over zijn hals. Anna begon richting de stallen te lopen en keek even achterom 'kom je, ander breken ze de boel af 'ja ik kom! Wedstrijdje?! ' riep Tess naar Anna die dacht dat ze ging winnen omdat ze een voorsprong had 'oké! 3,
2, 1, start! ' en Anna begon te rennen. Snel en behendig sprong Tess op Shamp, ze klikte met haar tong en dreef aan. 'Hup, toe maar Shamp! ' moedigde ze Shamp aan. Shamp sprong aan in galop en Tess voelde de bewegingen van Shamp onder haar. Ze scheelde nog een paar passen met Anna en ze riep 'hallo, alles kids? ' naar Anna en dreef nog wat aan en daar was ze bij het stallenblok, Shamp ging over naar draf en daarna stap.
'Jeej, gewonnen! ' riep Tess en ze sprong van Shamp af en gaf hem een klopje op zijn hals. Alle pony's stonden in hun stal en Shamp liep net naar binnen. De meiden deden alle deuren dicht en liepen naar de weide van de pensionpaarden Jacky, een stagehulp wilde net de weide ingaan om de paarden binnen te zetten maar Tess en Anna kwamen net aanhollen. Toen alle paarden tevreden binnen stonden, gulzig etend van hun voer reden Anna en Tess naar huis. Ze wisselden de nummers uit en reden naar hun eigen huis. Tess was te laat voor het eten dus warmde ze iets op, haar moeder was niet boos. Ze snapte het wel, zeker nadat Tess alles in geuren en kleuren had vertelt hoeveel ze had gedaan samen met Anna en over het wedstrijdje. Ze douchte en ging in bed liggen, ze viel meteen in slaap. De volgende ochtend werd ze wakker en er hing een opgewonden sfeer, maar ze wist niet waarom. 'Waarom doen jullie zo geheimzinnig? ' vroeg Tess aan haar moeder 'kom je zometeen achter 'kreeg ze als antwoord. Haar moeder zette theewater op terwijl Tess' wegliep.'Max! Kom even naar beneden!' riep Tess' moeder van onderaan de trap. Tess hoorde hoe Max de trap af stommelde. Tess roerde in haar thee ' Max en Tess, ik heb een leuke verassing voor jullie' vertelde hun moeder stralend ' ergens in gelderland hebben ze een nestje puppy's. Ik ga zometeen vragen wanneer we kunnen gaan kijken!' Tess en Max waren stomverbaasd 'puppy's?! Voor ons?' bracht Max uit 'ja, ze worden
dan voor jullie. Jullie mogen ze zelf uitzoeken. ' Tess begon te juichen en knuffelde haar moeder. 'Ik ga ze nu bellen, moet ik ze op de speaker zetten?' 'ja doe maar.' antwoordde Tess opgewonden. Tess' moeder typte het nummer in. Piep.. Piep.. Piep...
'Hallo, stichting dieren zonder dak met Danique'

