[ART] [WIP] Speelkussen met naam

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

PanniePannie

[ART] [WIP] Speelkussen met naam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 10:19

Hallo! :D

We hebben er in onze familie een jongetje bij: Liam. Het leek me leuk om een speelkussen cadeau te doen met de naam van de baby erop. Ik ben gisteren gaan kijken voor stof en ben met de volgende stof thuis gekomen:

Afbeelding

Het idee is dat het kussen aan de onderkant rood wordt. Aan de bovenkant komt de gestreepte stof met in rode letters 'LIAM'. Het kussen zal ongeveer 1,15m x 1,15m worden.

Stap 1: Ik ben begonnen met het uittekenen en uitknippen van de letters. Dit is een precies werkje, aangezien alle letters even groot moeten zijn en op alle plekken even breed. De letters die ik heb gemaakt, zijn ongeveer 8 cm breed en hebben een hoogte van 35 cm.

Stap 2: Ik heb de randjes van de letters omgevouwen om te voorkomen dat de stof gaat rafelen. Vervolgens heb ik de letters vastgespeld op de gestreepte stof.

Stap 3: Na het vastspelden van iedere letter, naai ik deze vast op de gestreepte stof.

Ik herhaal stap 2 en 3 dus voor alle letters.

Op onderstaande foto heb ik 'LIA' al klaar en ben ik met de letter 'M' bezig.

Afbeelding

Omdat ik nog rode stof over heb, bedacht ik me dat het misschien leuk is om het kussen af te werken met rode randen aan de bovenkant. Ik heb daarom van de rode stof 4 stroken geknipt die ik op de gestreepte stof wil gaan vastnaaien. Het vastnaaien hiervan wordt stop 4...

Afbeelding

Ik houd jullie op de hoogte van de verdere vorderingen :D

Tips en ideetjes zijn natuurlijk altijd welkom!

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:21

jeetje wat een leuk en origineel idee! ga je er verder nog iets bij maken (omdat je neerzette speelkussen) bv iets waar ie mee kan spelen als hij er op ligt?

*gave vloer btw...heb ik hier ook haha*
Laatst bijgewerkt door dito op 19-09-13 10:21, in het totaal 1 keer bewerkt

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:21

Dat is zeker een leuk en origineel cadeau! Als je em niet te dik maakt en hij de juiste afmetingen heeft, kan ie als boxkleed fungeren! Sowieso moet ie niet te dik zijn, anders rolt de baby er te snel af (ervaring hihi)!

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 10:49

dito schreef:
jeetje wat een leuk en origineel idee! ga je er verder nog iets bij maken (omdat je neerzette speelkussen) bv iets waar ie mee kan spelen als hij er op ligt?

*gave vloer btw...heb ik hier ook haha*

Ik denk niet dat ik er nog iets bij maak (de tijd dringt nogal aangezien het zondag klaar moet zijn). Dus ik geef enkel het kussen, speelgoed zal hij ook wel van anderen krijgen :-)

Haha, mooie vloer ja :D Lag er al in toen we hier kwamen wonen.

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-09-13 10:51

kleinvosje schreef:
Dat is zeker een leuk en origineel cadeau! Als je em niet te dik maakt en hij de juiste afmetingen heeft, kan ie als boxkleed fungeren! Sowieso moet ie niet te dik zijn, anders rolt de baby er te snel af (ervaring hihi)!

Weet je toevallig wat de afmetingen van een boxkleed ongeveer zijn? Zit ik met 1,15 x 1,15 dan goed?

Ik zit nog wel in dubio over hoeveel vulling ik erin ga doen en wat precies. Maar dat probeer ik wel even uit als 'de hoes' klaar is. Heb hier genoeg liggen.

kleinvosje

Re: [ART] [WIP] Speelkussen met naam

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:55

Weet de afmetingen niet zo, even googelen. Als vulling zou ik gewoon van die dekenvulling doen, ook wel op de markt te koop.

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-13 10:58

volgens mij zit je aardig goed hoor met je maten. Vind hem erg leuk en wat je zegt speelgoed krijgt ie wrs zat:) laat je even weten wat ze er van vonden!

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 15:25

Stap 4: het vastzetten van de rode randen met speldjes. Hierna heb ik de rode randen vastgenaaid.

Afbeelding

Stap 5: Hierna heb ik een hoes gemaakt (binnenstebuiten) en deze heb ik aan 1 kant open gelaten.

Afbeelding

Stap 6: Tot slot heb ik de hoes gevuld (met heel wat lagen op elkaar genaaide fiberfill) en de open kant netjes omgespeld en dichtgenaaid. En zie hier het resultaat:

Afbeelding

kleinvosje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:27

Hij is geweldig, ik denk dat papa en mama er erg blij mee zullen zijn. Mooi afgewerkt allemaal!

nathalie2302

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 15:36

Wat leuk gemaakt daar zullen ze zeker blij mee zijn (extra leuk omdat onze oudste zoon ook Liam heet ;) )

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-09-13 19:41

Dankjulliewel. Ik laat nog weten wat ze ervan vonden! :)

guccio

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-13 22:05

Supermooi gemaakt! Dat is nig eens een leuk en origineel idee!!

Pauline

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 00:18

Knap gemaakt zeg!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 15:03

Wat super leuk! :j

PanniePannie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-09-13 20:18

Dankjulliewel!

Ik zou nog even laten weten wat ze ervan vonden: erg leuk! Meerdere familieleden zijn het gaan bekijken op de cadeautafel en men vroeg of ik het echt zelfgemaakt had en hoelang ik daar wel niet mee bezig was geweest :P Geslaagd cadeautje dus :j

dito

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:50

ow wat fijn he! nou dat had ik wel verwacht volgens mij was die van jou het origineelst :P