[FOTO] Ochtendtrip over de Ginkelse Heide

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Piekosjj

[FOTO] Ochtendtrip over de Ginkelse Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 11:48

Hallo allemaal,
Ik was vanochtend op een bizar vroeg tijdstip wakker, en aangezien dit mijn laatste vakantiedag is heb ik daar goed gebruik van gemaakt en heb ik de fiets gepakt en heb ik een tochtje gemaakt, natuurlijk in het bijzijn van mijn camera.
Ik ben sinds de winter in het bezit van een FujiFilm Finepix SL300, en ik begin er steeds beter mee overweg te kunnen. Vooral landschappen en macro zijn mijn favorieten, en dat heb ik vandaag nog maar weer extra geoefend!
Ik was helaas nét te laat voor een 'echte' zonsopgang maar dat mocht de pret niet drukken, want ik heb heerlijk genoten van mijn prachtige tochtje.
Ik ben nog niet zo heel lang bezig met fotograferen, en daarom ben ik erg blij met alle tips en trucs die ik kan krijgen! Houdt het graag wel netjes, iedereen moet ergens beginnen :)

1. De eerste foto van de dag. Nog even prutsen met de instellingen, ik had hier de ISO nog te hoog staan. (Voor bekenden, Kasteel Hoekelum te Bennekom!)
Afbeelding

2. De eerste zonnestralen die ik zag. Nog steeds te veel ruis door te hoge ISO
Afbeelding

3. De halve hei hing vol met spinnenwebben, prachtig!
Afbeelding

4. Op deze foto heb ik niet zo veel aan te merken, ik vind 'm erg goed gelukt
Afbeelding

5.
Afbeelding

6. Even pauze gehouden, en wat geoefend op de heideplantjes met scherpstelling
Afbeelding

7.
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

10. Helaas een beetje wazig door de mist die er nog hing, al brengt het ook wel het dromerige van de ochtend met zich mee.
Afbeelding

11. En weer terug naar huis rond een uur of 9
Afbeelding

Groetjes, Aniek

Hutcherson

Re: [FOTO] Ochtendtrip over de Ginkelse Heide

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:28

Prachtig daar he. Als ik je fotos zie dan krijg ik echt kippenvel. Ik heb daar zoo vaak gereden. zo heerlijk. De dieren die je ziet, de zon door de bomen, de ongelofelijke ruimte om je heen! De zandpaden.. Heerlijk!

De sfeerfotos hebben echt de juiste impressie.. geeft een goed gevoel af, zeker omdat ik de plek ken!:)

mbkaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-13 12:36

Mooie foto's!

Piekosjj

Re: [FOTO] Ochtendtrip over de Ginkelse Heide

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-08-13 13:08

Dankjulliewel allebei!
Totaan het voorjaar was dit inderdaad ook altijd onze favo trip als we naar buiten gingen, helaas is m'n pony nu aan't herstellen van ziekte dus was ik er al een lange tijd niet meer geweest, dit was een goede hereniging! :D

Brechtjee

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-13 20:00

Misschien is het wat mooier als je de horizon recht houd. Maar verder vind ik ze heel mooi. 3, 4 & de laatste zijn mijn favorieten!