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 16:45

Nóg een upje ;P

' ja hallo, met Marianne de Jong'
' Kan ik wat voor u doen?'
' Ja, ik wou vragen of we konden komen kijken naar het golden retriever
puppynestje'
' ja dat kan! Wanneer wilt u komen kijken'
' wanneer komt het voor u goed uit?'
' nu?'
'Ja is goed, het adres weten we. Tot staks'
'Tot straks'
piep-piep-piep-piep
'Yes! We gaan!' riep Tess uit
Max en Tess stonden te juichen
'maar eerst: spullen kopen!'
Tess en Max trokken snel hun schoenen en jassen aan en gingen in de auto zitten. Hun vader ging niet mee, anders miste hij het journaal.
Eerst reden ze naar de dierenwinkel in de stad, genaamd Pets Place.
Daar kochten ze spullen zoals een riempje, halsband, mand, voer- en waterbakjes en ga zo maar door. Daarna moesten ze nog een half uur rijden tot ze aankwamen bij een huis. Voor het huis stonden allemaal beeldjes van honden. Ze belden aan en een kleine, gezette vrouw van een jaar of zestig deed open. 'Hallo! Jullie moeten de famillie De Jong zijn nietwaar?' zei de mevrouw verwelkomend
'ja dat zijn wij, mijn man is thuis.' vertelde Tess' moeder
'kom verder, jullie mogen mij Rita noemen'
' we komen voor de Golden retriever puppy's.' herinnerde ze de Rita eraan ' loop maar mee, dan laat ik ze zien.'
In de achtertuin van het huis was een ren gemaakt en daar zaten vijf kleine, donzige, schattige puppy's in met een wollige goudblonde vacht.
Ze waren veel te druk met spelen dat ze geen tijd hadden om te kijken wie die mensen waren of wat ze kwamen doen. Toen Tess, Max en hun moeder gevolgd door Rita dichter bij kwamen was de intresse van de puppy's gewekt. Een klein, dik reutje liep dapper naar voren 'oeh die is cool! mag ik die mam?' vroeg Max 'Tuurlijk, hoe noem je hem? ' antwoordde zijn moeder verwachtingsvol 'Bunny, dat is een
leuke naam ' antwoordde Max zelfverzekerd. Tess wist het nog niet, ze waren allemaal leuk. Toch lag haar voorkeur bij een teefje dat steeds een beetje buitengesloten werd en niet wou meespelen. Ondertussen was Rita weggelopen. 'Tess, weet je het al? ' vroeg haar moeder aan haar 'nee, maar ik vind dat teefje in de hoek wel heel schattig' antwoordde Tess twijfelachtig ' nou weetje, kijk nog maar even rustig verder dan roep ik Rita even.' Terwijl Tess' moeder Rita haalde was Tess in het hok gegaan, naar het teefje in de hoek wat haar bang, maar ook kwispelend tegemoed kwam. Tess pakte het kleine hondje op en hield het wiegend in haar armen 'braaf pupje het is goed' praatte ze tegen de pup die haar met bruine, glanzende oogjes aankeek. Haar moeder kwam terug met Rita 'Tess wat doe je nou? Mag dat wel? ' vroeg
haar moeder bezorgd 'Rustig maar mevrouw, uw dochter wou gewoon kennis maken met haar nieuwe hond!' antwoordde Rita lachend en knipoogde naar Tess die haar een dankbare blik worp. 'Mam, deze word het' deelde Tess mede 'loop maar mee, dan rekenen we af' zei Rita terwijl ze richting de achterdeur liep. Nadat ze hadden afgerekend haalde Tess' moeder de halsbanden en riepjes uit de auto. Tess en Max zaten op de bank met hun puppy's toen Max vroeg 'hoe ga jij haar noemen? Ik noem hem Bunny' Tess dacht na, maar ze wist geen naam voor haar pup. 'Hmm, hoe zal ik jou noemen, kleintje?' vroeg Tess aan haar pup, die haar geboeid zat aan te kijken met
grote bruine ogen en haar oortjes omhoog ' Bambi!' zei Max enthousiast 'ja! Ik noem haar Bambi' zei ze tegen Max en bedankte hem voor het idee.
Toen kwam hun moeder terug met het baby blauwe halsbandje en riempje en het mintgroene halsbandje en riempje. Tess had de blauwe en max de groene. Rita vroeg hoe Tess hem ging noemen 'ik noem haar Bambi, dat was het idee van Max ' vertelde Tess aan Rita. Toen ze in de auto zaten sliepen de puppy's op de schoten van Tess en Max en later sliepen Max en Tess ook. De volgende ochtend werd Tess wakker in haar bed, ze was even vergeten wat de avond ervoor was gebeurd, maar werd daar aan herinnerd toen ze getik hoorde op het laminaat. Ze stapte
slaperig uit bed en knuffelde haar hondje ' dag kleintje, ben je al wakker'
