[FOTO] Puur - straight out of camera

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

[FOTO] Puur - straight out of camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-13 22:23

Omdat de discussie al lekker gaande is hier :) Omdat de 'ik dacht altijd dat jullie goed konden fotograferen, maar jullie kunnen gewoon goed photoshoppen' ineens niet van de lucht zijn... Omdat ik het heerlijk vind om te knutselen aan mijn foto's, na afloop, maar de basis goed moet zijn (net als bij de andere fotografen die basis ook goed is!)... Hier dan een topic met 'pure' foto's, rechtstreeks uit de camera.

En ondanks dat ik zelf vind dat ze lang 'niet slecht' zijn, jeuken mijn vingers al :D ... ik wil méér contrast, méér kleur, snijden in die foto en de compositie verbeteren; ik wil ze draaien of zelfs spiegelen;'schoonheidsfoutjes wegwerken, minder ruis, meer of minder scherpte, alles moet strakker. Maar vooruit, ik ga wel even 'met de billen bloot', want we zijn tenslotte allemaal wel weg van de bewerkte en strakke plaatjes... maar dit is wat er eigenlijk achter zit ;) En let op, dan heb ik hier nog een selectie gemaakt natuurlijk.

Wat er wél is gedaan? Ze zijn verkleind naar webformaat, voorzien van mijn handtekening en daarbij direct automatisch verscherpt door Bordermaker, maar dat 'mag' ook wel, want verkleinen zonder verscherpen geeft toch vaak onscherpte in foto's. (Hoewel ik de verscherping nu soms iets té vind, en dat zou ik normaal gesproken óók handmatig willen aanpassen... oooh nogmaals, mijn vingers jeuken alweer :D )

1. Afbeelding

2. Afbeelding

3. Afbeelding

4. Afbeelding

5. Afbeelding

6. Afbeelding

7. Afbeelding

8. Afbeelding

9. Afbeelding

10. Afbeelding

11. Afbeelding

12. Afbeelding

13. Afbeelding

14. Afbeelding

15. Afbeelding

_Lisaa_

Re: [FOTO] Puur - straight out of camera

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:15

Waauw!

Geryon

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 11:28

Stuk voor stuk mooie foto's!

Ik kwam er ook pas laatst achter dat eigenlijk alle foto's nabewerkt worden. Zou ik maar mooi vinden tot een bepaalde hoogte. Een foto is voor mij een herinnering. Als het weer grauw was op moment van de fotoshoot wil ik geen foto's waarop leek dat de zon scheen :+

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 12:11

Hele mooie foto's! Zelfs zonder nabewerking. Met wat voor toestel fotografeer je?

En over nabewerken ... ik doe het vaak wel, maar ik heb geen photoshop programma (nog niet). Maar ik pas de kleur vaak wel even wat aan, zodat het net even wat sprekender is. Soms zie ik wel foto's die zo erg bewerkt worden dat het er niet meer echt uit zie, dat vind ik niet mooi.

CRos95

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 17:14

Lees toevallig mee in het topic waar je naar refereert. Wat een geweldige platen, heerlijk hoe je met het (zon-)licht speelt. 8 & 4 hebben mijn voorkeur. Ik ben een ontzettende fan van regenbogen.

edit; moet ik wel de goede nummers plaatsen :+
8 vind ik iets uitstralen van de ontmoeting in het hiernamaals, als je je paardje terug vindt. Hele mooie sfeer!

Hygge

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-13 18:49

Wauw prachtig <3

hannah41

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-13 17:29

Heel, heel gaaf!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 09:34

Mooie serie Nikki.
Ik vind 't ook leuk om te zien dat je er foto's bij hebt gezet, waarvan mensen misschien normaal gesproken zouden denken: "die is gephotoshopt!"
Terwijl dat helemaal niet zo is.

+:)+

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 15:14

Heel mooi gedaan! Komen al heel mooi en puur uit de camera rollen. Toppie!

KootMiraDrum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-13 21:08

Jeuken je handen niet om nu de bewerkte versies ook neer te zetten, Nikki?
Ze zijn mooi, maar worden dan NOG mooierderder.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-13 07:09

Bedankt allemaal :D Ook goed om jullie kijk op nabewerking te horen (toch goed om te weten ;) )

Haha jazeker KootMiraDrum, en er zijn een aantal die ik best graag nog door de nabewerking wil doen. Sommige vind ik ook wel oké zo. Maar van de meeste is ook wel een nabewerkte versie op mijn facebook te vinden al hihi.

Thanks Femke, dat was ook vooral wat ik ook eens wilde laten zien! Je krijgt zo snel te horen 'oja photoshop' terwijl dat niet waar is :)

NYC2B

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-13 09:47

Ik vind het eerlijk gezegd fijn om te zien van fotografen, soms vraag ik me af; 'hoe krijgen ze het zo perfect?! daar shoppen ze vast weinig aan' dus het geeft wat meer een confidence boost :D Ik vind jouw foto's altijd zo mooi omdat ze niet té bewerkt zijn, soms zie ik foto's van fotografen voorbij komen waarbij ik denk; what the.. dat is niet meer natuurlijk. Erg mooie reeks!
(ik ben en blijf toch wel fan van jouw foto's Nikki :D )