Welke cameratas?

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Floepie86

Welke cameratas?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 11:41

Omdat ik de laatste tijd vaker met camera en lenzen op pad ben, wil ik een cameratas gaan aanschaffen.
Ik heb nu de standaard cameratas die ik bij de camera kreeg.
Helaas is ie nu te klein geworden.

Hebben jullie een idee welke tas ik kan gebruiken?
Er moet 1 body in kunnen, een kleinere lens en voor in de toekomst een teletoeter.
Aparte vakjes voor geheugenkaartjes etc is ook handig

Nou kwam ik deze tegen op internet:
http://www.camera.nl/Catalogus/BekijkPr ... 035363290/

Hij is niet zo lomp als de meeste tassen en qua gebruik is ie ook wel handig (denk ik).
't enige waar ik tegen aan loop, de body ligt onderop de tas...
Nou zal er wel een mooie beschermlaag tussen zitten, maar toch vind ik het geen prettig idee.

Suggesties? :)

SSDesign

Re: Welke cameratas?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 11:49

Ik heb een Canon Deluxe GadgetBag 10EG. Een schoudertas. Weet niet of ik er nog een keer voor zou kiezen (heb toch liever een rugzak denk ik), maar ik kan altijd snel bij mijn spulletjes dus dat is wel heel fijn :) Hij is ook echt super degelijk! Ik heb hem ooit voor 25 euro nieuw op Marktplaats kunnen kopen, met kaartjes etc. eraan.

Dus dat is wel een tip, kijk eens op marktplaats :) Daar staan heel veel (tweedehands) tassen op. Scheelt echt veel geld.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 11:56

SSDesign schreef:
Ik heb een Canon Deluxe GadgetBag 10EG. Een schoudertas. Weet niet of ik er nog een keer voor zou kiezen (heb toch liever een rugzak denk ik), maar ik kan altijd snel bij mijn spulletjes dus dat is wel heel fijn :) Hij is ook echt super degelijk! Ik heb hem ooit voor 25 euro nieuw op Marktplaats kunnen kopen, met kaartjes etc. eraan.

Dus dat is wel een tip, kijk eens op marktplaats :) Daar staan heel veel (tweedehands) tassen op. Scheelt echt veel geld.

Ik wil ook graag een rugtas, omdat ik nogal snel last krijg van m'n schouders (als het gewicht op 1 kant hangt)
Dank voor je tip :)

xLoki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 14:19

Ik heb een Lowepro Slingshot, dat is een rugtas die om 1 schouder gaat maar die je ook om je heupen vast kan klikken en dus niet zwaar is voor de schouders.
Deze kan je 'omzwaaien' naar voren, zodat je snel bij je camera kan en hem niet af hoeft te doen. :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:20

Ik heb ook een Lowepro cameratas, erg tevreden over! De mijne is een rugtas met onderin ruimte voor de camera + teletoeter (70-200mm f/2.8) en eventueel extra lenzen. Bovenin heb ik nog ruimte voor sleutels, een flesje water en eten. Erg handig en beschermt de camera goed!

http://store.lowepro.com/backpacks/fastpack-250

Rozenveld

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 16:29

Ik heb een case logic, rugzak! Ideaal als je het mij vraagt. Erg veel ruimte, te verdelen naar eigen wens. :D

MarrieLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-13 11:34

Ik heb een Crumpler schoudertas, bevalt mij erg goed. Je hebt deze in allerlei soorten en maten, ook in rugzakken. :)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-13 16:51

Ik heb een rugzak van Lowepro, met zwart en groen, de 400AW, kan erg veel in, gekocht omdat ik niet genoeg kwijt kon in mijn Lowepro flipside 200, die was zwart met rood. Tenminste niet zo saai :) . Wel spijt dat mijn ouders die nu over gekocht hebben, want ik wil niet altijd zo'n grote rugzak mee :p Gelukkig heb ik ook nog een leuk schoudertasje waar een standaardlens met camera in kan.

Ik denk dat die flipside wel iets voor jou is, er kan een teletoeter in en een camera met standaardlens. Verder genoeg vakjes voor filters en kaartjes etc.

Wat heel handig is: even op You Tube kijken, er zijn mensen die filmpjes hebben gemaakt waarin zij laten zien wat er allemaal in bepaalde types cameratassen past! Heb je meteen een beter idee of de tas wat voor jou is! Jammer als je bijvoorbeeld online besteld, heb ik steeds gedaan, scheelt enorm, en dan erachter komt dat de tas kleiner is dan je hoopte...

Ben benieuwd wat het gaat worden!

RC86

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 11:30

Ik heb zelf ook een schoudertas, maar ook een rugzak. Als je nu al weet dat er in de toekomst meer lenzen bij komen is een rugzak beter. Ik zit niet echt aan een merk verbonden. Wel vind ik het zelf fijn om in winkels rond te kijken en te voelen wat voor materiaal het is of het degelijk en stevig is.

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 12:14

Dank jullie wel!
Ik heb uiteindelijk de tas uit de OP gekregen voor m´n verjaardag.
Wat een heerlijk ding.
Zit goed, makkelijk verstelbaar, veel andere vakjes. helemaal top! :)

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-13 16:10

Fijn :) Ziet er mooi uit die tas! Veel plezier ermee!

Floepie86

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-10-13 17:33

Dagmar80 schreef:
Fijn :) Ziet er mooi uit die tas! Veel plezier ermee!

Dank je.
Hij is vooral ook erg fijn om een hoop spullen mee te nemen!