We hebben er in onze familie een jongetje bij: Liam. Het leek me leuk om een speelkussen cadeau te doen met de naam van de baby erop. Ik ben gisteren gaan kijken voor stof en ben met de volgende stof thuis gekomen:

Het idee is dat het kussen aan de onderkant rood wordt. Aan de bovenkant komt de gestreepte stof met in rode letters 'LIAM'. Het kussen zal ongeveer 1,15m x 1,15m worden.
Stap 1: Ik ben begonnen met het uittekenen en uitknippen van de letters. Dit is een precies werkje, aangezien alle letters even groot moeten zijn en op alle plekken even breed. De letters die ik heb gemaakt, zijn ongeveer 8 cm breed en hebben een hoogte van 35 cm.
Stap 2: Ik heb de randjes van de letters omgevouwen om te voorkomen dat de stof gaat rafelen. Vervolgens heb ik de letters vastgespeld op de gestreepte stof.
Stap 3: Na het vastspelden van iedere letter, naai ik deze vast op de gestreepte stof.
Ik herhaal stap 2 en 3 dus voor alle letters.
Op onderstaande foto heb ik 'LIA' al klaar en ben ik met de letter 'M' bezig.

Omdat ik nog rode stof over heb, bedacht ik me dat het misschien leuk is om het kussen af te werken met rode randen aan de bovenkant. Ik heb daarom van de rode stof 4 stroken geknipt die ik op de gestreepte stof wil gaan vastnaaien. Het vastnaaien hiervan wordt stop 4...

Ik houd jullie op de hoogte van de verdere vorderingen
Tips en ideetjes zijn natuurlijk altijd welkom!

)
Geslaagd cadeautje dus