zei ze tegen Bambi en kriebelde haar achter haar oortjes. Tess kleedde zich aan, daarna ging ze een lekker stuk wandelen met Bambi. Het gras was nog vochtig van de nacht en alles rook lekker fris.
Het was nog vrij koud buiten, maar met een vest was het erg lekker. Na een half uur doorbrak Tess' mobieltje de stilte en klonk haar ringtone 'hallo met Tess '
'Hoi Tessie, met Max '
'wat is er? '
'wil je naar huis komen? Dan kunnen we samen wandelen'
' nou, dan kunnen we beter vanmiddag gaan wandelen. Ik ben al bijna thuis. En Bambi is moe '
' oke, dan vanmiddag. Daag'
' doeg '
Tess hing op en snoof de frisse ochtendlucht in. Tess besloot om het laatste stuk door het bos te gaan. Je zag de puppy met goudblonde vacht genieten. Eenmaal thuis besloot ze Anna te bellen.
' Met Anna'
' Hee, Anna, ik heb superveel te vertellen.'
' Nou, barst los'
' ten eerste: Ik heb en puppy en Max ook! Ze heten Bambi en Bunny'
' haha, wat een namen, Bambi is zeker van jou?'
' Jep, het zijn Golden Retrievers. Zooo lief, ik ben net terug van het wandelen. Het was echt lekker'
' zullen we nog naar de manege vandaag?'
' Ja is goed, kom jij mij ophalen?'
' doe ik, ik kom er nu aan. Bye!'
' Totzo'
en Tess hing op. Nadat Tess haar paardenspullen had klaargezet deed ze water in de waterkoker en zetten hem aan voor thee, ondertussen smeerde ze twee boterhammen met kaas en jam. Ze giette het kokende water in de theepot en deed er een theezakje in. Ze schonk zichzelf in en roerde. Ze deed de boterham met kaas in een boterhamzakje en die met jam at ze meteen op. Heerlijk vond ze het, die zoete aardbeiensmaak. Toen haar boterham op was belde Anna aan
'hoi, waar is Bambi? ' vroeg Anna verbaasd
'die slaapt, die wandeling heeft haar helemaal knock out gemaakt ' vertelde Tess lachend
'mag ik haar zien?' vroeg Anna
'jahoor, maar je moet wel rustig zijn '
samen liepen de meiden de trap op naar Tess' kamer waar in de hoek een blauwe, zachte mand lag met daar in een kleine, opgerolde puppy die haar kopje even optilde toen Tess en Anna binnenkwamen.
Het was snoezig om te zien hoe het kleine pupje diep lag te slapen.
Tess wou Bambi niet wakker maken en nam Anna weer mee naar beneden. 'Zullen we naar de manege gaan? ' vroeg Anna
'ja kom we gaan ' antwoordde Tess
en ze liepen naar hun fietsen.
Tijdens het fietsen waren de meiden stil, allebij waren ze in gedachten tot de stilte werd doorbroken door overvliegende ganzen. Het was niet druk op de weg, uitgezonderd een voetganger en een paar wielrenners kwamen ze niemand tegen. 'lekker rustig ' zei Anna 'ja klopt, zo stil ook ' antwoordde Tess bevestigend. 'Zullen we vandaag een buitenritje gaan maken met Shamp en Rambo? ' vroeg Tess
'nou ik weet het niet hoor, ik wil Rambo niet overbelasten.' antwoordde Anna twijfelend 'we kunnen wel wandelen met ze ' probeerde Anna
' oke, dan doen we dat maar.' antwoordde Tess een beetje teleurgesteld
ze snapte Anna's keuze ook wel maar toch vond ze het jammer.
Eenmaal bij de manege aangekomen stonden de pony's tevreden te grazen in de wei. Glimlachend keken Tess en Anna hoe Rambo stond
te grazen, hoe haar kastanjebruine vacht glansde in het waterige middagzonnetje. Toen bedacht Tess zich iets, ze zou kunnen vragen of ze Shamp bij Rambo mocht zetten, dan had Rambo ook een weidemaatje. 'An, ik moet even wat aan Marijke vragen, ben zo terug' zei Tess tegen Anna die over het hek hing en dromerig naar Rambo keek 'oh oke' kreeg ze als antwoord, Anna was te gefocust op Rambo om goed naar Tess te luisteren. Anna liep tussen de paddocks door waar pony's stonden te soezen of elkaar aan het kriebelen waren. Bij de laatste paddock stond Marijke met een jerrycan de waterbak bij te vullen. ' Hoi marijke' groette Tess haar
' Hoi Tess! Kan ik wat voor je doen?' vroeg de blonde vrouw haar
' ja, ik heb een vraag namelijk of ik Shamp bij Rambo in de wei mag zetten, dan heeft ze een weidemaatje en leren ze elkaar kennen ' vroeg Tess aan Marijke
' Dat is een goed idee van je, Shamp staat in de paddock helemaal aan het begin ' antwoordde Marijke. Tess ging Shamp halen en ze zag hem in de verte al staan ' Shaaaampie!' riep ze en

