poses fotoshoot met paard !

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

JoellaLoves

poses fotoshoot met paard !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 20:50

heey bokkers !

ik had een vraagje morgen gaat een vriend van me foto's van mij en me verzorg paard maken (een voorproefje)
nu was mijn vraag aan jullie weten jullie leuke poses met het paard zowel ernaast als erop :D
ik hoop dat jullie mij kunnen helpen zou super fijn zijn namelijk want eerlijkgezegt weet ik niks :o (inspiratie loos)

xx ;)

JoellaLoves

Re: poses fotoshoot met paard !

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-09-13 21:06

niemand ? :(

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-09-13 21:29

Binnen 16 minuten antwoord verwachten voor het probleem van de fotograaf.. beetje geduld!

Naar mijn mening is het aangeven van het hoe en wat de taak van de fotograaf..

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 12:27

Mowah, het is zeker niet alleen de taak van de fotograaf love_wiepke. Je werkt samen aan een eindresultaat. De fotograaf is enkel de spiegel en kan hier en daar aanwijzingen geven, maar complete poses/ideeën doe je toch echt samen; waar het model ook van zichzelf moet weten hoe ze zich moet bewegen en weten welke poses er mogelijk zijn.

Is het gelukt TS? :) Meestal komt het wel goed als je eenmaal bezig bent! Volgende keer héél veel voorbeelden zoeken op internet, zijn er zat te vinden. En oefenen voor de spiegel hoe je zelf denkt dat je er het voordeligst uitziet! :)

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-09-13 19:27

Niet alleen.. maar als mijn klant geen ideeen heeft kom ik er mee ipv mijn klant te laten zoeken

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 10:50

Voor mij is het heel simpel: Hoe minder aandacht ik aan de poses van het menselijk moel hoef te geven, hoe meer aandacht ik aan de overige aspecten kan geven, dus het helpt zeker als het model zich een houding weet te geven.

Op youtube staan genoeg tutorial filmpjes over hoe je model kunt staan. Niet alles erg bruikbaar voor paardenfotografie, maar vooral de dont's zijn erg handig om te weten.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:10

En over welke "overige aspecten" heb je het dan?

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:20

Ik neem aan dat het gewoon foto's zijn voor leuke herinneringen? Dan is mijn tip, laat de poses in je hoofd los, en geniet van het paard. De mooiste herinneringen krijg je als de foto's de band tussen jullie weerspiegeld, dat zit in de kleine dingen, hoe je paard even lekker bij je snuffelt, of in hoe jij normaal je paard een knuffel zou geven. :)

Lipydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:46

love_wiepke schreef:

Compositie, omgevings -asseccoireselementen, licht.... kan nog wel ff doorgaan :P

RusselNuwell

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 12:51

Lipydo schreef:
love_wiepke schreef:

Compositie, omgevings -asseccoireselementen, licht.... kan nog wel ff doorgaan :P

Compositie wordt mede bepaald door de pose van je model, dus als je een mooie compositie wilt zul je je of aan het model moeten aanpassen, of het model zich aan jou laten aanpassen :P

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:30

Lipydo schreef:
love_wiepke schreef:

Dat inderdaad.

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 13:33

RusselNuwell schreef:
Compositie wordt mede bepaald door de pose van je model, dus als je een mooie compositie wilt zul je je of aan het model moeten aanpassen, of het model zich aan jou laten aanpassen :P

Een model dat zich een goede houding weet te geven weet wel meer houdingen, dus dan kan je dat gewoon vragen en dan kan je volstaan met "zou je iets meer achterover willen hangen" in plaats van "ja, linker arm iets naar voren, kan je iets minder boos kijken?Er zit een plukje haar voor je oog, blablabla (even bot gezegd)"

Persoonlijk vind ik het een heel stuk moeilijker om de houding van het paard precie zo te krijgen als ik wil.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 18:30

Ik denk dat de "overige aspecten" vanzelf gaan.. auto piloot zeg maar

MichieldeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:29

Bij mij niet :) Ik denk daar continu over na en probeer dat te verbeteren.

love_wiepke

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-13 20:57

Ik zeg ook niet dat je er niet over na moet denken.. ;) geef aan dat het bij mij volledig automatisch gaat en dus een model die geen tot weinig ervaring voor de camera heeft helpen met het poseren.