Omdat de 'ik dacht altijd dat jullie goed konden fotograferen, maar jullie kunnen gewoon goed photoshoppen' ineens niet van de lucht zijn... Omdat ik het heerlijk vind om te knutselen aan mijn foto's, na afloop, maar de basis goed moet zijn (net als bij de andere fotografen die basis ook goed is!)... Hier dan een topic met 'pure' foto's, rechtstreeks uit de camera.En ondanks dat ik zelf vind dat ze lang 'niet slecht' zijn, jeuken mijn vingers al
... ik wil méér contrast, méér kleur, snijden in die foto en de compositie verbeteren; ik wil ze draaien of zelfs spiegelen;'schoonheidsfoutjes wegwerken, minder ruis, meer of minder scherpte, alles moet strakker. Maar vooruit, ik ga wel even 'met de billen bloot', want we zijn tenslotte allemaal wel weg van de bewerkte en strakke plaatjes... maar dit is wat er eigenlijk achter zit
En let op, dan heb ik hier nog een selectie gemaakt natuurlijk.Wat er wél is gedaan? Ze zijn verkleind naar webformaat, voorzien van mijn handtekening en daarbij direct automatisch verscherpt door Bordermaker, maar dat 'mag' ook wel, want verkleinen zonder verscherpen geeft toch vaak onscherpte in foto's. (Hoewel ik de verscherping nu soms iets té vind, en dat zou ik normaal gesproken óók handmatig willen aanpassen... oooh nogmaals, mijn vingers jeuken alweer
)1.

2.

3.

4.

5.

6.

7.

8.

9.

10.

11.

12.