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 16:47

Mijn hemel, nóg een upje!!

floot op haar vingers, meteen hoorde ze een harde, lage hinnik als groet. Liefdevol aaide ze de oude schimmelruin over zijn grote hoofd ' kom je mee? Dan heb ik een leuk vriendinnetje voor je! ' zei ze tegen het grote paard dat haar trouw aankeek met zijn grote bruine ogen en zijn oren spitste. Ze pakte het halstertouw van Shamp en klikte dat aan zijn halster, ze deed het het van de paddock open en hij liep er meteen braaf doorheen 'braaf paard, goed gedaan!' prees ze het paard. Ze liep om, inplaats van door het pad tussen de paddocks aan de rand van het bos. Daar kon Shamp nog wat sappige bladeren meepakken. Maar Tess' ontspannen humeur verdween als sneeuw voor de zon toen Senna en Milla op haar afliepen ' rijd je nou nog steeds op die oude manegeknol? Dat beest is hartstikke sloom' lachte Senna schamper 'zo lang jij Garnet niet in de hand hebt dan kun je je mond beter houden! ' antwoordde Tess en liep nonchalant weg. Verbaasd door Tess' bijdehante antwoord bleven de Senna en Milla achter, Tess gniffelde, dan moeten ze maar niet zo stom doen dacht ze. Ze zag in de verte Anna al zitten op het hek, toen Tess haar naderde met Shamp draaide Anna zich om en vroeg verbaasd 'wat ga je doen? ' 'ik laat hem kennismaken met zijn nieuwe weidemaatje ' kreeg ze als antwoord. Rambo en Shamp konden het goed vinden samen. Toen Tess het weiland in ging bleef Rambo op een afstandje kijken. Pas toen ze Shamp had losgeklikt kwam ze dichter bij, na even aan elkaar gesnuffeld te hebben, trok Shamp een sprintje met vrijwel direct Rambo achter zich aan. Het was leuk te zien hoe de pony's bokkend door de wei renden.
Nadat ze nog even hadden gekeken bij Rambo en Shamp gingen ze naar Marijke om te vragen of er nog een klusje was en dat was er, er moesten nog 3 pony's gereden worden en de waterbakken van de paddocks moesten worden bijgevuld. 'Laten we eerst de paddocks maar doen, dan hebben dat in ieder geval gehad ' stelde Anna voor. Zo gezegt zo gedaan en na een half uur waren alle watebakken bij gevuld, het was zwaar werk maar ook leuk werk want de meeste pony's kwamen kijken wat ze aan het doen waren. Daarna gingen ze vragen welke pony's er gereden moesten worden, één pony werd al gereden door iemand van de manege, maar er waren nog twee andere over Apollo en Amaro 'op wie wil jij Yes?' vroeg Tess aan Anna die haar bedenkelijk aankeek 'ik ga wel op Apollo ' antwoordde ze. Tess was vrolijk, zij wou namelijk op Amaro. De meiden gingen de pony's borstelen, ze stonden in dezelfde paddock dus ze konden lekker kletsen. 'welk dekje vind jij het mooiste? ' vroeg Anna aan haar vriendin die de staart van Amaro stond uit te pluizen op stukjes stro 'ik denk die van Impala, met dat licht- en donker blauwe ' antwoordde Tess. 'ik ga de spullen halen ' en ze liep weg. Anna ging door met borstelen, Apollo was erg stoffig en zanderig want hij had net liggen rollen in het mulle zand van de paddock. Ze krabde Apollo's hoeven uit en maakte ook meteen de buitenkant schoon met een harde bortsel. Toen Anna bij de derde hoef was kwam Tess aanlopen met het zadel, hoofdstel en de peesbeschermers van Amaro, Tess hing het tuig van Amaro over het hek en Anna deed de laatste hoef van Apollo. Tess begon met het opzadelen van Amaro en Anna ging ook de spullen halen. Toen de pony's waren opgezadeld liepen de meiden met de pony's naar de bak. Eenmaal daar, stapten ze op en gingen losrijden. De meiden waren stil, ze waren erg geconcentreerd. Ploffende hoeven in het zand en gekraak van de zadels was het enige wat te horen was in de binnenbak. Tess draafde aan, ze genoot van de vloeiende bewegingen van het paard onder haar.
Ze reed wat figuren en deed een paar keer middendraf. Nadat ze een volte had gereden bij de A liet ze Amaro even uitrusten door een rondje lange teugel te stappen. Daarna veranderde ze van hand aan de lange teugel en stapte ook een rondje op deze hand. Ze maakte de teugels weer op maat en draafde aan, maar Amaro schrok en sprong weg, waardoor Tess haar beugel verloor 'hooooo ' mompelde ze terwijl ze probeerde om Amaro langzamer te laten draven. Het hielp en Amaro ging rustiger draven, zodat Tess haar beugel terug vond en verder kon rijden. Ze galoppeerde nog een rondje op beide handen en daarna beloonde ze Amaro die ondertussen nat was van het zweet en ging uitstappen. Tess en Anna gingen naar de poetsplaatsen en zetten de pony's daar neer 'braaf, Amaro' prees ze het paard en klopte hem op zijn hals. 'Heb jij lekker gereden? ' vroeg Anna haar 'ja hoor, jij?' anwoordde Tess terwijl ze de bukte om de peesbeschermers van Amaro af te doen 'ja ook wel, hij was alleen een beetje druk maar verder was hij braaf ' antwoordde Anna 'druk? Daar heb ik weinig van gemerkt ' zei Tess verbaasd. Tess haalde het zadel van Amaro's rug en aaide hem over zijn hoofd ' Yes, wil jij even op hem letten? Dan ruim ik m'n zadel op ' vroeg Tess aan Anna terwijl ze moeite moest doen om het zware zadel vast te houden 'ja doe ik ' antwoordde Anna toen ze zich bukte om de grijze beesbeschermers van Apollo af te doen. Toen Tess de spullen had opgeruimd kwam ze terug bij de poetsplaats waar Anna het ergste water uit de vacht van Apollo stond te vegen met een zweetmes. Tess liep naar Amaro en knuffelde hem even maar liep toen door naar de kraan en zette hem aan. Het was zichtbaar te zien hoe de pony van het lauwe, stromende water over zijn rug genoot. Eenmaal klaar bij de poetsplaats brachten ze de pony's naar hun stal, Marijke had al gevoerd dus Amaro en Apollo begonnen gulzig te eten. 'zullen we naar huis gaan An? ' vroeg Tess die al richting de fietsen begon te lopen 'ja is goed ' kreeg ze als antwoord. De meiden fietsten zwijgend naar huis, allebei waren ze moe. Meteen toen Tess thuis kwam ging ze douchen, warme druppels liepen langs haar lichaam, erg ontspannend na een drukke dag. Daarna ging ze spaghetti eten, dat was niet haar favoriete eten maar ze vond het wel lekker. Tess e Max keken in hun pyama Icarly toen de telefoon ging. Nietsvermoedend nam Tess de telefoon op en meteen hoorde ze
de stem van Anna, maar niet een rustige gezellige stem van Anna, maar een stem die Tess liever niet hoorde, een bange en vooral paniekerige stem
'Tess, Tess! Er is iets verschrikkelijks gebeurd! De manege- ' verder kwam Anna niet omdat Tess haar onderbrak
'Anna, wat is er in hemelsnaam aan de hand?! ' vroeg Tess overdonderd door het geschreeuw aan de andere kant van de lijn 'Shamp is ziek, heel erg hij heeft koliek ' antwoordde Anna snel
'WAT?! Gaat 'ie dood? Is de dierenarts er?! ' schrok Tess
' het zit zo; Marijke belde mij omdat Rambo vreemd deed, en toen ze ging kijken was het Shamp
die ziek was en daardoor was Rambo van slag ' vertelde Anna al iets rustiger aan haar beste vriendin.
'en Marijke zegt dat het er heel, heel erg slecht uit ziet voor hem.. Hij is ook al best oud, ze hebben hem helemaal
volgepropt met medicijnen en weet ik het wat ' Tess werd wit van schrik, alles om haar heen begon te draaien en te wiebelen. Ze begon te vallen, maar twee sterke handen vingen haar op. Het enige wat ze dacht was: Mijn Shamp,
niet mijn lieve Shampie. Haar moeder had de telefoon al over gepakt terwijl Tess' vader Tess naar de keukentafel
begeleed, om haar daar een mok warme melk met honing te geven.
Toen Tess weer gekalmeerd was zei haar moeder dat Anna vroeg of ze naar de manege konden komen. Haar moeder vond het goed en ze gingen erheen. Op de manege was het rustig, er stonden maar twee auto's, de jeep van Marijke en het groene dierenarts busje. Ze liepen richting de stallen waar het druk was, de dierenarts was bezig in een stal, waar Shamp stond en er liepen mensen rond. Ook Anna was er, want Rambo was helemaal overstuur. Tess ging gauw naar Shamp die met doffe ogen in een hoekje van zijn stal stond. Tess keek verslagen naar de oude pony, die nu nog ouder leek. * Haar ouders gingen koffie drinken in de kantine terwijl zij met Shamp ging wandelen over het terrein in opdracht van de dierenarts. 'Als hij over twintig minuten nog niet gemest heeft, dan kunnen we niks meer voor hem doen. Dat betekent waarschijnlijk dat zijn darmen in de knoop

xDaphnexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 16:55

Jaa leuke upjes weer

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 16:57

Haha, dankje :)

joeluna

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 17:00

haha waarom plaatste je die 3 stukjes niet gewoon bij elkaar? ;)

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 17:06

joeluna schreef:
haha waarom plaatste je die 3 stukjes niet gewoon bij elkaar? ;)

Dat leek me achteraf ook handiger :+

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 19:44

Ik schrijf een beetje té snel...

RainbowDance

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 20:39

Ik lees mee !

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-09-13 20:43

Yeey, Thanks Mayraa!! <3

xNiemand

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-13 17:43

Mooi geschreven, Jolijn!
Maar, bij sommige zinnen vergeet je hoofdletters en punten, let daar wel even op! :)

x

Incroyable

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-09-13 08:59

xNiemand schreef:
Mooi geschreven, Jolijn!
Maar, bij sommige zinnen vergeet je hoofdletters en punten, let daar wel even op! :)

x

Dankje, ook voor de tip. :)